hoelang blijven zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik heb een vraagje,

ik ben vorige week geopereerd en heb nietjes gekregen. Om de wondjes bij elkaar te houden.
    Normaal krijg je onderhuidse hechtingen maar omdat mijn lichaam hechtdraad afstoot (na de bevalling gebeurd) hebben ze nietjes gezet bij mij.

Nu zeiden ze dat dit 2 weken moet blijven zitten. (zeiden de zusters) maar nu heb ik het idee dat het gewoon ''erin'' groei.

Nu vroeg ik me dus af moet het wel echt 2 weken blijven zitten? Iemand ervaring ermee?

2. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Bij mijn moeder hebben ze de nietjes er na 5 dagen uitgehaald! Maar die had ze in haar hoofd.....Ik zou als ik jou was er even naar laten kijken!

3. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    mijn oma had een hele ritssluiting op haar knie met nietjes
    een nieuwe knie gekregen. dus die wond was ongeveer 2cm lang en die zijn er ook binnen een week uitgehaald..
    zou het inderdaad nog ff navragen.
    xxx taatje

4. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    ik bedoel 20 cm

5. augurkjes

oke super bedankt, dan ga ik vandaag het ziekenhuis nog maar een keer bellen. Bij mij zitten ze overigens in me buik.

6. Mira7

Mira7 Lid

26 mrt 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hoi,

Ook een "ritssluiting" op mijn buik. Nietjes hebben daar ook 2 weken gezeten. Niks aan de hand, maar als je twijfelt gewoon even bellen. Nietjes verwijderen gaat gelukkig heel snel en bijna pijnloos ;).

Succes

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

2 weken lijkt me lang!
    Mijn ks wond was ook geniet en deze gingen er na 1 week uit... Werd ook hoog tijd toen aangezien er een paar irriteerde !

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmmm... dan zou ik wel een dag of 10 verwachten, misschien een goeie week; had manlief ook met de blinderdarm; 15 nietjes.... Misschien dat het lijkt alsof ze in de huid verzinken, maar ze wippen die dingen er heel makkelijk weer uit.

9. augurkjes

Heb gebeld en ze moeten toch echt 2 weken blijven zitten. De 27ste worden ze eruit gehaald. Lees hier dat het gelukkig bijna pijnloos is want zie er toch aardig tegenop ;)

Bedankt allemaal in ieder geval!

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nietjes eruit voel je niks van :)

Iemand enig idee waarom ze soms langer moeten zitten dan? Hier ook 22 nietjes toen!

11. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Agraves (zoheten die nietjes) Zijn er heel gemakkelijk weer uit te halen. We gebruiken daar een speciaal tangetje voor en word vaak als niet pijnlijk ervaren.
    Het beste is om ze minimaal 10 dagen te laten zitten. Let er goed op dat de huid rond het litteken niet vuurrood wordt of pijnlijk.
    Het enige wat je nadat ze eruit zijn ziet zijn allemaal kleine puntjes.
    heb een foto opgezocht zodat je een idee hebt erbij.
    Ik ben verpleegkundige vandaar;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier gingen ze bij mijn ks na 5 dagen eruit, maar toen had ik wel ook nog onderhuidse hechtingen.

En ik was als de dood voor het eruit halen, de wond deed nog best zeer en ik ben een mietje in dat soort dingen, maar ik voelde er echt niets van.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Na mijn ks heb ik ook nietjes gekregen en die moesten er ook na 5dagen uit, maar door overplaatsing naar een ander zh en miscommunicatie zijn ze er na 11 dagen pas uitgehaald. Ze waren al een beetje ingegroeid en man man man wat deed dat veel pijn met eruit halen..

Maargoed normaal gesproken hoor je het dus ook niet te voelen ;)
    Toch vind ik het wel vreemd dat er zoveel verschil in zit wanneer ze eruit gehaald moeten worden.. Zal dan ook wel verschil in nietjes zitten denk ik..

Deel Deze Pagina