inleiden dmv 'ballon'

Discussion in 'De bevalling' started by trubbel, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. trubbel

trubbel Actief lid

Jan 19, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hallo ik heb een vraagje...
    kan iemand mij vertellen hoe het in zn werk gaat om met zo'n ballon ingeleid te worden?? Ben vorige keer bevallen dmv infuus en weet niet wa me tr wachten staat en hoef volgende week pas voor gesprek dus ben heel benieuwd..:D

2. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Ik ben op 15-11-2010 ingeleid doormiddel van een ballonkatheter.
    Ik heb om een uur of 9.00 de ballon ingebracht gekregen. Dit doen ze doormiddel van of de vingers van de gyn of een eendebek. Bij mij hebben ze allebei gedaan. Ze brengen de ballon in en vullen hem dan met water tot een bepaalde grote en er zit een soort van touwtje aan en die trekken ze elk half uur een stukje naar beneden zodat je baarmoeder op spanning komt te staan. Als het lukt en de ballon valt er uit dan zit je op ongeveer 3 a 4 cm ontsluiting. Ik liep om 12 uur op de gang en toen voelde ik dus dat de ballon erbijna uit viel. Ik heb de verpleegster geroepen en die trok aan het touwtje en idd de ballon viel eruit. De gyn kwam tegen ongeveer 13.00/13.30 om te kijken hoeveel cm ontsluiting ik had. Ze voelde en ze dacht dat ik geen ontsluiting had want ze voelde niks dus hup weer een nieuwe ballon ingebracht gekregen met wat meer water er in. Nadat de ballon ingebracht was trok de gyn er aan en toen viel die er dus weer uit dus ik had wel onsluiting zij voelen en ja hoor had ontsluiting. Ze heeft tegen 14.00 ongeveer mijn vliezen gebroken. De hele middag niks aan de hand geweest. Om 18.30 kwam de gyn weer langs en die ging kijken hoeveel cm ontsluiting ik had en ik zat nog steeds op 4 cm. Ik heb nog even gedoucht. Om 20.00 uur kon ik niet meer had giga weeen. Om ongeveer 21.00 mocht ik gaan persen en na 3 persweeen is onze zoon geboren om 21.13.

Het is niet gezegd dat het gaat doorzetten. Ze vond het bij mij ook wel snel gegaan dat de ballon er uit viel.
    Als het bij mij niet was doorgezet dan hadden ze weer een keizersnede gedaan.

Succes met de laatste loodjes

3. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik moest op een maandag om 07.45 me melden in het ziekenhuis, werd aan de monitor gelegd voor de kleine een half uur.
    Daarna hebben ze het ballonnetje ingebracht en hebben ze me weer aan de monitor gelegd om te kijken hoe de kleine erop reageerde.

Daarna mocht ik naar de afdeling, daar lag ik met een andere vrouw......heb die dag nergens last van gehad alleen af en toe een harde buik. Heb die dag 2x aan de monitor gelegen, ze houden je kleintje goed in de gaten....vond ik wel fijn.

Volgende ochtend kwamen ze om te voelen hoeveel cm ik had en dat bleek al 4 cm te zijn zonder ergens last van te hebben gehad:D........werd toen naar de verloskamer gebracht en daar hebben ze m'n vliezen gebroken, mijn weeen kwamen niet vanzelf opgang dus ik moest aan een infuus en die is verhoogd tot 4 en toen kwamen de weeen. Die zijn om 10.30 begonnen en m'n meisje is om 16.40 geboren.....mag niet klagen dus.

M'n gyn had al gezegd dat ik er niet vanuit moest gaan dat ik dezelfde dag zou bevallen en daar heeft ze gelijk in gehad....maar het kan zijn dat je wel dezelfde dag bevalt en dat je uit jezelf weeen krijg nadat ze het ballonnetje hebben ingebracht.
    Ik vond het inbrengen van het ballonnetje niet prettig maar dat is maar eff en bij iedereen anders natuurlijk.

Waarom gaan ze nu een ballonnetje inbrengen bij je dan?
    Ik moest worden ingeleid omdat ik aan de medicatie zat voor een hoge bloeddruk en ze wilde me daarom niet tot de 40 weken laten lopen.... ben nu precies met 39 weken bevallen van een mooi meisje van 3820 gram en 54cm

Succes

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    Ik ben 1 nov 2010 ingeleid mbv een ballon(7u 's ochtends), na 3-4 uur was hij er al uitgevallen, en hij was echt nog helemaal vol,ze zeiden nog wat snel, dus de ontsluiting zou al 3-4cm zijn, maar had echt geen ontsluiting....daarna opnieuw een ballon gekregen, echter deze hebben ze nog voller gemaakt....na 24 uur geen ontsluiting....ben toen weer naar huis gegaan.

Ben dagelijks op controle geweest ivm hoge bloeddruk en een eerdere probleem zwangerschap.

Op 10 nov weer controle gehad, en toen werd afgesproken dat als ik geen ontsluiting zou hebben, ik weer een ballon zou krijgen....
    Op 12 nov, dus opnieuw richting ziekenhuis, en gelukkig had ik toen 1 cm ontsluiting, en hebben ze de vliezen gebroken(wel door druk op de buik uit te oefenen)....daarna aan de weeenopwekkers, en na 15 minuten al rugweeen om de minuut, soms nog minder dan 1 minuut.
    Door de rugweeen heb ik de weeen eigenlijk tegengehouden....om 13u had ik 2 cm! Om 14u heb ik een epiduraal gehad, en toen ging het vanzelf....ze gaven aan dat ze rekenden op 1 cm per uur....
    Om 16 u, 4 cm
    om 18 u, 6 cm
    dus wij telden al richting 22 uur....

Om 19 uur begonnen de weeen door de epiduraal door te breken.
    Om 20 uur had ik bijna volledige ontsluiting, maar mika was niet ingedaald, dus moest voorzichting meeduwen...
    Om 21 uur volledige ontsluiting, met een kindje dat ingedaald was, en mocht ik gaan persen....om 21.29 uur is onze vent geboren.

De reden waarom ik een ballon heb gehad, is dat onze oudste middels een ks is geboren, en de gel dus niet mag!

5. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Dat verschilt ook hoor per ziekenhuis denk ik of je ingeleid wordt met gel. Ik heb ook een ks gehad in 2009 en ik ben de eerste x ook ingeleid met gel toen kreeg ik last van mijn keel en toen hebben ze me bijna een week later ingeleid doormiddel van een ballon. De ene gyn deed het wel met gel dit was een oudere man en een vrouwelijke bij ons deed het niet die deed het alleen doormiddel van een ballon.

6. trubbel

trubbel Actief lid

Jan 19, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    pff nou ben benieuwd hoe het gaat lopen dan! Thanks vd reacties!

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    het beleid schijnt nu echt landelijk te zijn dat bij een eerdere KS, de volgende keer, mocht het een inleiding moeten worden, de ballon wordt gebruikt, ivm een minder grote kans op een weeenstorm(ballon bevat geen hormonen, in tegenstelling tot de gel, dus de bevalling wordt "natuurlijker" ingeleid!), en dus ook kans op scheurtjes in het oude litteken.

Maar ondanks de kans heb ik dus wel een weeenstorm gehad, met rugweeen...dus tja...

8. trubbel

trubbel Actief lid

Jan 19, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    nu heb ik dus gister onderzoek gehad in ziekenhuis en is mijn baarmoeder mond al verstreken... dus inleiden met zo'n ballon zal dan niet gaan toch??

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    bij mij heeft de ballon geen effect gehad na 2 te hebben gehad...
    uiteindelijk gel en toen kwam het wel op gang...
    Maar het verschilt natuurlijk per persoon!

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben op 11 Januari ingeleid.Ik heb een ballon en gel gehad.Ik was toen 38.5 week.We hebben gedaan,omdat het erg slecht ging met mijn man zijn moeder en zij wilde de kleine nog een keertje zien.
    Om 21.30 haalde ze de ballon eruit en ik voelde al weeen,maar ze zeiden,dat het van de ballon kon zijn.
    Om half 1 een slaapmiddel gekregen met een weeenafremmer,maar dat hielp ook niet.kwart voor 3 belde ik de zuster,omdat ik moest plassen.Onderweg gestopt om te puffen,eenmaal bij de wc riep ik dat ik het liet lopen.Dus de zuster keek,was ik mijn slijmprop kwijt(had ik bij de oudste nog nooit gezien.)En waarschijnlijk zijn toen mijn vliezen gebroken.
    Om 3.00 4 cm ontsluiting.half 4 was dt 8 cm en 12 Januari om 4.02 werd mjn dochtertje geboren.Behoorlijk snel.
    Helaas heeft mijn schoonmoeder het kindje niet meer kunnen zien.3 uur later op dezelfde dag is ze overleden.(ze heeft het wel meegrkregen,dat het geboren was,want mijn man heeft zijn zus gebeld.

Share This Page