Miskraam/Missed Abortion met 7w3d, gaat dat zó snel?

Discussion in 'Miskraam' started by lamaris, Nov 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hallo,

Afgelopen dinsdag begon het met bruinverlies. 'S avonds werd het helderrood bloed. Woensdag hadden we de eerste echo. En mijn bangste vermoeden werd waarheid. Er was een vruchtzakje te zien. Een vruchtje was nauwelijks meer te zien. Het is dus gestopt rond van 5w5d. Achteraf waren mijn symptomen toen al langzaam aan het afnemen. Zo 'voelde' ik mijn borsten al even niet meer en was ik 's avonds niet meer moe.

Diezelfde middag nog werden de krampen erger en voelde ik echt een soort 'ontsluiting': en soort messteek door mijn baarmoedermond. Ik voelde kort daarna drie keer iets uit me komen zetten. Donkerrode gelei-achtige dingen. Ik weet niet zeker of er een vruchtzakje bij zat. Gister had ik nog wat helderrood bloed, niet heel veel. Vandaag nog minder. Makkelijk op te vangen met een gewoon maandverbandje. Ik heb een beetje zo'n beurs menstruatiegevoel, maar geen nare krampen meer.
    Was dit het dan al? Kan het zo snel gaan?

2. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    Hii ik heb gisteren mbv tabletten ook t vruchtzakje verloren en veel bloed maar nu ook nauwelijks nog bloed terwijl de arts zei dat t week kon duren. Ik heb dinsdagochtend controle echo of alles schoon is. Hoop t wel heb geen zin in curettage. Heb jij controle echo? Dan kan je zien of je schoon bent.

3. lamaris

lamaris Niet meer actief

Wat erg voor je dat jij dit ook moet meemaken. Bij jou gaat het ook zo snel! Ik heb komende maandag een controle-echo. Ik hoop zo dat alles dan weg is! Ook ik voel weinig voor een curettage.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het kan heel snel gaan.
    Bij mijn laatste keer kreeg ik 's ochtends bruinverlies, 's middags rood en 's avonds kwam de vruchtzak al. In 12 uur was het helemaal klaar.
    De 1e keer duurde 3 dagen gerekend vanaf het eerste beetje bloedverlies, ook niet echt lang.
    Mijn ervaring is dat als alles eruit is. de krampen meteen afnemen en het bloedverlies snel afneemt.

Heel veel sterkte!

5. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    Dankje. Dat maakt me wel wat geruster. Moet zeggen dat ik soms nog wel kleine krampjes heb en ook nog steeds een beetje bloedverlies. Bruin verlies heb ik al een week. Maar ik denk wel dat t goed komt :)

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Heb begin 2013 een vroege miskraam gehad. Begon met bruin verlies drie dagen lang en toen de vierde dag stolsels en veel rood. Daarna nog twee dagen bruin. Verbaasde me er ook over dat het 'zo' voorbij was.

Veel sterkte!

7. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ja dat kan zeker. Mijn miskraam met 9 weken is ook in een paar uur verlopen zelfs. Denk een uurtje of 8 totaal gebloed en uiteindelijk een groot stuk weefsel verloren en daarna was het voorbij.

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik bloed nog steeds. Maar het is niet meer dan een normale menstruatie. Wel ben ik de laatste dagen misselijk, en dat wordt erger. Ben kotsmisselijk. Ook zweet ik en heb ik een soort opvliegers. Ik neem aan dat dit komt door het snel zakken van het HCG...

9. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Dit zou inderdaad kunnen maar hou wel je temperatuur in de gaten.

10. Faith2015

Faith2015 Actief lid

Nov 10, 2014
    101
    0
    0
    Hi dames,

bij mij is t ook begonnen met heel licht bruin bloedverlies..
    in eerste instantie probeerde ik er niets achter te zoeken, toch bleek mijn vermoeden wel waar.
    maandag in de loop van de ochtend t eerste bloed.. gaande weg de dag namen de buikkrampen toe als ook t bloedverlies. Savonds in dermate pijn gehad dat ik niet wist waar ik t moest zoeken. Ook kreeg ik wat persdrang.. savonds toen ik onder de douche ging voelde ik wat lopen/komen.. dit heb ik opgevangen.. zag er bij t schoonspoelen grijzig/wit/doorzichtig uit met kleine bloedstolseltjes. Ik ben ervan overtuigd dat dit t vruchtzakje was helemaal omdat die erge buikkramp meteen over was. In de dagen daarna veel bloedverlies, alhoewel veel.. een maandverbandje was ook voldoende bij mij.. voor mij veel omdat mijn menstruatie echt niet veel voorsteld qua bloedverlies.. de hele week ook nog wel lichte menstruatiepijn gehad. Vandaag nog een klein beetje bruin maar in vergelijking met wat ik verloor echt te verwaarlozen... denk zelf dat mn lichaam de boel wel goed uitgespuugd heeft...

mijn verloskundige vertelde dat ieder lichaam anders reageert op een mk. Ook nav mijn verhaal denkt ze dat mijn lichaam erg heftig heeft gereageerd..
    In vergelijking tot mijn eerste miskraam met 4 weken was dit ook echt heftig.. de eerste miskraam kwam nog niet eens in de buurt van een menstruatie zo weinig bloed..

hoe gaat t verder met jullie?

11. lamaris

lamaris Niet meer actief

Vandaag weer echo gehad. Zakje was weg maar er zat nog wel een stolsel en baarmoedervlies was nog verdikt. Ik zal nog wel even blijven bloeden denk ik. Verder nog misselijk en last van zweten, opvliegers. Ik ben wel weer aan het werk gegaan. Voel me emotioneel nog niet goed. We waren na bijna 3 jaar eindelijk zwanger en dan dit...het is niet te bevatten. En daarbij komt de vreselijke angst dat het nooit meer gaat lukken. Begin 2015 gaan we maar weer door met ISCI #2.

12. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Heel veel sterkte Lamaris. Heb je het boek "Is your body baby friendly?" wel eens gelezen van Dr. Alan Beer? Hij heeft hele interessante inzichten in verminderde vruchtbaarheid en vooral voor stellen waarbij IVF en ICSI ook niet lukt. Het is wel helemaal in het Engels.

Ik weet helaas hoe het is, kreeg een missed abortion toen ik na ruim 4 jaar eindelijk zwanger was. Maar gelukkig was het een half jaar later weer raak en bleef dat beebje zitten en is nu 2 jaar oud. Gun jullie hetzelfde!

13. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    Lamaris. Hier morgenvroeg echo. Vrijdag bloedde ik heel weinig maar sinds gisteren weer iets meer. Hoop dat k zo goed als schoon ben en verder kan met iui9. Hoop dat k ook snel weer met ovulatietesten aan de gang kan.
    Hoop dat t voor ons snel weer raak gaat xijn.

14. lamaris

lamaris Niet meer actief

@Faith2015: jij al twee keer. Wat erg! Je lijkt wel heel makkelijk zwanger te worden. Hopelijk is dat een (schrale) troost voor je...

@Nuage: jij hebt ook veel voor je kiezen gehad zeg! Ik hoop dat het de tweede keer lukt. Ook hoop ik dat het bij ons uiteindelijk lukt. Maar ik heb helaas mijn leeftijd niet mee...ik ben zo bang dat ik te laat ben. Ik zal me eens in dat boek verdiepen!

@denanja: heel veel sterkte ook. Hopelijk ben je snel weer zwanger. Helaas kunnen wij (blijkbaar) niet op de natuurlijke manier zwanger worden. We zijn helemaal afhankelijk van IVF/ICSI...

15. Faith2015

Faith2015 Actief lid

Nov 10, 2014
    101
    0
    0
    @lamaris, klopt 2 keer achter elkaar. De eerste zwangerschap hadden we voor t mooie niet moeten weten.. kwamen we achter met 3 weken en 4 dagen.. met precies 4 weken begon de ellende.. meteen weer raak idd.. totaal niet verwacht
    is ons heel makkelijk vergaan hoewel we nog maar kort bezig waren en nog niet echt gefocust.. dat is nu wel anders nu we weten dat t lukt hoewel ik pas vertrouwen heb zodra er een plakker is.... wat dat betreft is dit geen fijne start... merk dat t vertrouwen in mn eigen lichaam meteen verdwenen is..
    Ondanks dat t ons makkelijk is vergaan tot nu toe hoop ik dit niet meer mee te maken, wat een ellende..

moet zeggen als ik jou geschiedenis zo zie mag ik absoluut niet zeuren! Wat een lange weg hebben jullie al bewandelt! Is een hoop kracht en liefde voor nodig! Hoop dat 2015 jullie geluksjaar wordt!

Ik ben ook gewoon door gaan werken.. vond t heel moeilijk maar omdat niemand t in onze omgeving weet voelde t niet goed thuis te blijven... nu snap ik dat t voor jou anders ligt, vind t knap van je!

Mocht t ons ook weer gegeven zijn gaan we t iig onze ouders meteen vertellen... mocht t evt weer mis gaan kunnen we iig ergens ons hart luchten..

16. Faith2015

Faith2015 Actief lid

Nov 10, 2014
    101
    0
    0
    @nuage..
    voor jullie ook al een lange weg, ik heb veel respect voor je /jullie doorzettingsvermogen! Hoop dat een tweede kindje ook jullie thuis weet te vinden!

@denanja, veel sterkte voor de echo hoop met je mee dat je lichaam goed zelf de boel eruit heeft gegooid.. uiteindelijk is dat toch t beste! Spannend ook de volgende iui behandeling! Duim voor je/jullie

17. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    Jeuuj ben zo goed als schoon :). Mag dus gewoon door, ben benieuwd wanneer mn eisprong is,..

18. Leuk

Leuk Actief lid

Jul 28, 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    19 november heb ik de eerste echo gehad, bleek het gestopt te zijn met groeien na 5 weken ongeveer.

24 nov. Afspraak bij gyno, Cytotec voorgeschreven gekregen. Gelijk bij thuiskomst 4 tabletten ingebracht. Wat verschrikkelijk zeg, na 3 uur last van flinke krampen, misselijkheid,braken en ook nog eens trillerigheid.
    Vanaf 18.00 bloedverlies met kleine stolsels en 1x grotere.
    Dit heeft geduurd tot ongeveer 23.00 uur. Daarna minder bloedverlies en krampen.

25 nov. Gyno gebeld of ik nu toch de 2de keer nog 4x cytotec moest inbrengen, na verhaal hoefde dit niet. Ik had nog geen controle echo afgesproken en mocht 26 nov. Komen voor controle.

Vannacht weer bloedverlies, Vandaag dus vlak voor ik weg ging naar gyno. het weefsel verloren. Gyno vond dat ik wel heel snel kwam voor een controle(normaal gesproken volgens protocol na 1-2 weken). Vertelde dat de afspraak via de telefoon was gemaakt gisteren, hij was verbaast, toch gekeken op de echo en ik ben het inderdaad verloren, nog een klein streepje te zien, maar dit was hooguit wat bloed met baarmoeder slijm, wat er dus nog uit moet komen.

19. Faith2015

Faith2015 Actief lid

Nov 10, 2014
    101
    0
    0
    @denanja, wat fijn zeg! Hoop dat je cyclus weer snel goed op gang is! Spannend!

@leuk, wat een naar verhaal maar is dus wel snel gegaan! Hoe voel je je verder? Fijn dat je alles kwijt ben, als t dan toch mis is t fijn als t ook snel achter de rug is.. emotioneel is t al vervelend genoeg!

20. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhalen en wat klote.. je bent eerst zo blij maar dat wordt dan wer teniet gedaan bij ons ook helaas... afgelopen woensdag buikkrampen.. klein uurtje.. geen gevoelige borsten meer en gisteren klein beetje rood maar ook bruin bloed. Voel me niet zwanger. Was leuk om er even aan geroken te hebben, maar dit zal vast een miskraam worden. Wachten tot het doorzet. Zo verdrietig.

Share This Page