Hoelang bloedverlies is normaal bij spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door KleineLai, 28 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hi,

    Ik heb 15 april een Kyleena spiraal laten plaatsen. Dat was op dag 7 van mijn menstruatie (ik bloedde nog licht op dat moment)
    Direct na de plaatsing begon het te bloeden en dat is niet meer opgehouden op anderhalve dag na ergens vorige week.

    Ik heb de spiraal nu 6 weken, ik bloed nu al 7 weken als ik mijn menstruatie mee tel.
    Het is redelijk hoeveelheid, gemiddeld 3 maandverbandjes op een dag.

    Ik begin te twijfelen of dit wel goed is. Het is best lang nu, in totaal best wat bloed verloren denk ik?

    Mijn gyn zei (geloof ik, maar ik ben het een beetje kwijt: ) na de eerste weken nemen de ergste bijwerkingen af en je lichaam is na 3 tot 6 maanden gewend.
    Maar 3 tot 6 maanden wennen kunnen ze toch niet mee bedoelen dat iemand 3 tot 6 maanden lang bloed? Dat lijkt me niet echt gezond?

    Internet is vaag in wat normaal is en wat niet. Daar heb ik niet zoveel aan. Vandaar mijn vraag hier.

    Wie weet meer?
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    888
    1.289
    93
    Ik heb na het plaatsen van m’n kyleena 6 maanden bloedverlies gehad. Af en aan, niet constant en wel minder dan jij nu omschrijft. Daarna helemaal geen bloedverlies meer. Heb hem er na 2,5 jaar uitgehaald. Toen kwam de zondvloed. Alsof alles er alsnog uitkwam :roflmao:
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ja precies. Dat is ook wat ze zeggen: onregelmatig bloedverlies tot 6 maanden.
    Maar dit is constant, en gewone menstruatie hoeveelheid. Niet super zwaar, maar ook niet dat ik denk no problemo :o:
     
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik heb de mirena gehad maar bleef er ook lang en veel mee bloeden.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.071
    113
    Toen ik mirena liet plaatsen heb ik 3 maanden lang iedere dag bloedverlies gehad. Wel iets minder dan jij beschrijft.
    Ik denk dat als je het aan een dokter vraagt, hij/zij waarschijnlijk gaat zeggen dat je geduld moet hebben :rolleyes:... maar bij twijfel altijd overleggen zou ik zeggen...
     

Deel Deze Pagina