Wie heeft hier ook ervaring mee? Vandaag een echo gehad met 8+2. Er waren twee vruchtzakken zichtbaar: eentje met een goed kindje en een lege. De gyn zegt nu dat er twee scenario's denkbaar zijn: of mijn lichaam stoot de tweede vruchtzak af of neemt hem op. Met mijn verleden word ik er toch wel een beetje nerveus van.
Mijn 2e zwangerschap extract hetzelfde. Alleen bij 7 weken al twijfel en bij 7,6 duidelijk dat beiden niet levensvatbaar waren. Sorry meid geen positief verhaal. Bij jullie zit t ook niet mee zeg.. Hoop dat het goede vruchtje een mooie plakbeeb is.
Bedankt voor je bericht zonnetje. Bij mij ligt het goede vruchtje wel precies op schema qua groei, maar het blijft wel spannend wat er gebeurt als mijn lichaam de vruchtzak af gaat stoten. Soms komt het goede vruchtje dan per ongeluk mee. Maar het kan ook zijn dat de lege vruchtzak door mijn lichaam wordt opgenomen en dan zijn er (gelukkig) geen extra risico's. Het is even afwachten dus. Over twee weken weer een echo om te kijken hoe het dan gaat.
Wat spannend! Ik hoop voor jou, dat je lichaam de vruchtzak opneemt. Word nu wel tijd voor een goede zwangerschap !
Ik heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, toen heeft mijn lichaam de lege vruchtzak opgenomen.
Wanneer was dat ongeveer Nicky? Aangezien de lege vruchtzak bij mij ongeveer even groot was als de goede verwacht ik dat het bij mij nog wel even gaat duren.
Ik had dit ook de tweede zwangerschap, Een goed vruchtzakje en een lege. Niks van gemerkt, maar met de echo van 12 wkn de ene doorgegroeid en de andere verdwenen, en daar totaal niks van gemerkt. Er is een benaming voor, maar weet het even niet nu. Succes met de zwangerschap.
Vanishing twin heet het, Google maar eens. Het zal je gerust stellen, en het komt helaas heel vaak voor omdat er tegenwoordig heel vroeg echo's worden gemaakt. Succes
Bij mij was het al wel iets eerder in de zwangerschap. Bij mij is het toen opgemerkt bij ongeveer 6 weken en toen waa de lege vruchtzak ook ongeveer net zo groot als de "gevulde". Een week later was de lege vruchtzak weg. En ondertussen is mn zoontje alweer ruim 2,5j.