2x pil vergeten week 1

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jess89, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey allemaal,

In de eerste week van de pilstrip ben ik 2 pillen vergeten :oops: echt heel stom, maar had er door omstandigheden gewoon niet aangedacht.
    Ik heb de pillen later wel gewoon ingenomen. Verder heb ik wel onbeschermde seks gehad in deze maand.
    Ik slik stediril 30.
    Weet iemand toevallig hoe groot de kans is dat ik nu zwanger ben, en of het vaak voorkomt dat meiden zwanger raken door vergeten pillen?
    Een kindje zou op zich wel welkom zijn maar ik wil er liever nog mee wachten.

Groetjes..

2. trotsemamavan03

4 mrt 2009
    56
    0
    0
    moeder/huisvrouw
    oosterhout
    hoi hoi

ik slik zelf ook stediril 30 en er staat in de bijsluiter dat als je een keer de pil vergeet je em alsnog binnen 12 uur moet innemen en dan is er niks aan de hand en werkt die gewoon goed door tenzij je natuurlijk overgegeven hebt of diaree heb gehad of aan bepaalde medicatie zit.

ik hoop dat je hier iets mee kan

gr angelique

3. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey, beankt voor je reactie!

Ja dat klopt, maar dit staat in de oude bijsluiter van stediril30. Hij is vernieuwd ofzo, het zijn nu witte pilletjes en er zit een andere bijsluiter in :(.
    Nu staat er in dat als je 1 of meer pillen bent vergeten in week 1 dat je dan je huisarts moet raadplegen.
    Maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen. Zelf heb ik het idee dat de kans op een zwangerschap nog steeds echt heel klein is, maar na even gezocht te hebben op internet is dit misschien toch niet het geval.
    Dus, heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Groetjes :)

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Bij vergeten van een tablet in de eerste week: de vergeten tablet alsnog innemen, zelfs als dit betekent dat 2 tabletten gelijktijdig moeten worden ingenomen; bovendien dient gedurende de eerste 7 dagen een aanvullend barrièremiddel te worden gebruikt. Bij geslachtsgemeenschap in de voorafgaande 7 dagen rekening houden met een mogelijke zwangerschap, vooral naarmate meer tabletten zijn vergeten en deze tabletten korter na de stopweek zijn vergeten.

Dit heb ik van een site gehaald die artsen en apothekers gebruiken. Kzou als ik jou was toch even testen. Ben je al klaar met de strip?

X Suzie[/i]

5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey!

ja ben al klaar met de strip,, meestal word ik maandags ongesteld duss dat wacht ik maar even af ;)
    maar de kans op een zwangerschap is niet zo heel groot toch?

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Groot weet ik niet, maar de kans is er zeker wel. Mijn tante is 2 x door de pil heen zwanger geraakt omdat ze er 1 vergat.

Bij de 2e merkte ze het pas na 4 mnd omdat ze wel gewoon de tussentijdse bloeddingen bleef houden. Dus dat zegt ook niet altijd iets. Als je de pil slikt wordt je ook niet meer echt ongesteld.

Kzou als ik jou was toch even testen ookal verlies je straks wel bloed. gewoon voor de zekerheid.

Ik duim voor je!

XX

7. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey Thnx!

Ja ik ben nu wel ongesteld gelukkig, maar het is nog meer roze dan rood.. en ook een beetje minder dan normaal, maar dan komt waarschijnlijk allemaal wel goed denk ;)
    Het is gewoon een beetje later op gang gekomen dan normaal..
    Ja denk dat ik zowiezo ff een testje ga doen als ik niet meer ongi ben ;)
    want heb inderdaad ook wel eens gehoord dat als je zwanger bent en je de pil slikt je nog wel bloedingen kan houden..

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoi!

"Fijn" dat je nu wel bloedverlies hebt. Toch weer een zorg minder. Al is het idd toch wel slim om voor de zekerheid nog even te testen. Je weet maar nooit....

Veel succes. Maar dat komt wel goed.

XXX

Deel Deze Pagina