Jarig: (wat) deel je uit op een babygroep?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Maria999, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mijn dochter wordt over een tijdje 1 en gaat op haar verjaardag ook een paar uurtjes naar de crèche. Maar deel je eigenlijk uit aan de allerkleinsten? En zo ja, wat?

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Op de babygroep waar ik werk komen ouders soms met de mooiste creaties aan waar duidelijk heel veel werk in is gestoken. Omdat wij het dan zonde vinden om alles zo kapot te laten scheuren doen we zoiets wel eens in de mandjes van de kinderen zodat ouders de traktatie ook zien en men wat eer van het werk heeft.

Gevolg is denk ik dat andere ouders gaan denken dat het 'hoort' om een cadeautje of ingewikkelde traktatie te maken naast bv een simpel doosje rozijntjes.

Maar voor de kinderen maakt het weinig uit, die zijn nog het gelukkigst met een simpel Nijntje koekje. Voor boven de 1 jaar zijn Danoontjes hier een groot succes.

Moraal: niemand verwacht van je dat je er enorm veel werk in steekt. Tenzij je het zelf echt heel leuk vindt, bv voor de foto. Pas vanaf de peuterleeftijd is het echt leuk iets creatiefs te maken.

Dus iets simpels voor de kindjes in een leuk feestelijk mandje met een strik is al helemaal goed. Fijne verjaardag!

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dank je! Mijn dochter gruwelt van Danoontjes, en rozijntjes lukt ook nog niet echt, maar misschien zijn die koekjes wel wat...

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Het hoeft inderdaad geen groot kunstwerk te zijn. Ik vond het zelf wel leuk om wat te knutselen en aangezien hij dol is op koekiemonster, kwam dit eruit.. Er zaten Nijntje koekjes in en rozijntjes..

5. tulip

tulip Niet meer actief

als je niks eetbaars wil geven is een bellenblaas voor die leeftijd ook helemaal super. Zelfs voor kleine baby's is dat al leuk om naar te kijken. Met een plastic folie erom en dan een leuk gekleurd lintje ofzo.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik had uit ontbijtkoek enen gesneden. Heel simpel, maar zag er erg leuk uit. Om mee naar huis te geven had ik strandballen bij de Action gescoord.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danoontjes waren hier twee keer een succes, maar Nijntje-koekjes of andere dreumeskoekjes met een lintje eraan met fotootje van het feestvarken doen het ook altijd goed.

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor de kleintjes hier doen ze vaak

-bellenblaas of
    - nijntjeskoekjes/berenkoekjes of
    - een klein voorleesboekje van dikke dik ofso (heb je van die mini's van) of
    - 1 stoepkrijtje met iets er nog bij b.v.

:) ik weet ook nog niet wat ik straks ga doen eigenlijk.. zit nog even te denken, maar mijne zit op een verticale groep en hij is een vd jongste, dus kan best een leuke traktatie mee geven die gericht is op wat oudere kinderen :)

9. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    bij D. haar eerste verjaardag had ik "vlinderbananen" en bij afscheid kdv had ik bumba koekjes, met daarop een bumba afbeelding op geplakt met een tekst...vielen beide erg in smaak. Heb van te voren ook geïnformeerd welke leeftijd er die dag allemaal aanwezig zouden zijn,, ( banaan kan verwerkt worden voor fruithapje bij baby'tjes)

10. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    dit zijn de foto's ervan

Bijgevoegde bestanden:

11. Trees

Trees Niet meer actief

Wat ik erg leuk vond was een moeder die een soepstengel met daarbovenop een vingerpopje van de ikea in een cellofaantje met een leuk lintje eromheen had gefrutseld. Erg simpel om te maken, maar zag er leuk uit en kost je bijna niks.

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje heeft inderdaad regelmatig bellenblaas gekregen van jarige kindjes bij hem op de groep: altijd welkom.
    Zelf hebben we 'getrakteerd' op een badspeeltje van de Action toen mijn zoontje 1 werd. Kostte voor 8 kindjes 4 euro. Ik vind het ook onzin om er een duur iets van te maken.

13. adi

adi Niet meer actief

Bij de eerste verjaardag hadden wij Nijntje koekjes uitgedeeld en een woordjes-boekje van de Hema (€ 1 per stuk). Beide samen in een klein kadozakje (van de Action).
    De kindjes vonden het super, een lekker koekje, een leuk boekje om te bladeren (of om op te kauwen ;)).

Pas bij de tweede verjaardag hebben we de kadootjes gepimpt. Van andere kindjes kregen we bij de eerste verjaardag ook meestal gewoon een kadootje (koekje, bellenblaas, een ballon, dat soort dingen)

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dit heb ik ook gemaakt voor dochter haar eerste verjaardagstraktatie ;)
    Al die soepstengels had ik in een grote glazen vaas gedaan, zag er echt heel feestelijk uit!

15. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb koekjes ( zonder suiker) gebakken toen m'n dochter 1 werd, een 1 en een vlinder. In een doorzichtig zakje met een lintje en een foto eraan van haar met een ballon met een 1 erop. Die hebben we ook voor de taart gebruikt.
    O ja, en voor de oudere kindjes heb ik decoratiestiften meegegeven zodat ze samen met de juffen hun koekjes konden versieren. Voor de juffen had ik een cake gebakken en versierd.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hebben nog steeds lol met al die bellenblazen
    en verjaardagen? hop allemaal zo'n ding, doos stoepkrijt op de stoep en je hebt er geen kind meer aan :)

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje is één van de jongste en toen ze één werd had ik 2 soortjes uitdeelzakjes voor de meisjes met prinsesjes en voor de jongens van Cars.
    daarin had ik een rol stickers, ballon, en 2 soortjes rozijntjes gedaan.
    Vooral de stickers en ballon vielen in de smaak bij de oudere kindjes.

18. singa

singa Niet meer actief

Ik heb uit eierkoeken met koekvormpjes allerlei beestjes gestoken. Deze in cellofaan ingepakt en een leuk papiertje er aan met Dikkie Dik.

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn dochter heeft badeendjes uitgedeeld en fruitsticks voor daar te eten. Het kdv was erg blij met de fruitsticks, ik had ze gemaakt met zacht fruit, mango, meloen, kiwi, druif.
    Toen mijn zoontje 1 werd had hij ook badeendjes uitgedeeld met rozijntjes.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Bedankt voor alle tips! Die bellenblaas vind ik wel een heel leuk idee, in ieder geval. M'n dochtertje eet zelf echt helemaal niet graag (zwak uitgedrukt) dus zoiets is voor haar ook wat leuker dan rozijntjes of zo.

Deel Deze Pagina