Hoi allemaal, Mijn zoon heeft nooit echt met het speelgoed gespeeld dat ik (of anderen) voor hem gekocht hebben. Zo heeft hij van die toet-toet dingen en muziekinstrumenten en noem maar op, maar hier kijk hij nog niet eens naar om. Duplo begin hij nu redelijk leuk te vinden (maar het lukt hem nog niet snel genoeg om de blokjes te bouwen, dus levert ook een hoop frustratie op --> weinig bouwen, veel kapotmaken) en met het keukentje van Ikea is hij goed in de weer (maar hier begint hij alweer langzaam op uitgekeken te raken). Ik probeer zoveel mogelijk huishoudelijke dingetjes voor hem te verzinnen, zo vind hij het geweldig om te stofzuigen (dat laat ik hem wel eens doen) of met de bezem door de woonkamer te gaan. Maar als ik dit dan in miniatuur-versie koop, wil hij het niet Kortom vind hij het dus leuk om 'grote mensen dingen' te doen. Weet iemand misschien iets leuks van speelgoed voor hem of misschien iets wat je (gemakkelijk) zelf kunt maken?
Mijn dochter is wat jonger, maar vind het erg leuk om op haar manier met de folders te "spelen". Op de grond leggen, weer op de tafel, scheuren etc. Gewone keuken opbergbakjes zijn ook leuk, dekseltjes erop en eraf. Bakjes in elkaar stapelen. Maar ook leuk te combineren met duplo poppetjes. Erin stoppen en er weer uithalen. Pan met een Houten pollepel is ook leuk Tot zover wat ideetje, hopelijk heb je er wat aan.
Oude afstandsbediening of oude telefoon geven, swiffer duster (zo'n korte) of plumeau en dan meehelpen met stoffen .
Inderdaad, folders of de krant. Verder bakjes, houten / plastic lepels. Wij hebben heel veel "klein spul" ( kleine, plastic diertjes, poppetjes ed). Ze kan uren bezig zijn om dat te verplaatsten, ergens in te doen, uit te halen enz. Puzzelen is dl sinds het weekend "verslaafd" aan
Dl kliedert graag met waterverf ( in kindrstoel aan tafel), en met potloodjes op een grote Hema deur- kleurposter.
Portemonnee met oude pasjes en/of gelamineerde plaatjes, enz. Stapel- en rolbekers van Fisher Price (bakjesidee, maar dan ook met de mogelijkheid om er ballen van de maken).