Wanneer stoppen met 23:00 fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jen30, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik vind de 23:00 fles een heerlijk momentje, samen met mijn vriend, zo vlak voor het slapen gaan maar ik vraag me af wanneer je daar mee moet gaan stoppen?
    Ik geef nu 165ml+5,5 schep (Ik weet dat het eigenlijk een beetje raar is dat halve gedoe maar 5 weken geleden mee begonnen om te checken of ze dat beter vond dan 150+5 en eigenlijk zo gelaten).
    Ik geef om 7-11-15-19-23 dus het standaard schemaatje wel.
    Is het een idee om op te bouwen naar 180+6 en dan eens de 23:00 fles gewoon niet te geven?
    We moeten haar met veel moeite wakker maken en ze drinkt dan wel de fles helemaal leeg hoor. Ze is vandaag 15 weken jong/oud en is 6,8kilo.

2. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Hai... ik lees even mee.
    zit hier precies met hetzelfde en wij hebben ook hetzelfde schema alleen drinkt onze vent 180/6 en zelfs dan wil hij soms nog meer. Ook wij moeten hem om 23.00 uur wakker maken.

Ik denk dat je het gewoon is moet proberen om te laten liggen. Wordt ze s' nachts wakker dan is ze er nog niet aan toe denk ik. Ik ga het denk ik over twee weken is proberen heb dan ook een weekje vrij :)

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik vind 3,5 maanden wel vroeg om de avondfles te laten vervallen.
    Wij zijn een maand geleden gestopt met deze fles, ze slaapt nu van 20 uur tot ca 6:30 uur.

Wij maakten haar trouwens ook altijd wakker voor die fles.

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier zijn wij daar toevallig net mee begonnen :) ons schema was alleen een uurtje later, 08:00 uur eerste fles ongeveer. Ik moest hem ook telkens wakker maken voor de laatste fles, en die van 's ochtends kreeg ik er amper meer in. Heb toen de flessen opgehoogd naar 180+6 (hiervoor dus 150+5) en de laatste fles laten vallen. Meneer sliep tot 08:30 de volgende ochtend :$ gisterochtend toevallig vroeg gehad (06:45) dus laatste fles 19:00 uur, sliep vandaag tot 07:30 :).
    Zou het dus gewoon uitproberen! Zoontje is bijna 4 maanden en weegt denk ik net geen 6 kilo.

Succes en laat maar even weten! :)

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mij dochter krijgt hem nog steeds elke avond om 20:30 :)
    We genieten heerlijk samen van ons momentje en ritueeltje samen.

Ik vind 3 maanden trouwens wel erg vroeg hoor om er mee te stoppen.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik geef hem al minstens een maand niet meer. Ik maak nooit wakker voor een flesje dus ook niet voor die. Daardoor pakt ze dan haar lange slaap en wordt meestal wel een keer wakker in de nacht. Maar goed wij voeden verder niet op schema.

7. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Persoonlijk denk ik dat je gewoon goed naar je kindje moet kijken.

Toen wij de 23.00uurs fles weg gingen laten was ze ruim 6 kilo en dronk ze bijna alle flesjes van 180/6 leeg. We zijn toen overgestapt naar 4x210/7 en in 1x het laatste flesje weggelaten. Zij was er blijkbaar aan toe en sliep gewoon tot 07.00uur de volgende dag. (zij was trouwens wel 5 maanden)

Is je kindje er niet aan toe, ga je gewoon terug naar 5 flessen en probeer je het met 4 of 5 maanden nog een keer.

8. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaven dat laatste flesje terwijl mijn dochter gewoon doorsliep. Op een gegeven moment ging ze steeds minder drinken en dronk ze nog maar 40 cc van de late fles en liet ze ook een deel van haar ochtendfles staan. Dat was met 3,5 maand. Toen hebben wij hem laten vallen. Eigenlijk gaf mijn dochter dus zelf indirect aan hem niet meer nodig te hebben. Anders was ik er sowieso nog tot 4 maanden minimaal mee doorgegaan.
    Wij zaten toen al wel op flessen van 180 cc overdag. Al dronk ze die zeker niet allemaal nog leeg.

9. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik ben rond die tijd gewoon eens gaan proberen om haar wat vroeger in bed te leggen voor de nacht slaap. Ik legde haar bijvoorbeeld om 8 uur in bed. en dan kreeg ze slapend in het donker de fles. Deed dat dan elke avond wat eerder. En na een week of 2 ging hij er helemaal af!

10. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik bedoel toch ook dat ik naar zo tijd toe wil en de 23:00 fles wil laten vervallen.

11. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben dan nooit gedaan dat wakker maken voor een laatste fles. Overdag gewoon het schema 7/11/3/7, op werkdagen starten we om half 7.
    Tot gisternacht kwam hij nog 1 keertje, soms om 3 uur, soms om 4 uur, en dan gaf ik nog een klein flesje.
    Afgelopen nacht is hij helemaal niet gekomen en werd vanochtend netjes om half 7 wakker voor zijn fles.

De oudste zat ook met 13 weken op 4 flessen, als ze nog nodig hebben worden ze echt nog wel wakker hoor 's nachts.

Gewoon een keertje uitproberen.
    Als het niet werkt maak je haar gewoon weer wakker

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb mijn zoontje nooit savonds wakker gemaakt voor een fles.
    Overdag had ik een vast schema, maar savonds liet ik hem gewoon komen wanneer hij zelf behoefte had aan een fles.
    Met 3 maanden sliep hij gewoon van 7 tot 7 en ik heb er nooit nadelige gevolgen mee gehad. Hij is erg lang voor zijn leeftijd en ook zijn gewicht is boven gemiddeld.

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Bij de oudste zijn we de fles steeds wat gaan vervroegen. Elke dag een kwartiertje eerder, tot we rond 20.00/20.30 uitkwamen. Werkte hier prima.

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier kwam ze gewoon om het anderhalf uur tot dat ze 6 maanden was:cool: want we kregen haar moeilijk uit het ziekenhuisritme na haar verblijf op de neo. Nog steeds wordt ze hier elke nacht 2 keer wakker. Toen ze 4.5 maand was (gecorrigeerd 3 maand) zijn we die late avondfles gaan vervroegen (de fles rond 7 uur iets later en met meer inhoud en extra verdikt, de fles om 23 uur vroeger en verdunnen met water. Uiteindelijk kwam hij rond 8 uur en dat zit hij nu nog steeds. Zonder haar papfles gaat ze namelijk helemaal niet slapen, ookal was het mijn bedoeling haar met 1 jaar van de fles af te hebben. Maar het is haar rustmoment voordat ze gaat slapen en met een waterflesje of iets anders lukt het dus niet. En ik ben heel erg blij dat ze wel van 8 tot 1/half 2 slaapt... want daarna word ze ook weer rond 4 uur wakker;)

15. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Aankomend weekend een keer proberen dus.. beter voor mocht ze snachts trek krijgen.

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij hebben het met 4 maanden geprobeerd en dat ging goed.
    Hij dronk toen wel 180 flessen en laatste fles een pap fles.

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hier zeiden ze bij het CB met 4 maanden dat we de avondfles konden laten vallen. Hij kreeg m al nooit dus dat was hier niet nodig maar goed :p Hij groeide toen goed en had die late fles niet nodig om te groeien dus daarom kregen wij toen dit advies.
    Je kunt gewoon kijken hoe het gaat als je de late fles niet meer geeft?

18. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon krijgt hem nog steeds. We proberen af en toe om hem over te slaan, maar dan wordt ie alsnog wakker en heeft ie ook echt dorst. Wel gaan we binnenkort steeds iets minder melkpoeder erbij doen. Beetje afbouwen, zeg maar.
    Maar tot nu toe geniet ie er enorm van. En mijn man ook (die geeft de late fles altijd). Zolang hij het nodig heeft, krijgt ie hem.

19. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Hier sinds een week pas gestopt met de laatste fles. Hij gaat om 19.00u naar bed en kreeg de laatste dan slapend. Ging altijd op, ook vorige week nog. Oudste zoon heeft hem ook wel tot een maand of 6-7 gehad. Cb zei dat een baby van 6 maanden 12 uur mag slapen achter elkaar ivm bloedsuikerspiegel. Een baby van 3 maanden mocht 9 uur achter elkaar slapen. Maar goed je kan het gewoon een keer proberen als hij het nog nodig heeft komt hij vanzelf 's nachts

20. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Probeer om 23u gewoon eens een droomvoeding. Dus niet wakker maken, maar slapend laten drinken
    Dan kijken of ze hem leegdrinkt.

Deel Deze Pagina