Hallo, Ik heb vandaag denk een miskraam heb gehad (weet eingelijk wel zeker). Ik heb twee dagen minimale bruinverlies gehad. Gister op verjaardag opgeblazen gevoel gehad en last van winderigheid, maar je begrijpt wel dat ik ze niet doorliet. Was wel heel vervelend gevoel. Zo erg dat ik op een gegeven moment krampen had en gevoel van ontploffing. Vanochtend werd ik wakker en toen begon er lichte bloedverlies, het werd steeds heviger en er kwamen stolsels bij. Heb nu de gehele dag al last van mijn onderbuik, geen echte krampen maar een zwaar gevoel. Gister ook lichtjes en de hele dag hoofdpijn. Hoelang kan die buikpijn aanhouden. Is echt vervelend. En hoelang blijf je heviger helder rood bloed verliezen met kleine stolsels? Was nu ongeveer 5 weken, heb geen vruchtje ontdekt maar is volgens mij ook te kort zwanger omdat te kunnen zien. Heeft iemand ervaring mee. Kan ik nog een vruchtje eruit zien komen of hoef dat niet? Hopelijk wil iemand zijn ervaring delen met mij om mij te gerusstellen. Groetjes, Meid22
Hoi Meid22, Klote voor je dat je een miskraam hebt gehad (je bent nogal overtuigd). Als ik jou was zou ik voor de zekerheid een vk of ha bellen en vragen om een echo. Je moet wel zeker zijn dat je baarmoeder echt leeg is (kan gaan ontsteken). Hoe lang je vloeit ligt aan of je baarmoeder leeg is. Vandaar mijn advies om een echo te vragen. Heel veel sterkte toegewenst!
Hallo, Vandaag is de eerste bloeding, kan ik het beste morgen dan al bellen of afwachten tot aankomend maandag? En vanaf moet je weer gaan rekening voor je cycles, vanaf vandaag? Ik ben zo overtuigd dat het fout is gegaagn, want heb allerlei verhalen gelezen dat helder rood verlies met stolsel en bloed verlies heftiger is dan een normale menstruatie een miskraam is. Al die verschijnselen heb ik dus vanaf vandaag. Heb niks geen controle gedaan. Maar ik weet wel zeker dat dit niet goed is. Mijn tepelhof is nog wel opgezwollen maar dat zal denk ook nog wel weg trekken. Heb voor de rest ook bijna geen zwangerschaps symptomen gehad maar wel 3x positieve testen gehad. Bedankt voor je reactie. Groetjes, Meid22
hey meis, allereerst.. wat onwijs kut voor je! Het is egt versschillend per persoon, ik heb amper gebloed. Ik heb alleen tijden het verliezen van de vrucht megabuikpijngehad een 1/2 uur, daarna niks meer. 3 dgn erna naar de gyn geweest en was gelukkig helemaal schoon. Hoop voor je dat je snel weer zwnger raakt!
Mijn "schema" qua bloedingen was als volgt: *do. aanvang miniem bruin bloedverlies, geen buikpijn *vr. weinig bloedverlies, bruin, enkel stolseltje, geen buikpijn *za. bloedverlies wordt wat heviger en roder, geen echte buikpijn *zo. behoorlijk veel rood bloedverlies, 's avonds super-krampen; krampen waren niet opgewassen tegen 2 pijnstillers... * ma. bloeden leek minder, maar 's ochtends voelde ik ineens echt iets tussen mijn schaamlippen door "floepen"; een soort balletje/eitje/druifje (doorsnede ca. 1,5 a 2 cm.; niet echt helemaal rood, beetje rozig met wat rode vlekjes en wat smurrie eraan; vruchtje werd door VK ongeveer op 6 weken geschat). Daarna werd het bloeden rap minder. Mijn MK was dus afgelopen maandag, en gisteren is het vloeien een heel eind gestopt, alleen vandaag nog een beetje oud bloed. Gelukkig ook weinig last meer van mijn buik.
Je hebt eigenlijk bijna een week last van je buik gehad? Is geen fijn gevoel. Ook is het bloeden een schrik en je mist de zwangerschap toch wel ook al ben je niet zolang zwanger, heb ik tenminste. Was aan het idee gewend. Ik had: *Dins+woens bruinverlies minimaal. *woensdag hoofdpijn, opgeblazen gevoel, winderigheid die ik niet toeliet vanwege dat ik op verjaardag was, schaamde ervoor. Was helemaal opgeblazen (weet niet als het ermee te maken kan hebben). *Dond werd ik wakker, flinke bloeding met stolsels en weefsel, erge buikpijn. *Vrij ook flinke bloeding met stolsels en weefsel, erge buikpijn, steken in mijn borsten bij bepaalde bewegingen, geen autogordel kunnen verdragen bij mijn buik. Af en toe branderig gevoel in buik. * Zat (vandaag), heb me bewogen en de bukpijn begint weer te komen, maar zien hoe het de rest van de dag gaat lopen. Donderdag is de bloeding doorgekomen. Heb weinig zwangerschapsverschijnselen gehad, behalve tepelhof opgezwollen en zijkant van mijn borsten waren wat pijnlijk, obstopatie. Mijn tepelhof is nog opgezwollen maar pijn is minder sinds vandaag, tepelhof is ook nog meer gekleurd. Heb vk gevraagd hoelang de symptomen nog kunnen blijven, die gaf aan net zolang tot dat je hcg hormoon uit je lichaam is verdwenen. Die gaf je moet zien als: als je een fiets op de kop zet, je draait aan wiel dan draait wiel nog door. Dus ze wil ermee zeggen dat als je miskraam heb gehad (aan de wiel draaien) dan blijft hcg hormoon er nog (de wiel blijft draaien) en de hormoon is verdwenen (als de wiel is gestopt). Leuke omschrijving maar is niet leuk als je een miskraam hebt en de verschijnselen zijn er nog. Ik hoop dat mijn bloeding gauw minder wordt en mijn buikpijn ook. Kabouter klus sterkte. Bedankt voor je reactie. Groetjes, Meid22
Framboosje, heb je nu echt nog buikpijn en hoe erg is die? Ik ben afgelopen do gecurreteerd en heb steken in mijn buik. Als je er veel last van hebt zou ik even de gyn bellen.
Ik heb haar al gebeld,maar ik kon niet tegen mijn nieuwe pil en ben er na 13 dagen mee gestopt,nu verlies ik ook bloed sinds 2 dagen,dusja alle pijn komt ineens maar ik voel me toch nog niet echt hersteld van de curretage. Pas als ik niets meer verlies mag ik voor een echo gaan.
Vanaf gister avond geen bloeding meer en geen buikpijn meer. Heb 2,5 dag gebloed maar wel veel. Groetjes, Meid22
Ik had een week bloedverlies en zo'n dag of 3 buikkrampen. Dit begon met lichte krampen en dit werd in de loop van de eerste dag erger en nam na de tweede dag weer af. Net zoals ik bij mijn menstruatie heb. Het bloedverlies begon met bruin bloedverlies. Dit werd na een aantal uren rood bloedverlies en steeds meer met stolsels. Ik heb niet duidelijk een vruchtje verloren (ik kreeg de miskraam met 6 weken, mogelijk was het al eerder gestopt met groeien). Na zo'n 2 dagen nam het bloedverlies steeds meer af. Na een 3 dagen was het nog maar weinig, maar pas na een week was het over. Omdat het bloedverlies en buikkrampen vrij snel weer afnam, hoefde ik niet voor een echo en/of curretage naar het ziekenhuis. Het verschilt erg per persoon hoe je cyclus na een miskraam is. Ik heb pas 2 weken geleden een miskraam gehad, dus het nog geen idee hoe dit bij mij zal zijn. We zien wel. Heel veel sterkte en ik hoop dat je eerst aan mijn ervaring hebt! Jente