Hoi Bar, Ik geef nog steeds borstvoeding. En ik moet alles kolven... Ik heb voor mezelf een half jaar in gedachte en ik heb er wel al aan zitten te denken om te stoppen omdat het zo zwaar is. Maar ik heb iets gevonden waardoor ik in 3x kolven alle voedingen gekolfd krijg (heb 3,5 maanden lopen zweten omdat ik te weinig opbrengst had tot iemand met een tip kwam). De grootste reden dat ik nog doorga is dat Sam NEC heeft gehad (=ernstige darminfectie waardoor ze tijdelijk 2 stoma's heeft gehad en er een stukje darm is verwijderd), ik vind dan ook dat ik beetje moet oppassen met de darmpjes van Sam. Ik weet niet hoe het zou zijn als ik haar wel live had kunnen voeden, maar als ik zo lees op het borstvoedingsforum dan lijkt het er gewoon op dat je een aanloop fase nodig hebt en daarna wordt bv heel makkelijker (honger? hup de tiet eruit en lurken maar hihiihi). Dit doe ik trouwens wel af en toe hoor, maar ze doet me te veel pijn als ze altijd aan de borst gaat. Heb je voor jezelf een idee hoe lang je door wilt gaan? (Had jij nou problemen dat de kleine de hele dag wilt drinken momenteel?)
Ik heb 6 maanden fulltime gekolfd. Op een gegevenmoment had ik niet genoeg voeding meer en daarbij bleek Quinn het beter te doen op de Nutramigen (ha voeding) Ik heb nu nog 10 liter in de vriezer liggen die ik hem zo af en toe nog wil geven. ALs je kindje gewoon aan de borst drinkt is het volgens mij zoveel handiger en makkelijker. Met het kolven was ik veel beperkter. Ik zou het bij een volgende zo weer doen hoor. BAr hoe is het met de uitslag?
Ik heb 5 weken BV gegeven. Ik ben gestopt omdat Lynn ieder uur voor de borst kwam. Dit duurde een week, toen ben ik extra gaan kolven een week lang om de BV op peil te krijgen. Dit mocht ook niet baten. Uiteindelijk op FV overgestapt.
daisy heeft nog steeds een beetje van die bultjes. de ene dag bijna niet en de andere dag weer meer.. denk dat het toch warmte is.. ikmoet volgende week naar het cb en daar ga ik het even vragen. 10 liter in de vriezer woooooowww.. erg veel.. ze drinkt goed aan de borst, maar ik ga over een maand, als ik werk vind, weer werken en dat zit ik te denken hoe ik dat moet gaan doen.. want dan zou ik moeten afkolven, maar ik vind dat niet echt prettig. bv is super handig. je hangt haar aan als ze honger heeft en klaar. je hoeft niet eerst moeilijk te doen met flessen opwarmen enzo. ik weet niet hoe lang ik wil doorgaan.. ik twijfel nog of ik straks als ik ga werken over zal stappen op fv
ik heb twee maand volledig bv gegeven en tot 3 maand gecombineerd met fv dit ook omdat elijah erg hongerig was waardoor ik het gevoel had de hele dag bezig te zijn met voeden. en dit was niet alleen met regeldagen hoelang blijven die antistoffen eigenlijk werkzaam in de bv?
Ik geef nog steeds borstvoeding ( al bijna 6,5 maand.) Ik studeer nog en op die dagen krijgt ze flesvoeding. Gelukkig heb ik maar 2 dagen college en loopt mn voeding niet terug. Kolfen lukt bij mij gewoon niet dus ik moet wel flesvoeding geven. Ik weet niet wanneer ik ga stoppen met het geven van borstvoeding. Ik hoop dat ik het nog kan geven tot ze een maand of 8/9 is.
Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Mijn dochtertje is pas 1 jaar geworden. Ik ben nu wel aan het afbouwen. De reden: ik ben weer zwanger. Maar ik weet nog niet of ik nu helemaal ga stoppen. Mijn dochtertje drinkt nog erg graag aan de borst en het is ook nog steeds ontzettend gezond voor haar. En voor mezelf trouwens ook.
bij de 1e 3 en halve week. Hij werkte niet goed mee, zware tepelkloven. Bij de 2e 11 mnd, hij wilde zelf niet meer. Ging ook prima werken en kolven. De 3e krijgt ook gewoon weer bv en ik zie wel hoe lang. Ehh daphne wat was die goeie tip, je maakt me wel nieuwsgierig.
Joris krijgt nu ruim 3 mnd BV, en ik wil heel graag zeker een half jaar volmaken. Liefst een jaar, we zien wel hoe het gaat. We genieten er beide erg van, en als het goed gaat waarom zou ik stoppen? Ik werk 2,5 dag en dan kolf ik mn voeding af, dit gaat ook prima. En ik ben ook erg benieuwd naar die goede TIP om meer af te kolven, Daphne! Misschien ook handig voor anderen? Gtroetjes Tessa
Mn dochter 10 mnd... dat ging altijd al moeizaam, ze was vaak erg onrustig en heeft meerdere periodes gehad dat ze de borst weigerde en ik dus elke voeding moest kolven. Na 10 mnd kwam weer zo´n periode en toen ben ik dus gestopt. Mn zoontje is bijna 3 mnd en krijgt nogsteeds. Zowiezo tot hij 6 mnd is omdat ik hem dat wil meegeven en daarna zolang hij wil. Hij is een heel andere drinker dan mn dochter (makkelijker) dus ik hoop nu toch zeker het jaar te halen en hopelijk nog wat langer.
Hier geef ik al bijna 5 maanden bv. Als Milan 6 maanden is wil ik stoppen. Dit omdat ik geregeld pijn in mijn borsten heb. Waarschijnlijk ga ik wat eerder beginnen met afbouwen, ik heb nog een aardig vooraadje in de vriezer. Mischien blijf ik nog wel een tijdje de ochtendvoeding geven, als dat mag lukken.
Ik geef nog steeds moedermelk. Ik moet ook alles kolven (Jarik kan of wil niet aan de borst) en in het begin was het loeizwaar. Nu gaat het wel goed, kolf nog 5x per dag en heb ruim 19 oops liter in de vriezer. Ik heb geen idee hoe lang we doorgaan. De 6 maanden is mijn doel en stiekem droom ik wel van een jaar maar ja dat zien we wel!
ik heb vandaag besloten om af te gaan bouwenvan de bv. Alles wat tegen kan zitten heeft bij mij tegen geztene ik heb te weinig productie en slik hier al maanden medicijnen voor om het op te hogen en kailynn heeft de eerste 12 weken niet aan de bost gedronken en kolfde ik 9x op een dag en nog had ik niet genoeg en moest ik h.a. fv gaan bij geven. Na 12 weken dronk ze uit de borst maar had nog te weinig en gaf ik een flesje naast. maar nu drinkt ze nog maar 5 minuten per kan en dan wil ze echt niet meer ze krijst moord en brand en heeft nog ontzettende honger. Het beluit om nu af te gaan bouwen is dat ik ging merken dat ik hier niet lekker door in mijn vel ging zitten dat ze elke keer te weinig had en een fles bij moest geven en dat ze elke keer huilend van de borst af komt. Iets wat ook in mijn afweging zit is dat ik in de nacht werk en dan voed ik haar ook nog tussen door om 12.00 uur maar om 8 uur ook dat betekende voor mij 3 uur slapen voeden en weer 3 uur slapen en dat 4 dagen dat breek mij op. Ik kan oprecht zeggen dat ik alles heb geprobeerd om haar bv te geven en ik geef nog maar ga nu langzaam afbouwen, ik heb het best e aan mijn meisje willen geven en met pijn in mijn hart heb ik deze beslissing genomen omdat het voor ons beter is maar gevoel en verstand zitten niet echt op 1 lijn, en door jullie verhalen zou ik weer gaan twijfelen maar ik moet het zo doen anders komt het met beide niet goed en hoop ik dat kailynn weer tevreden dagen en vooral nachten maakt.
6,5 maand. Joey had tandjes en beet mij heel hard, ik werd er na 6,5 maand vermoeid van, wilde starten met afvallen, en hij wilde niet zo graag meer... dat alles bij elkaar
Ik heb veel bewondering voor de dames die alles kolven! Ik heb 2 weken gekolfd. Jarissa weigerde pertinent. Met veel pijn en moeite dronk ze uit de fles maar de borst was wat haar betreft geen optie. Na twee weken kolven kon je mij wegdragen. Eerst Jarissa de fles geven. Duurde een uur. Dan natuurlijk verschonen/verzorgen/knuffelen. Weer een half uur. Dan kolven. Drie kwartier. En dan begon na dik een uur het hele circus van voor af aan. Bovendien had ik met 7 keer per dag kolven genoeg productie voor maar liefst 1 tot 2 voedingen. Ook niet echt motiverend. Na twee weken heb ik het kolven eraan gegeven en ben volledig over gegaan op fv. Wat een verademing. Zowel Jarissa als ik doen het er prima op!
Ik heb al die 6,5 maanden gekolfd... pas toen Joey 4,5 a 5 maanden was kon ik hem wel eens aanleggen, maar ook toen moest ik blijven kolven. Ik bergrijp het wel hoor, het is slopend... vandaar dat ik er toen hij 6,5 maand was ook mee gestopt ben (net toen hij aangelegd kon worden kreeg hij tanden en ging hij bijten ). Ik heb het wel jammer gevonden, heel erg zelfs
@Saona: had je ook genoeg aan wat je kolfde? Dat heeft mij nl. genekt. Zo ontzettend veel inspanning en dan maar 1 en heel af en toe 2 voedingen bv kunnen geven. De rest kreeg ze dus meteen fv omdat ik bij lange na niet genoeg gekolfd kreeg. En 7 keer kolven per dag voor 1 voeding hield ik echt niet vol.
Ja ik wel. Ik had een electrische pomp van het BVcentrum, en dat ging als een tierelier. Hij was dubbelzijdig, maar ik deed liever eerst 1 borst en dan de andere. Anders voel je je helemaal een beetje een melkkoe Maar ik heb de eerste weken na Joey zijn geboorte zeker 250cc per kolfbeurt gekolfd. Ik had daardoor zakken vol ingevroren in de vriezer. Toen ik een borstontsteking kreeg, liep mijn voeding heel erg terug, maar kon ik gebruik maken van wat ik in de vriezer had. Na de borstontsteking kwam het wat moeizaam weer op gang, maar toch wel weer iedere keer genoeg voor een hele voeding. Het ging met het grootste gemak, dat is een voordeel... maar dan nog is het slopend. Ik ben op een gegeven moment flesvoeding bij gaan geven. Omdat Joey een hongerige baby was, maar ook omdat ik als Joey 's nachts voeding had gehad, nog midden in de nacht zat te kolven terwijl hij alweer sliep...
Ik geef nog steeds BV ik heb echt alle mogelijke problemen nu wel gehad ....maar als ik me ergens in vast bijt wil ik dat ook afmaken...ik heb het meermalen vervloekt...ben weken doodop geweest maar nu loopt het gewoon super...en wil ik gewoon doorgaan tot mijn zoontje niet meer wil...ik denk dat nog wel een poos gaat duren...meneer wil niks anders als de borst...zelfs nu we zijn begonnen met bijvoeden