vanaf hoeveel maanden beginnen met hapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door djezelf, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    He meiden,

Jonathan is nu vier maanden en ik lees zoveel tegenstrijdige berichten over het starten met andere voeding ( ik geef nu nog volledige borstvoeding) dat ik het even aan jullie wil vragen!
    Wanneer zijn jullie begonnen met andere voeding?
    En begonen jullie meteen met fruit of eerst met rijstebloem? (ook daar hoor ik andere verhalen over)
    Graag zou ik starten met die rijstebloem, als laatste voeding ( dan kolf ik zeg maar de melk) want ik zou het fijn vinden als ik niet meer "de enige"ben die hem kan voeden en dat hij dan door de dikkere voeding ook door zou slapen.
    Maar ik lees ook wel dat je 't beste bv blijft geven tot hij 6 maanden is.
    Ik doe natuurlijk graag het beste voor die kleine, maar de meningen zijn hierover dus bestwel verdeeld.

Heel verhaal..maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Groetjes Debby

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben er mee begonnen toen Lynn bijna 6 maand was. Vanwege allergieën heb ik het uitgesteld.
    Ik ben begonnen met groente.

Als je BV geeft is het idd beter om te wachten. De 1e 6 maanden moeten ze groeien van de melk. Als je bijvoeding gaat geven, loop je de kans dat je melk terugloopt.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze.

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb Silvester ook tot 6 maanden volledige borstvoeding gegeven. Dit ivm eventuele allergiëen en zoals Chacha al heeft aangegeven, kan je borstvoeding ok terug lopen. Ik ben bij hem begonnen met fruit en groente en heb nooit rijstebloem gegeven. Vanaf 7 maanden heeft ie brood gekregen 's morgens, eerst zonder korstje, daarna met. Af en toe krijgt hij een beetje vlees door zijn groente 's avonds.

Succes!

Liefs,
    Qwizzle.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ongeacht bv of kv is het het beste om te wachten tot na 6 maanden. Dan zijn de darmpjes uitgerijpt en daarmee de kans op allergieën het kleinst.

Daarnaast speelt wat hierboven over teruglopen van de bv staat een rol.

Ons CB raadt ook standaard aan om te wachten tot de 6e maand.

Rijstebloem schijnt een toegevoegde waarde te hebben en als je bv geeft is het alleen maar meer gedoe.

Ikzelf ga zeker wachten tot na 6 maanden, mijn man heeft astma, fruitallergieën enz. Dus ons kereltje heeft een verhoogd risico.

Je kunt een heleboel informatie halen van www.borstvoeding.com en www.bijvoeding.com.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik wacht ook tot 6 maanden met groente en fruit hapjes i.v.m eczeem, kailynn krijgt nu bv en preventief hypo allergene bijvoeding..

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben ook begonnen met rijstebloem hoor, maar in Joey's geval was het echt nodig. Als jouw kleintje tevreden is op alleen je BV, dan hoef je nog helemaal niks bij te geven op deze leeftijd. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen, dat had ik ook gedaan als Joey niet een vreselijk hongerige baby was geweest...

Afijn, ik ben eerst begonnen met rijstebloem (1 maand) en toen hij 5 maanden was af en toe een hapje fruit en zo opgebouwd. Bij 6 maanden een half broodje tussen de middag...

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik begin met 6 maanden met bijvoeding. Dit i.v.m. allergien en voedselintolerantie in de familie. Dan is de eerste 6 maanden borstvoeding het beste. En ik vind het stiekum ook veel te leuk om te doen. Ga het vast missen als het minder wordt.

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik begin met 6 maanden met bijvoeding vanwege allergieën in de familie. Bovendien raadt het cb dat ook aan, omdat de slikreflex dan pas echt goed ontwikkeld is.

Suusje

9. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Bij mijn oudste kinderen (14 en 9 jaar) begon ik al met 3 maanden, nu begin ik er gewoon mee als Norman tegen de 4 maanden is.

10. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik heb het op het CB gevraagd en ook daar vertelde ze dat het nog niet nodig was om andere voeding te geven. Dus ik ben overtuigd. ;)
    Maar als ik straks ga werken ( begin augustus) dan gaat Jonathan naar een gastouder. Dan kan ik niet 'nog steeds'volledige bv geven. (ik vind dat kolven toch een verschrikking!)
    Heeft iemand tips over hoe ik dat dan het beste kan af bouwen?

Groetjes Debby

Deel Deze Pagina