hoelang bv

Discussie in 'Voeding' gestart door bar, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Saona: das wel wat anders dan de 30 ml die ik met veel moeite per keer gekolfd kreeg.

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Ik vind het een heerlijk moment zo met mijn kleintje. Toen Silvester tussen de 2,5 en 3 maanden oud was, liep mijn borstvoeding ineens heel erg terug. Ik wilde hem zo graag tot een half jaar voeden en heb hulp gezocht bij een lactatiekundige. Eerst moest ik hem meer aanleggen en meer gaan kolven en toen dat ook niet voldoende bleek te helpen ben ik overgestapt op Domperidon. Gelukkig lukte het daarmee wel om mijn voeding op te krikken waardoor ik nu nig steeds met heel veel plezier borstvoeding kan geven. Op de 3 dagen dat ik werk, kolf ik genoeg af voor de oppas. Silvester heeft pas zijn tandje gekregen en mij daarmee 2 keer heel hard gebeten. Ik heb hem streng toegesproken en hij doet het nu niet meer (gelijk maar even afkloppen want zijn tweede tandje is ook in zicht!). Ik wil proberen om door te gaan tot hij 1 jaar is en daarna totdat we het allebei nog willen.

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik geef nu precies 5 maanden bv. Ik ben welk vanaf 2 maanden begonnen met 1 fv, omdat ik dan meer flexibel ben (bijv. op het kdv als hij een keer een extra voeding nodig heeft, terwijl ik maar 2 flessen bv heb staan). Vanaf vandaag ga ik afbouwen en geef ik 3 keer bv en 2 keer fv.
    Dit komt omdat Mika de borst niet meer zo goed wil overdag. Sinds hij op het kdv de fles krijgt en merkt hoe gemakkelijk dat gaat wil hijgeen moeite meer doen aan de borst. Het is elke keer weer spannend of hij wil drinken of niet en vroegtijdig los laat of niet. En de voeding van 18.00 uur werd steeds dramatischer en ging steeds slechter, dus die heb ik nu laten vallen.
    Ik wilde heel graag 6 maanden vol maken en met pijn in mijn hart ga ik nu afbouwen. De avondvoeding wil ik zo lang mogelijk vol houden. Die gaat supergoed en dat is ons rustmomentje samen!

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Zelfs nu ik 4.5 maanden domperidon slik (hhogste toegestaande dosering) krijgt ze nog niet genoeg en kolf ik 120 ml terwijl ze 200 drinkt en krijst ze nog na elke voeding van de honger en laat ze vroegtijdig los dit begon bij de voeding van 23.00 uu toen al om 19.30 en pas terug ook bij die van 16.00 uur en nu zelfs al bij de voeding van 12.00.
    Door de doperidon blijft de productie op peil maar het peil blijft te laag.
    Ik begin ook last te krijgen van zo lang domeridon slikken.
    Ik kan wel kost wat het kost bv willen blijven geven maar we beleven er op het ogenblik geen plezier van en ze heeft het kost wat het kost toch 5 maanden zoveel mogelijk gehad en nu bouw ik langzaam af!
    En al die verhalen laten mij weer twijfelen hoor...
    maar het is beter voor beide scheeld haar een hoop huil momenent en mij medicijnen in mijn lijf en stress.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik kan me je frustratie en twijvel best voorstellen slingding. Maar 5 maanden is echt wel de moeite waard hoor.

Ik kies persoonlijk voor rust en tevredenheid. En als ik zie met hoeveel plezier Jarissa haar fles leegdrinkt en hoe tevreden ze is als de fles leeg is, heerlijk hoor. Bv kan dan wel beter zijn, ze is met haar fv helemaal gelukkig en we genieten allebei volop.

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Mag ik vragen hoeveel tabletjes je nu slikt en hoe je last begint te krijgen? Mijn lactatiekundige gaf aan dat ik zonder problemen (en dus bijwerkingen) zolang als ik nodig acht deze tabletjes kan slikken namelijk.

En ik ben het helemaal met je eens hoor, dat als het op de een of andere manier niet lukt en niet leuk meer is, je niet kosten wat kost door moet blijven gaan.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    een droge mond en hoofdpijn/zwaar gevoel in het hoofd en dit had ook een andere decmber mama die domperidon slikt
    ik slikt er 4 en ben nu aan het afbouwen en zit nu op 2

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ben deze week gaan afbouwen met de bv. De reden hiervoor was dat Noa niet goed wil happen aan de borst. Dit deed mij bij elke voeding ontzettend veel pijn. De eerste 6 weken heb ik met de blaren op mijn tepels gevoed, ondanks de pijn ervoor gegaan! Heb ook hulp gehad van een lactatiekundige. Het mag allemaal niet baten. Ik zag dan ook tegen elke voeding. Met tranen in mijn ogen en gekromde tenen zat ik te voeden.

Nu heb ik het helemaal gehad en ben ik bezig een voeding af te bouwen. Ik doe het met pijn in mijn hart, maar een happy mamma is ook een happy baby. Het is anders, maar van het flesje genieten we ook. Zij is er tevreden mee, dus dan moet het maar goed zijn toch?

De eerste voeding, laatste voeding en de nachtvoeding wil ik haar wel nog de borst geven. Ik kan het niet helemaal opgeven en ik hoop dat mijn tepels dan wat minder pijnlijk worden. Lukt het echt niet dan stap ik helemaal over.

Deel Deze Pagina