Hoelang caravan op oprit

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Haha en terecht, wat een onzin om daar over te melden en dan ook nog zo snel.

Chocolat, DastyQueen en Cin85 vinden dit leuk.
  2. p1982

p1982 Niet meer actief

Uitzicht en dat ze bu dus voor auto 2 een gezamenlijke plek innemen
    Parkeren is hier al een probleem

Overdag staan beide auto’s vaak gewoon op plek omdat ze thuiszit

Caravan staat er al 2 weken

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar ook al staat die daar niet, ze zijn niet verplicht om de auto op eigen oprit te parkeren. Openbare parkeerplaatsen zijn er voor iedereen, ook voor mensen met opritten.

meintje, lies276, Chocolat en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Deze mensen betalen voor hun auto's waarschijnlijk gewoon wegenbelasting en hebben dus even veel recht op een openbare parkeerplek als ieder ander.

Als er een chronisch parkeerprobleem in de wijk is, dan lijkt het mij verstandiger om met de gehele buurt eens daarover aan de bel te trekken bij de gemeente. Die 2 auto's van de desbetreffend buren zullen echt niet de enige auto's zijn die dit probleem veroorzaken.

lies276, Chocolat, lorreke en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is waar: Tuc vindt het geen gezicht. Omdat ik caravans lelijke gevaartes vind en het een ontsiering van de buurt is;):p

@p1982 ik herinner mij ineens een geval van mijn schoonouders. Zij woonden op een hoekhuis, hadden de caravan op eigen oprit staan. Volgens mij kon er niks gedaan worden aan het daadwerkelijke staan van de caravan op eigen terrein. Maar de bocht naast hun huis werd totaal onoverzichtelijk door de hoogte van de caravan. Kinderen die met fietsjes oid rondjes reden zagen geen verkeer aankomen om de bocht en andersom.

Volgens mij was dat wel een reden om de tijd aan banden te leggen dat dat ding daar stond.

lorreke vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen ze gewoon onbeperkt op eigen grond staan. Tja, ik snap dat dat niet altijd even mooi is, maar ja...
    En op openbare parkeerplaatsen mag iedereen parkeren, mensen zonder eigen oprit hebben daar niet meer recht op dan mensen met 6 garages en carports etc.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja ik kan het alleen begrijpen als de caravan er voor zorgt dat je als buurvrouw/buurman je oprit niet meer veilig af kunt rijden omdat de caravan je zicht bij het uitrijden blokkeert want dat is gewoon gevaarlijk. Maar verder?

Ysabella vindt dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook niet mooi hoor! Maar ik snap wel dat die dingen er soms gewoon staan. En voor "een paar dagen" voor en na een vakantie heeft denk ik iedereen wel begrip. Of dat nou precies de 3 dagen zijn die meestal in de apv staan of dat het er een keer 6 worden omdat dit nu eenmaal handiger zou uitkomt, zullen veel mensen ook niet zo'n ramp vinden denk ik. Wekenlang is een ander verhaal. Maar soms is daar ook een logische verklaring voor. Ken je die verklaring niet, dat is het irritant en storend. Weet je het wel, dan kun je nog denken "ik zou dat anders oplossen". Maar als je weet wáárom iemand iets doet (en dat het ding op xx-datum weer weg is) dan stoort het vaak toch al minder.

Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen niet gewoon even een kletspraatje aanknopen met de buren. Dat zou een hoop ergernis schelen, denk ik.

9. tuc

tuc Niet meer actief

3 dagen is ook niet lang hoor vind ik en 5 dagen ook niet. Maar er zijn zoveel mensen die hem een maand oid hebben staan. Vooral oudere mensen. Zijn er in aan het schoonmaken, klussen, inpakken: soort bezigheidstherapie:p

Chocolat, DastyQueen, Mamaa6 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik zou me er persoonlijk echt totaal niet aan kunnen storen als een van m’n buren de caravan/camper voor de deur geparkeerd heeft staan. Staat daar prima toch?

Kan me er wèl aan ergeren als mensen hier in de straat hun caravan/camper overdwars op 4(!) parkeerplekken zetten en dat ook dagenlang zo houden. Zeker met het parkeerprobleem in onze buurt gewoon echt vervelend en asociaal.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ach, het houdt die bejaarden van de straat. Bij mijn ouders heeft hij er vorig jaar ook veel gestaan. Ze hebben hem uit de stalling gehaald. Dan moet hij inderdaad uitgebreid binnen en buiten gepoetst. Toen zijn ze er een paar dagen mee naar mijn oma geweest. Vervolgens een weekje terug naar huis, want daarna gingen we op familieweekend en mijn moeder moest tussendoor gewoon werken. En je weet maar nooit of er weer andere kleding mee moet.
    Na dat weekend zouden ze hem normaal gesproken voor een paar weken naar de stalling hebben gebracht. Maar nu moest hij tussendoor ook nog naar de dealer voor een reparatie. Dus tot die reparatie heeft hij nog een week op de oprit gestaan en daarna geloof ik nog een ruime week tot ze op vakantie gingen. Ik geloof dat ie er al met al een dikke maand heeft gestaan en tussendoor 3 keer steeds voor een dag of 4-5 weg is geweest. Fraai is het niet. Maar aangezien het elke keer 3 kwartier rijden is naar de stalling (en weer terug: samen 1,5 uur) en het geloof ik 2 keer gratis is om hem op te halen en je voor de andere keren moet bijbetalen... tja, dan snap ik wel dat je hem tussendoor laat staan.
    Hij staat bij hun ook op de eigen oprit en de buren hebben niet geklaagd. Maar misschien hebben ze zich wel geërgerd, geen idee.

Ik zou het best snappen als een overbuurman in die situatie wat baalt. Alleen denk ik oprecht dat als je weet waarom het dit jaar een keer zo is en dat het ding begin juli verdwijnt, er eind juli nog een keer een dag of 3 staat en daarna ook weer voor 10 maanden weg is, dat je je er dan minder druk om maakt.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Echt is snap dit nooit. Het is een caravan /camper geen stinkende beerput .
    Waarom zou het überhaupt een probleem zijn om dat te zien.

Leef en laat leven

Strandbal, Brinta en Biny vinden dit leuk.
  13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb zelf een paardentrailer, een boottrailer en een aanhanger maar die zet ik niet op de stoep. Ja, als ik hem nodig heb + hooguit een nachtje en that's it.

Ik snap nog dat je een caravan even klaar wil maken voor vertrek en thuiskomst.

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind het gek dat je blijkbaar ook op je eigen oprit niet meer mag neerzetten wat je wil.

Lafelife, Strandbal, Vlinderbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Voor het uitzicht kijk je de andere kant maar uit, jeetje zeg...

2 weken is trouwens niet zo lang. Ik weet dat mijn ouders de caravan altijd 3 weken van te voren uit de stalling haalden. Dan konden ze hem nog even technisch checken, nogmaals schoonmaken van binnen, inpakken etc. Vaak haalden ze hem dus ruim voor het Hemelvaart weekend op. Nadat wij met Hemelvaart weg waren geweest bleef de caravan op de oprit staan tot de volgende vakantie in de zomer. Gelukkig wordt daar niet over een caravan geklaagd...

Brinta vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    dus eigenlijk mag iemand die heel de dag thuiszit dan geen auto hebben ofzo omdat het jou anders in de weg staat?

Brinta vindt dit leuk.
  17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het is een parkeerplek waar mensen mogen parkeren. Dus hun auto mag er staan. Gelukkig maar, dat iedereen die vrijheid heeft.

Voor zover ik weet mag de caravan ook gewoon op hun oprit staan. Ik zou niet weten waarom niet.

Ik zou zelf een oprit voor jezelf maken. Kun je ook niet meer mopperen op een andere auto op de openbare parkeerplekken.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik krijg er een vakantiegevoel van als de buurman (ook op leeftijd) zijn caravan uit de stalling haalt en op de oprit zet.

lies276 en Casara vinden dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom heb je last van die caravan? Stoor je je ook aan andere dingen die je niet mooi vind in de buurt?

Komop hoor, leef en laat leven. Die mensen hebben net zoveel recht op die plek als jou.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Maar ik heb zelf ook mensen in de straat wonen die geen oprit hebben en dan bij mij komen klagen dat wij maar 1 auto op de oprit zetten ipv 2.

Die mensen hebben een huis gekocht zonder oprit, maar hebben wel 3 auto's die ze kwijt moeten. Ja toch niet mijn probleem hoor.

Deel Deze Pagina