Hij staat ook niet op de stoep. Maar op eigen terrein Goddank mag je zelf besluiten wat je op je eigen grond zet, je hebt er immers voor betaald. Zou een bak zijn als elke buurman zich kan bemoeien met wat er op je erf staat. Draai je dan gewoon om en denk aan iets anders.
Ja logisch toch! Ik ben thuisblijfmoeder, vaak thuis, maar ik mag dan toch geen auto. Ik heb toch geen leven? Hoef niet soms ergens heen? Ik moet de fiets maar pakken.. Ontopic; Dom gezeik. Het is niet jouw oprit. Niet jouw erg. Jij bepaald niet. Stop met zeuren en bemoei je met je eigen leven.
Nee, dat mag dus niet. Ik woon in de bebouwde kom en mag van de APV mijn paardentrailer niet op mijn eigen terrein zetten. Buiten de bebouwde kom mag dat wel.
Zou idd mooi verhaaltje zijn. Mijn man zet regelmatig zijn auto achter de mijne op onze oprit. Als er op de parkeerplekken ruimte is zeer hij zijn auto meestal wel daar neer, of net hoeveel zin hij daarom heeft. Omdat er ruimte is voor onze beide auto's wil toch niet zeggen dat dat dan ook maar moet? Wat ik pas vervelend vind is dat er regelmatig een auto gedeeltelijk voor mijn oprit staat waardoor ik mag klooien om eruit te kunnen komen.
Weetje wat ik me nu werkelijk waar af vraag... Er staat een caravan op eigen terrein van die mensen. Buiten het feit of het "officieel" wel of niet zou mogen, wat zou het jou in hemelsnaam uitmaken??! Kijk er gewoon lekker niet naar. Is het jaloezie dat die mensen lekker met de caravan wegkunnen oid? Je hebt er toch geen last van? Als hij nu midden op straat zou staan en 3 parkeerplaatsen in beslag nam Van dit soort onnodige gelul krijg je altijd van die burenruzies die nergens over gaan
Klopt wanneer je op een hoekhuis woont (doe ik dus ook) mag b.v je schutting niet hoger zijn dan een meter op het punt waar je huis stopt. Op het punt waar ons huis stopt gaat ons inrit nog 2 meter door, onze schutting mocht dus vanaf dat punt niet boven een meter uit komen. Het rare is dus dat dit dan ook voor busjes en caravans geldt, maar poot ik er nu coniferen in en laat die hoger groeien dan een meter, dat mag dan weer wel.
Op de openbare weg 3 dagen en op eigen oprit zoals je wilt. Onze overburen hebben veel de camper op de oprit staan en de auto erachter maar ik vind dat zooo leuk ze gaan vaak weg. Altijd vakantie gevoel...mja ik geef er niks om want over een paar weken komt mijn gevaarte ook op de oprit
Apart. De oprit waar ik tegen aankijk staat toch echt een paardentrailer op het erf achter het hek. Mag hier gewoon. Mijn paardentrailer staat hooguit een nachtje op een openbare parkeerplaats als ik hem de volgende dag vroeg nodig heb. Anders pas de dag zelf ophalen uit de loods. Maar on topic. Kom op het is een caravan en die staat er waarschijnlijk niet het hele jaar hooguit paar weken voor vertrek. Schoonmaken, nalaten kijken, inpakken. Dat kan je vaak niet op een stalling waar al die dingen hutjemutje op elkaar staan. Mijn schoonouders doen dat ook zo en dan gaan ze als ze terug komen uitpakken en schoonmaken en verdwijnt de caravan in de stalling. Zeur niet zo over de auto’s dat die op een openbare plek staan ze hebben evenveel recht. Dit is puur zeiken om het zeiken. Zijn het die auto’s het niet doen een ander het wel. Het is geven en nemen. Ander na een hutje op de hei heb je der geen last van
@Marisje89 , de APV is per gemeente verschillend. Ik woon in een stad, daar is het strenger als in dorpen doorgaans.
In dorpen is dat zo streng ook niet. Maar in de stad is de ruimte beperkt. Ook voor nooddiensten etc. Vandaar dat de APV strenger is.
Wat een vreselijk overtrokken reactie weer. Kan dat niet een tandje minder? Er zijn er nog meer zoals de jouwe hoor, maar ik haal deze er even uit.
Zojuist gekeken; in de AVP van onze gemeente staat dat uitzichtbelemmerende voertuigen, ook op eigen grond, daar niet mogen staan als ze langer dan 6 meter of hoger dan 2,4 meter zijn. Een caravan mag daar dus gewoon staan.
Ik vind van niet Ik vind het bizar kinderachtig als je zeurt over een caravan omdat je het niet "mooi" vind.
Blijkbaar zit TS ook de hele dag thuis anders weet je niet eens dat de auto’s van de buren er de hele dag staan .
En dan moet je zo reageren? Vreemd. Maar goed ik vind caravans echt afschuwelijke dingen dus als die steeds 3 weken in het zicht staat zou ik er ook wat van zeggen.
Jawel! Onze APV staat 3 dagen toe voor caravan, paardentrailer en aanhanger. Camper is ruimer maar ook niet onbeperkt. Een camper is een motorvoertuig en dus in geval van nood of problematiek zelfstandig te verplaatsen. Daar zijn APV's soepeler mee. Moet je camper ook weer niet te oud zijn want dan krijg je verontreinigings gezeur. Dit geldt allemaal voor onze stad he? In Lutjebroek is het vast zo streng niet.
En zoals jij er in het echt wat van zou zeggen, doe je dat op dit forum ook. En ik ook, alleen omdat jij nu mijn mening niet deelt vind je het vervelend Hopelijk voor jullie en de buurt heeft niemand daar een caravan