Ik vind het altijd wel gezellig. Vrienden hebben hun caravan het hele jaar door op hun oprit. Niemand die er last van heeft. Hebben meerdere hier in de wijk. Vroeger bij mijn ouders stonden er wel 4-5 caravans in de straat.
Dat doen onze buren ook. Containers bij huis zetten, soms schoongemaakt en al. Ik vind het tof. Maar da's dan meer zo van dat doen we als buren voor elkaar. Ze klagen nooit over onze caravan als die er weer staat. Meestal 1 á 2 weken voor we ermee op pad gaan.
Onze vorige buren hadden een caravan in hun achtertuin staan. Het hele jaar. Ze hadden wel een hoge schutting, maar je zag het dak nog. Geen problemen mee, als je ooit buren hebt gehad met 1,5 meter hoog onkruid dan is een caravan geen probleem. Parkeerplek probleem, joh je moet eens in de binnenstad gaan wonen. Op marktdagen en in het toeristenseizoen kan ik me auto op 10 min loopafstand zetten. Dat is pas frusterend.
Och die van ons stond er weken. Auto's ernaast (past prima) of de mijne op de openbare plek. Nog nooit gezeur gehad. Maar wij hebben ook leuke buren. Leef en laat leven. Er staat wel altijd een camper op de openbare parkeerplek, daar zijn klachten over geweest weet ik toevallig. Het enige wat ik dan zie is 1 camper met serieus 25 lege parkeerplekken er omheen, dan denk ik.. mensen doe eens niet zo spastisch.
Wij hebben een caravan rijke nieuwbouwbuurt en staan er in de straat sowieso 4 caravans op de opritten. Lekker boeiend, het is hun oprit. Ik vind het gedrochten, maar dat vind ik ook van een fiat multipla en die kan ik ook niemand verbieden Mijn man heeft een grote Mercedes sprinter ( verhoogd en verlengd ), die zet hij net buiten het plan neer. Zodat wij genoeg ruimte op onze oprit hebben, dat lelijke ding niet naast huis staat en we geen klagende buren hebben. Hij zet het langs de rand van weilanden op een openbare plek neer waar geen huizen op uit kijken. En dan gaan mensen dus klagen dat hij de zijn bus daar neer zet. Ja doei dikke vinger zoek een hobby met dat geklaag.
Tja ik weet t niet hoor, ik snap dat je het jouw probleem niet vindt en ook niet is maar bij ons speelt een soortgelijk probleem. De hele straat heeft twee (en soms drie) eigen parkeerplekken op de oprit behalve een rijtje van 4 huizen. Er zijn ongeveer 8 openbare parkeerplekken maar als iedereen die wel een oprit heeft daar gaat parkeren, waarvan ik heus wel snap dat het gewoon mag, kunnen ik en mijn directe buren in het rijtje dus nergens onze auto kwijt. Hier parkeren de meeste mensen dus gelukkig hun beide auto’s op eigen terrein. Dit is simpelweg rekening houden met elkaar vind ik. Als ik met twee kleine kinderen en boodschappen twee straten verderop moet staan tja, dat is idd mijn eigen probleem maar ik ben toch wel blij met mijn sociale buren dan En wat betreft die caravan zou ik dus ook niet zo heel blij zijn als mensen in onze straat weken hun caravan op de oprit zouden zetten. In een andere situatie zou t me geen zak kunnen schelen wie wat op zn oprit zet en hoe lang. Helaas is diegene die bij ons de wijk ingericht heeft een beetje karig geweest met de openbare plekken. Die hebben gedacht die plekken zijn voor het rijtje zonder eigen plek maar helaas werkt dat vaak anders uit. ik zou er alleen nooit over zeuren maar gewoon uitzitten en balen
Ik verbaas me vaak over de hoeveelheid regels en betuttelende maatregelen we in Nederland hebben.. maar ik verbaas me nog harder als steeds maar weer blijkt dat er ook echt mensen zijn die daar behoefte aan hebben en dit dus noodzakelijk maken. Alsjeblieft zeg..! Een caravan op hun eig en oprit en een extra auto op een parkeerplaats waar iedereen recht op heeft..SCHANDALIG!
Die caravan staat op hun eigen oprit. En vind dat eerlijk gezegd best overdreven als je je daar druk over maakt.. Parkeer gewoon waar plek is. Het is even vervelend natuurlijk. Maar kom op hoe lang zal dat ding er staan.. Hier staan ook caravans in de vakken en dat vind ik niet vervelend want we hebben een eigen oprit. Wat ik wel vervelend en asociaal vind, is dat er altijd een ouder stel is wat hun caravan in de straat zet. Dus niet in een vak. Dit terwijl ze een oprit hebben en hun auto daar niet hebben staan. Want die staat altijd op de parkeerplaats. Op een ontzettend onhandige plek, vlak voor een bocht. We hebben een vrij smalle straat en dan kunnen we er dus net aan met de auto langs. De post nl bus of ah service kan er niet door. Er is al meerdere malen iets van gezegd, helaas gebeurt er weinig mee. Dus mocht het dit jaar weer gebeuren gaan we de gemeente om advies vragen.
Hier ook van die aso’s. Wij hebben een oprit voor twee auto’s. De auto van mijn man staat er 99% van de tijd. Die van mij rond de 80%. Soms is er namelijk wel eens wat en zetten we eem auto op dr openbare parkeerplaatsen.. Zijn we druk in de garage. Met twee auto’s op de oprit kan de garagadeur niet open... Een tijd terug had ik mijn auto aan op de parkeerplaats staan. Mijn man kwam thuis en zag dat de kinderen aan het stoepkrijten waren op de oprit. Dus hij zette hem ernaast. Werden we natuurlijk boos op de vingers getikt en kregen we verwijten over hoe asociaal dat wel niet was. Snapte er niets van. Ik naar de straat gelopen: plek zat. Max 20 meter lopen. Maar ja, wat bleek: parkeervak 1 is recht onder een plakkerige boom, daar willen ze niet staan. Parkeervak 4,5 en 6 zijn voor de andere buren en daarbij, onze buren willen natuurlijk perse voor hun raam parkeren, want dan kunnen ze de auto’s goed in de gaten houden. Hoe had ik nu zo asociaal kunnen zijn dat ik daar geen rekening mee had gehouden??!!! Lastig hoor, die OPENBARE parkeerplaatsen...
Dat kan allemaal zo zijn maar jij hebt zelf een huis gekocht zonder oprit in een straat met weinig parkeerplekken. Net als in onze straat. Dan kun je dat vervelend vinden dat anderen niet 2 auto s op hun oprit willen zetten maar dat is dan zo.
Klopt, gelukkig zijn de mensen in onze wijk wel zo sociaal om te begrijpen dat de oprit bij het ontwerpen van de wijk en huizen bedoeld is als eigen parkeerplekken. Ik vind het zo jammer en ook wel vreemd dat sommige mensen alleen maar denken aan ikke ikke ikke zonder een beetje rekening met elkaar te houden. Ik snap namelijk best dat de situatie soms zo is dat je niet je eigen terrein kunt gebruiken en dan parkeert op openbare plekken, maar om dat nou te doen om je buren dwars te zitten...’en dan had je maar een ander huis moeten kopen dus dikke pech voor je’ (even kort door de bocht hoe het op mij overkomt) ik weet niet het komt op mij zo hard en ongezellig over. Maar goed ik ben nu wel extra blij dat het hier gelukkig wel harmonieus gaat.
ik vind het alleen bloedirritant dat ik een straatgenoot (geen buren) die hun camper pal voor de uitrit van de parkeerplaats zet.( parkeerplaats is een soort doodlopende straat) En dat zn 8 uur per dag 7 dagen in de week. 3 weken voor de vakantie tot 3 weken na de vakantie. Wat hij daar in/mee doet is mij oprecht een raadsel.
Onze oude overburen hadden een heel hoge camper die hij als gewone auto reed. Die stond dus jarenlang voor ons raam geparkeerd. Ding was te groot voor een parkeervak en ze hadden geem oprit. We hadden geen uitzicht meer en konden bijna niet op onze eigen oprit komen. Man heeft hem er op aangesproken, maar toen werd de buurman erg agressief. Ben erg blij dat ze verhuisd zijn. Kan nu wel leven met de nieuwe overbuurman die 6 weken zijn camper er laat staan (al blijft het asociaal).
Onze straat voor was onbereikbaar waardoor 2 straten bij ons achter moet parkeren ( daar dus) zeker een maal per uur moet hij dat ding verplaatsen. Dat doet hij dus zuchtend en steunend. ik snap hem oprecht niet. Nog geen 5 meter verder, waar hij hem snachts zet, zit een parkeerplek. Waarom loop je niet 5 meter verder.. Sta je niemand in de weg, kun je doorblijven gaan.. Achja. Benzine te veel denk ik
pfff, wat een ge***k om een caravan die een op het eigen erf staat. Gebeurt hier ook, ik zie die dingen vaak niet eens. Maar ik ben sowieso niet zo van het claimen van een openbare parkeerplek. En er zijn er hier in de straat die met de autosleutel klaar zitten volgens mij. Zodra er ook maar een auto vertrekt dan wordt er direct en sprint naar de eigen auto getrokken om de auto voor de deur te kunnen parkeren. Get a life denk ik dan hoor. So what als je auto wat verder staat. Moet je een stukje lopen ... nou, wat erg. Moet ik ook wel eens.