Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Natasja1402, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Ik had al een topic geplaatst bij "vruchtbaarheidsbehandelingen", maar zie dat er hier ook mensen zijn die veel over Clomid weten....

Ik heb te horen gekregen dat ik een nierziekte heb, wat eigenlijk een aflopende zaak is. Er werd direct gevraagd of wij nog graag een kindje er bij wilden in de toekomst...we hebben natuurlijk volmondig JA geantwoord. Er werd verteld dat we dan direct aan de slag moesten, voordat mijn nieren het over een paar jaar op zouden geven. Ik word elke maand netjes ongesteld met cyclussen van 32,31,31,35,32. Nu heb ik zomaar van de HA Clomid meegekregen om daar volgende maand mee te beginnen. Dit zou zijn om de kwaliteit te verbeteren?????

Heeft iemand hier eerder over gehoord?? Ik wil er wel heel graag meer over horen...

Liefs,
    Natasja

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    clomid wordt normaal gesproken voorgeschreven aan vrouwen om de eisprong tot resultaat te hebben, ik weet niet of jij wel duidelijk hebt bijgehouden of je een eisprong hebt, en of de gyn mischien een echo heeft gemaakt waaruit blijkt dat je eitjes mischien niet genoeg gerijpt zijn tegen de eisprong?? dat zou ook nog kunnen dat ie daarom clomid voorgeschreven heeft....

succes meid

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
  4. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Dank je smoekie voor je antwoord, ik heb natuurlijk ook ff op de site gekeken.....ben iig een stuk wijzer geworden.

Alleen ik las op een ander topic dat er nooit zomaar clomid wordt gegeven, zeker niet door de ha. Het is zelfs zo, dat ik nog nooit bij de gyn ben geweest en ook nog nooit een echo heb gehad of andere onderzoeken (behalve bij de zwangerschap van mijn dochter dan). Daarom vond ik het juist zo raar...de ha heeft ze me zo gegeven. Met de reden dat je er "sneller" zwanger van kan raken?

Liefs,
    Natasja

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dat zou ik echt niet weten meid of een ha ook clomid voorschrijft, je weet nu waarom het wordt voorgeschreven, als er geen aanwijzbare redenen zijn dat jij geen (goede) eisprong hebt is clomid dus een mooi medicijn als hulpmiddel, als jouw ha verder geen onderzoeken heeft gedaan om te kijken of jouw eitjes wel groot genoeg zijn weet ik ook niet waarom de ha dit voorschrijft...zoals je hebt gelezen is het een middel ter bevordering van de groei van de eitjes maar als jouw eitjes goed zijn is dat dus totaal niet nodig....

wat je ook zou kunnen doen, is bellen met de assistente van een gynocoloog en voorleggen hoe en wat en of het inderdaad kan kloppen dat je zomaar clomid voorgeschreven krijgt....

heel veel succes in ieder geval

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/pcos

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/pcos

Deel Deze Pagina