Ik heb geen pil gebruitk maar condooms we hebben deze in december niet meer gebruitk en januari teste ik positief. Wel erg snel hadden we niet verwacht aangezien ik een zeer onregelmatige cyclus had
Ik ben net ong. geworden dus ronde 1 is voor mij voorbij. Zo een teleurstelling, lijkt me vreselijk om dit nog 12 rondes mee te maken, ben nu al hartstikke onzeker en aan het twijfelen of alles wel goed is.. Veel succes allemaal!
hoi lorfiedal, wij zitten in de 1e ronde, maar zijn al wel wat langer bezig, (had deze site nog niet in ontdekt) en was er ook nog niet zo heel veel mee bezig tot een paar maanden geleden.... moet aankomende week ongi worden, hoop van niet natuurlijk, maar tja afwachten dus... in mijn omgeving zijn er twee die er heel lang over gedaan hebben (min 5 jaar) dus het kan heel erg verschillend zijn... mijn vroegere buurvrouw kreeg MK na MK en toen ze begonnen aan adoptieprocedure werd ze spontaan zwanger en ging het ook goed, ze heeft nu 2 zoontjes.... het kan allemaal raar lopen! succes! en gewoon blijven klussen
Ik meld me ook maar even Zit nu precies in ronde 3, en tja het blijft iedere keer maar afwachten......erg spannend. Slik al 3,5 jaar de pil niet meer en hebben dus al die tijd condooms gebruikt. Dacht ik even dat het nu wel snel zou gaan> maar mooi dus niet. Je kan dus zeker niet voor je lichaam spreken! Succes iedereen. Gr.
ronde 5, maand 7.... onregelmatige cyclus, gyn geweest, alles is oke geen rare dingen ontdekt. geduld hebben..maar das moeilijk, vooral in de aftel dagen na eitje... succes en t komt uiteindleijk wel goed Bengel
Hier lukte het pas in de 13e ronde, en soms wordt je er idd gek van. Maar ik heb eerlijk gezegt nooit het gevoel gehad dat er iets niet goed was, en was ook nog niet van plan om naar de dokter te gaan voor verdere onderzoeken. Dat vond ik even een stap te veel. Geduld is een schone zaak zoals ze zo mooi zeggen, maar het is wel waar! Groetjes Daphne
Hallo meiden, Ik snap het helemaal echt waar! Ik zit nu in ronde 8! Toch heb ik info opgevraagd aan verschillende deskundige en zij zeiden allemaal afzonderlijk van elkaar dat wanneer de als stel binnen 6 maanden zwanger raakt je in medische wereld super vruchtbaar wordt genoemd en 6 tot 12 maanden ben je normaal vruchtbaar! Echt je kunt zelfs op deze site bij stel je vraag het terug vinden wat ze erover zeggen! Ook werkt nijn beste vriendin in het ziekenhuis op de zwangeren afdeling en die geeft precies hetzelfde aan en nu ik er meer op let zie ik ook echt veel meer mensen die ook echt wat rondes nodig hadden!! succes en kop op wij komen ook echt wel aan de beurt! liefs Nina
Hoi meiden ik wens jullie allemaal veel succes!! ik wil jullie niet ontmoedigen ofzo maar er zijn mensen die doen er zelfs 2 jaar over dus jah het zegt allemaal niks.. zelfs een stel die me dicht nastaan hebben er 3 jaar over gedaan zonder medische dingen zeg maar dus jah het zegt niks maar natuurlijk hoop ik dat jullie veel gauwer aan de beurt zijn Veel sterkte en klusplezier hihi en hoop gauw leuke berichtjes te lezen!! heel veel liefs
Ik was zwanger in ronde 2 helaas mk, nu ronde 4 na mk (totaal ronde 6) Het is denk ik de onzekerheid die je dwars zit en niet eens dat het zo lang duurt. Kijk mocht het bij ons nog een halfjaar duren en als alles dan goed gaat dan teken ik daarvoor. Maar het is gewoon de onzekerheid waneer?? En gaat het dan wel goed ??
Bij mijn zoontje zijn we bijna 3 jaar bezig gewest, en das ECHT lang hoor Deze keer was t met ronde 6 raak
Op normale wijze We waren er niet echt mee bezig maar in mijn vruchtbare periode werd er wel extra geklust (onbewust ben je er dus toch mee bezig) We zijn niet naar een dokter gelopen hoor, ik was jong en we zouden wel zien Toen raakte mijn beste vriendin zwanger en mijn collega...en een tijdje later was ik t ook We waren daarom ook zo blij dat t deze keer wel na 6 maand lukte
zit nu in ronde 8 maar in de 12e maand( ja ja ook lange cyclus maar wel regelmatig). Begin nu langzamerhand erg onzeker te worden. Iedereen in mijn omgeving die bezig was is nu zwanger of al bevallen en wij maar klussen en niks. Toen ik hoorde dat ook mijn schoonzusje zwanger is moest ik wel even huilen helemaal als je steeds de opmerking van familie krijgt "wanner beginnen jullie eens" het is zo kwetsend mensen denken ook totaal niet na voor ze iets zeggen. Op dit moment, 12e maand na stoppen pil, zit ik echt in een dipje. Mijn huisarts heeft al aangeboden ons door te sturen naar ziekenhuis...maar ik vind het zo een grote stap....durf eigelijk niet echt...straks krijg ik echt bevestiging dat het niet in orde is of zo. De huisarts zei met oog dat ik wel gewoon eisprong heb (leve de ovulatie testen) dat mijn man en ik misschien wel geen goede match zijn. dat mijn lichaam hem afstoot. Leuk vooruitzicht zeg. succes Nicole
Bij de eerste was ik binnen 3 maanden zwanger,echt super snel. Het heeft nu 7 maanden geduurd,7 lange maanden. Blijf vooral positief meid,probeer andere gedachten te krijgen dan lukt het vanzelf. Het is en blijft een wonder. Liefs Wendy
Het punt is, iedereen wil zo graag en het liefst nog gisteren. De onzekerheid van wanneer en of het gaat gebeuren is zo vervelend. Kreeg ik maar op een briefje dat het volgend jaar maart raak is, dan maakt het me allemaal niet uit. Maar zo werkt het helaas niet. Je kan alleen maar hopen en klussen dat het lukt,meer kan je niet doen. En elkaar steunen uiteraard zoals hier op het forum. Dat vind ik zelf ook wel prettig.
1e ronde 4e ronde 1e ronde 4e ronde En nog geen kindje, alle zijn een mk geworden Dus wij zijn helaas ook al een jaar bezig en er is helaas niets dat ze voor ons kunnen doen Zwanger worden en weer een mk krijgen? ( of misschien ooit wel een kindje)
Hoi, Ik begrijp wel wat je bedoelt dat onzeker zijn. Wij zijn nu 9 maand bezig en elke maand is het weer een teleurstelling en vraag je je af of het wel goed is met je lichaam. Ik heb voor mezelf de grens gelegd bij 12 maanden, dan stappen we naar HA. Deze stap lijkt me trouwens wel erg moeilijk Liefs An
Voor mij is het nu ronde 3, maar maand 12! Vorige week ben ik voor het eerst naar de huisarts gewees en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de gyn, waar ik as donderdag naar toe moet... Het gevoel van onzekerheid ken ik dus wel, maar niet zozeer omdat ik nog niet zwanger ben, maar vooral omdat ik na een jaar nog niet echt een normale cyclus heb.... Chrizzzy
In ronde 6 zwanger geworden. Was ook eerst heel onzeker, want mijn man had een medische indicatie dat hij wel eens niet of weinig vruchtbaar zou kunnen zijn. Hij heeft afgelopen maand laten testen en dat gaf mij super veel rust, zo van, dan kan er iets aan gedaan worden. Hij kreeg afgelopen woensdag de uitslag (dachten eerst dat het opnieuw zou moeten omdat we de avond voor het inleveren nog hadden geklust ivm m'n ei), maar bleek woensdag allemaal dik in orde dus hij hoefde niet op nieuw te laten testen. En vanmorgen CB Digitaal: ZWANGER!! Voor mij was dus het feit dat "er" naar gekeken werd een hele geruststelling!
Ik ken het gevoel ook maar al te goed (helaas). Ben inmiddels in ronde 12 beland en daar wordt je niet zekerder van (ik niet iig). We willen het nog 1-2 rondes een kans geven en dan waarschijnlijk toch eens naar de huisarts stappen....maar die stap is zeker niet makkelijk. Ik hoop dat het ons allemaal snel gegund is en ben blij te zien dat er toch wel meer mensen langer over doen of hebben gedaan. Het doet me altijd goed te lezen als meiden die er meer rondes over hebben gedaan zwanger zijn geraakt. Dus we moeten maar positief blijven denken, ook al is dat niet altijd makkelijk!