Afgelopen woensdag is m'n galblaas eruit gehaald. Ik wil waarschijnlijk teveel hoor. Maar ik lig nog de hele dag in bed! Ik ben er vandaag 3x een half uur uitgeweest maar dan gaat m'n hele buik pijn doen, vooral aan de rechterkant, bij m'n navel en bij m'n middenrif. Van dat laatste ga ik ook wat oppervlakkiger ademhalen als ik er last van heb. Ook merk ik dat ik dan teveel gedaan. Want die plaatsen gaan steken en kloppen. Wat is jullie ervaring met het herstel? Ff uit nieuwsgierigheid.
Ik heb 5 dagen in het zh gelegen op bed ik kon niets hoor daarna naar huis toen nog een paar dagen op bed en toen ben ik weer alles gaan doen. Voelde me eigenlijk best oke. Alleen ik bleef aanvallen houden en een week later werd ik doorziek. Ik heb nu nog steeds dat ik soms last heb van de plek waar de galblaas zat dat ik er niet op kan slapen.
De dag na de operatie zelf aangekleed en naar huis gebracht, kon meteen weer lopen en wel rustig aan gedaan maar bijvoorbeeld die avond normaal eten gekookt. Mijn moeder kwam om extra te helpen maar dat voornamelijk om mijn kindje te tillen, die was op dat moment 5 weken oud, dat lukte nog niet, vooral het uitboeren na de voeding. Maar moet zelf zeggen dat het voor mij voelde als een peulenschil omdat ik de twee maanden daarvoor een bevalling, alvleesklierontsteking, nierstenen en galstenen heb gehad. Was zo blij dat hij eruit was, voel je je wel beter zonder die aanvallen? Beterschap!
Aha, niet vreemd dus dat ik me zo voel. Pff heb het geduld hier niet voor haha. Vond het ook raar dag het een dagopname was. Zowel m'n man als ik vonden beide dat ik er niet klaar voor was om naar huis te gaan. Maar ja, geweest is geweest.
ja maar tegenwoordig word je wel heel snel weer weg gestuurd vind ik. Mijn vriend heeft een gastric bypass gehad en mocht als het goe dzou gaan de volgende dag alweer gaan. Super zware operatie..
Ik heb 8 dagen in ziekenhuis gelegen, maar had wat complicaties. Eenmaal thuis ging het redelijk snel goed, maar dat was dan ook wel 1,5 week later Beterschap!
Ik weet nog wel dat ik een soort van weeen in me rug had bij me schouderbladen ik had steeds ook weinig zuurstof omdat ik daardoor niet kon doorademen. brrrr
Gatver, ik heb alleen steeds steken in m'n schouders. Ik gok wel dat de last van m'n middenrif ook met het gas te maken heeft. Wordt volgende week nog niet werken ben ik bang...
Neem je wel goed en regelmatig je medicatie in want dat moet nog wel de eerste paar dagen, ik was na 2 dagen weer terug in het ziekenhuis mijn zuurstof daalde e.d. veel pijn hadden ze mijn lever wat geraakt zat er paar flinke hematomen die doen wel zeer. Doe gewoon rustig aan en slik je medicijnen goed en vraag anders wat extra... Ik kon na 3/4 weken nog steeds wel eens pijn hebben na een paar weken erna alleen nog met sporten blijkbaar was er littekenweefsel en dat kan pijn doen..
Ben dan denk de uitzondering op de regel. Maar ik vond het een eitje eigenlijk. Paar dagen moe geweest maar pijn heb ik echt er niet van gehad.
Mooi toch? Ik geloof dat mijn werkgever dit ook verwacht. Die dacht dat ik maandag wel weer zou kunnen werken haha.
We zijn niet allemaal het zelfde en volgens mij staat er ongeveer twee weken voor het herstel van een galblaas operatie maar niemand is het zelfde en als jij er gewoon pijn enzo aan hebt dan is het wel een reden om nog even ziek thuis te zijn. Omdat ik het een eitje vond wil niet zeggen dat jij dat vond en andere. Luister naar jou lichaam. Dat is het belangrijkste.