Weet iemand hoe lang de zaadjes erover doen om je eitje te bereiken? Ik lees zoveel verschillende waarheden en verhalen. Sommige zeggen 12 uur. Andere 24 uur en weer andere zeggen zelfs maar 2 uur. Ik las ook ergens dat een zaadje per minuut 3 millimeter aflegt... Ik weet wel dat het ook aan de kwaliteit van het sperma afhangt maar vroeg me af wat een beetje het gemiddelde is... Ik heb namelijk 2 dagen voor mijn eisprong geklust maar ook op de dag van de eisprong...voordat mn eitje sprong. Ik denk dat die laatste keer nog wel effect heeft. (het geslacht maakt op zich niets uit hoor, we zijn met allebei super blij!!! maar ik hoop zelf stiekem een beetje op een jongetje )
Hele snelle zaadjes ongeveer 3 kwartier en tragere zaadjes kunnen er wel 12u over doen. Dat is wat de gyn mij heeft verteld.. Maar er bestaan natuurlijk ook nog altijd uitzonderingen die sneller of trager zijn
Ik lees ook even mee. Vind het ook altijd erg lastig. Op de ene site staat ook dat op de dag zelf klussen geen nut meer heeft en op de andere site staat dat dit wel nut heeft. Stel mijn ei springt vrijdagmiddag en we klussen vrijdagavond. Zou dit dan nog nut hebben? (weet namelijk niet precies wanneer mn ei springt). Ik ben al dagen op zoek naar een antwoord, maar kan het ook nergens vinden. 2 dagen voor de eisprong is volgens mij wel goed. Dat lees ik overal. Daarom gaan we ook woensdag klussen en dan vrijdag en de rest van het weekend . Hoop dat het gelukt is nikie86.
Hier ben ik ook wel erg benieuwd na, lees dus ook even mee. Weet ook iemand hoelang ze blijven zitten bij de bm? Hier proberen we om de dag te knuffelen als we veel moeten werken beide kan het wel eens dat er een dag tussen zit.
he meid, ja ik vind t ook zo lastig om te zoeken wat nu waar is...ik heb ook 2 dagen voor mn eisprong geklust dus er zal wel iets goeds tussen moeten zitten denk ik haha. ik denk als je idd een dag na je ei klust het weinig zin meer heeft. Ofja, sommige worden er nog wel zwanger van maar ik denk dat de kans heel klein is. Het beste is ervoor...dat weet ik. Maar op de dag zelf zou het beste zijn denk ik toch??? of zouden die zaadjes er echt min 12 uur over doen :s
Oke, ik word geinsemineerd, dit doet het ziekenhuis op de dag van eisprong, dus niet ervoor. Op het moment dat je ei springt, leeft je eitje nog 12 uur minimaal. Je hebt dus sowieso die tijd. Dus het lijkt mij zeker wel dat het zin heeft om op de dag van je eisprong te klussen, waarom zouden ze mij anders op die dag naar het ziekenhuis laten komen?
Ik lees overal dat ze gemiddeld 2 dagen in leven blijven. Afhankelijk van de kwaliteit je mannetjes zaad of course. Sommige sterven eerder maar heeft je mannetje heel sterk zaad dan kan t wel 4 dagen of langer in leven blijven...dat is bewezen. Maar ja ik weet ook niet of mijn man heel sterk zaad heeft...we hebben dat nog niet laten testen. Ik denk op zich wel goed aangezien ik er 2x meteen zwanger van ben geraakt (alleen helaas 2 miskramen). En ook las ik dat de zuurgraad van je vagina er ook een steentje aan bij draagt. Als deze goed op peil is dat t zaad dan ook langer in leven blijft. Dus oftewel...het hangt van beide personen dus af denk ik
Aaaah ja idd..je hebt gelijk. Bedankt voor je reactie trouwens want nu ga ik er positief over denken dat het idd een goede kans heeft! Ik bedoel die doctoren daar weten heus wel wat ze doen toch. Anders hadden ze je idd 1 of 2 dagen eerder laten komen
Als je eitje springt is hij 24 uur bevruchtbaar. De zaadjes doen er zo'n 16 uur over om via de baarmoeder naar de eileiders te gaan. Is eens een docu op ngc geweest waar dat allemaal werd uitgelegd. En mijn gyn heeft dat toen ook bevestigd. Zaadjes overleven max 7 dagen.
7 dagen is wel erg lang en moet dan wel van heel sterke kwaliteit zijn want dan zouden toch vele mensen rapper zwanger geraken als ze 7 dagen overleven. Ik denk dat een hele uitzondering is
En je weet pas achteraf wanneer je eisprong is, dat weet je niet zeker van te voren. Nu staan hier toch weer verschillende verhalen over hoe lang de zaadjes erover doen om naar het ei te zwemmen.
De mannelijke zaadjes zijn sneller maar leven max 5 dagen. De vrouwelijke zijn trager maar leven max 7 dagen. Dat niet iedereen snel zwanger raakt hangt van veel dingen af. Je kan wel een positieve ovu test hebben maar dat betekent niet dat er een eitje in de follikel zit. De zaadjes moeten wel de goede kant op zwemmen. En het eitje moet wel toegangkelijk zijn. Zoveel dingen waar het vanaf hangt. Als het eitje is bevrucht nesteld het na 5 tot 9 dagen in. Ook daar gaat het vaak fout.
Het is allemaal wat! Zoveel factoren waar we zelf weinig tot geen invloed op hebben! De ene is gelijk zwanger en de ander doet er gewoon een jaar over! Hoop dat mijn eitje aankomend weekend toegankelijk is! Daar bid ik dagelijks voor! Ben al lang blij dat ik al anderhalf jaar gestopt ben met de pil!
Ja maar bij een inseminatie worden de zaadcellen toch rechtstreeks in de bm ingebracht? Dit geeft ze wel al een voorsprong dacht ik. Als je nu klust op het moment dat je eitje springt en je hebt trage zwemmers die er 12u overdoen, dan ik het volgens mij te laat hoor. Het beste is de dag ervoor klussen. Zaad overleeft minimum 24u dus 1 dag ervoor klussen en dan staan ze netjes klaar om het eitje te verwelkomen
Ik denk idd dat t van allerlei factoren afhangt. Ieder lichaam is anders ook dat van een man. Daarnaast is het ook een combinatie van beide lichaam, het eitje van de vrouw en de spermacel van de man. En natuurlijk kunnen ze gemiddeldes uitrekenen maar ik denk dat dat nooit 100% van toepassing kan zijn op je eigen lichaam. Dus ik denk niet dat we echt een antwoord kunnen vinden op onze vraag...of een antwoord waar iedereen iets aan heeft Even snel een andere kleine vraag. Ik kom net van het ziekenhuis vandaan omdat ik een klein scooterongeluk heb gehad ze moesten rontgenfotos maken. Denken jullie dat dit invloed al kan hebben op het evt bevrucht eitje???? Ben al helemaal in stress maar die fotos moesten :S
Het klopt dat ze het in de baarmoeder inbrengen. Maar voor zo ver ik weet, doet sperma er maar een minuut of 10 over om via de vagina de baarmoeder te bereiken. Maar dat weet ik verder niet echt.....
Rontgenfotos maken kan kwaad ja. Het heeft invloed op de celdeling van het vruchtje. Heb je geen loodschort omgehad Nikie?
Nee had geen schort om omdat ze ook fotos van mijn bekken moesten maken ben helemala bont en blauw dus ze moesten het zeker weten