Ik zet m toch ff hier ondanks dat het over m'n dochter gaat: ik ging net ff langs m'n werk omdat bewoners haar al een lange tijd niet gezien hadden. Onderweg kwam ik mensen tegen die vol afschuw en medelijden naar ons keken! Het begon licht te sneeuwen en ik had m'n dochter in de draagzak. 2 rompers aan, 2 paar sokken, lekker warm jasje, legging, jurkje en dik boventruitje aan. Waarom kijken mensen dan vol afschuw of medelijden? Mag een kind de kou niet in?? Zijn ze bang dat ze smelt ofzo ???? :x:x
Niks van aantrekken, oudere generaties denken vaak dat een kind niet tegen de kou kan... (maarja: hoe doen ze dat in Siberie en Groenland dan he? ). Caitlyn heeft een rothekel aan koude wind op d'r gezicht, dus die zit in de wandelwagen met een regenhoes erover heen. Lijkt warmer, maar daar mist ze wel mijn warmte... dus of dat echt zoveel beter is?
Hoe weet je nu dat ze daarom keken? Je moet met de draagzakken wel heel erg om de benen denken die naar beneden bungelen maar verder lekker naar buiten.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor een 2 maand oud babytje ook wel koud vind alleen een legging.... in de wagen liggen ze nog beschut he , in draagzak vol in de wind..... beentjes zou ik dan persoonlijk wat warmer aankleden.. maargoed..... het is jou kindje en jij voelt het het beste aan
Ik had mijn kindje persoonlijk liever in de kinderwagen meegenomen. De wind is gewoon erg kou en dan alleen een legging op de beentjes vind ik wel wat koud. Mijn zoon is van 2 Jan vorig jaar, dus ook veel sneeuwt etc na zijn geboorte ben er geen dag minder om naar buiten gegaan maar wel alleen in de wandelwagen, lekker beschut en uit de wind. Maar wat al gezegd is; jou kindje, jij kent het het beste en niet wij. En ja of die mensen daarom keken.. Baby's trekken nu eenmaal aandacht..
Hoe ik dat weet?? Ze keken echt naar mijn dochter, ik heb de blikken gezien ! En oja, ze had ook nog 2 paar lange sokken aan, dat had ik geschreven toch?!?! En een kind van bijna 3 maanden... toen ik verlof had ging ik elke dag naar buiten mits het niet vroor, sneeuwde of regende. En ik zie zelf aan haar dat ze het niet erg vind. Ze heeft lekkere rode wangetjes als ze thuis komt en valt lekker daarna in slaap in een warm bedje. Ik snap niet waarom er mensen dan met medelijden kijken. Wat is er mis mee als een kind vitamine d op doet?! Ik blijf echt geen 24 p/d binnen als ik vrij ben.
Ik vind je aanvallend overkomen, nergens voor nodig. Áls mensen al naar jouw dochter met medelijden keken, dan zou ik me daar niks van aantrekken. Het is jouw kind en je vindt dat je haar dik genoeg hebt ingepakt. Niks aan het handje toch?
Waarom reageer je zo heftig nu? Niemand valt je toch aan? Als je kind tevreden is en de beentjes warm aanvoelen is het prima. Het ene kind is het andere niet. Mijn dochter kan heel goed tegen de kou, zweet zich een ongeluk als ze in een winterjas in de wagen zit met een voetenzak. Laat die mensen lekker kijken, kan jou het schelen joh. Lekker genieten van je dochter.
Joh wat reageer je aangebrand. Vraag me ook af hoe je zo zeker wist dat ze dat dachten. Hebben de mensen iets gezegd? Misschien ben je zelf met het verkeerde been uit bed gestapt?
Hier ook net met ukje naar buiten geweest, in de draagdoek. Gewoon met 1 paar sokken, romper met lange mouwen en een gebreid vest erover. Dan natuurlijk wel mijn jas over de draagdoek. Ik heb helemaal geen last gehad van starende mensen of boze blikken ofzo... alleen maar mensen die heel nieuwsgierig waren wat er nu onder dat koeiemutsje zat.
Ik zou zelf met dit weer eerder voor een kinderwagen gaan, de wind is echt schrijnend koud! Niemand zegt je dat je binnen moet blijven, men zegt alleen dat ze het zich kunnen voorstellen dat mensen denken dat jouw kleine het koud heeft.
Ik heb trouwens met dit weer juist NIET voor de kinderwagen gekozen omdat mij dat veel kouder leek. In de doek zit ie juist lekker warm tegen mij aan...
Pff ik schreef nog niet eens mee en voel me al aangevallen haha Maak je niet zo druk lekker boeiend wat die mensen denken
Ben ik aanvallend ? Er was hier ooit een topic dat mensen raar of boos kijken als er een tutdoekje over een kind ligt en dan doet iedereen wel boos mee in het topic. Ik wilde hier ff mijn ei over kwijt. Ik vind het gewoon raar dat mensen boos kijken als je met je kind over straat loopt als het wat kouder is als normaal. En ik kies dan liever voor een draagdoek, 2 paar lange sokken, 2 rompers, een legging met een jurkje er over en een truitje. Een legging kan ook wat dikker zijn..... De kinderwagen met het wikkeldeken wordt ook giga koud en dan heb ik ze liever in de draagdoek.
Hoe denk je dat vrouwen dat met schoolgaande kinderen dat doen? Mijn jongste moest ook gewoon met 1 week meerdere keren op de dag eruit hoor, nu op het schoolplein staan ook een aantal keer per dag moeders met kleine baby's.
Waarom doe je je kind niet gewoon een broek aan (met maillot eronder) en hoezo 2 rompers en niet een vestje over het shirtje ofzo?
Misschien hadden die mensen een slechte dag en ging het helemaal niet om jou of je kindje... Echt ik zou mij niet zo druk maken hoor nergens voor nodig
Het lijkt mij logisch dat ik een jas bij mijn dochter aantrek dus ik had het er niet neergezet. Sorry ik wil niet bot doen maar DUH tuurlijk een jas aan