Oké, leg even uit: 'IUI' en 'inseminatie'? Voordat ik weer dingen ga denken die niet kloppen en hier allerlei onzin ga posten. Euhm, hoelang leeft een eicel dan? (Ik dacht dat ik toch een goed geheugen had, valt me dan weer tegen van mezelf )
Ik blijf lekker aan het quoten. Maar je zwangerschap is dan dus de periode vanaf het moment dat je cyclus weer opnieuw begint? Biologieles van Natasja
iui houd niets anders in dan dat je als vrouw zijnde wordt geïnsemineerd met zaad van je eigen parnter, uit dat zaad hebben ze de "slechterikjes" gehaald, en dat spuiten ze dan in je baarmoederholte in vlak voor je eisprong, die ze of zien dmv echo of dmv ovulatietesten (positieve ovu is gem. 1,5 dgn voor eisprong)... een eicel leeft gemiddeld 12-24 uur, maar er zijn er ook bij (gyn's - ha - medische site's) die zeggen dat een ei maar 8 uur leeft, en tja wat daar van waar is wie zal het zeggen....heb pasgeleden wel een film gezien (versneld) waarin je kon zien dat een ei idd bijna een hele dag in leven kan blijven en dus ook een dag waarin het bevrucht kan worden... dat schept toch weer hoop voor de zwanger willen wordende burger..
IUI is intra uterine inseminatie. Ik krijg op het moment van de eisprong (om en nabij) het bewerkte zaad van mijn man hoog in mijn baarmoeder gespoten. Mijn man heeft weinig zaadcellen, en zo hoeven ze niet langs mijn baarmoedermond en alle slijm. Er gaan er daar namelijk al milljoenen dood, en we hebben er niet altijd heel veel. Een eicel leeft 12 tot 24 uur. Ja, je zwangerschap tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Dus als ze hoog in je baarmoeder worden gespoten dan is het logisch dat ze er geen 24 uur over doen en dan kan het ook op het moment van eisprong ingespoten worden toch? Of heb ik het verkeerd?
nee normale zaadcellen die loskomen bij zaadlozing doen er een half uur over, bij inseminatie hoeven ze die weg niet af te leggen dan worden ze direct in de baarmoederholte gespoten zodat ze "klaar" zijn voor wanneer het eitje langskomt...