hey, een vraagske aan diegene die flesvoeding geven, geven jullie eten aan de hand van het rekensommetje of aan de hand van de doos met poedermelk? want dat is wel een serieus verschil. mijn zoontje zou alles eten wat hij aangeboden krijgt ,dus weet ik niet wat weinig en wat veel is. als ik de poederdoos volg moet hij 5 keer 150 krijgen met 6 schepjes en met het rekensommetje 150 maal 4.57 =137 das toch wel een verschil he darmme ,ben benieuwd
Hoi, Mijn zoontje is nu 8 weken en weegt ongeveer 4850 gram. Volgens de verpakking zou hij 5 voedingen van 150 ml water met 5 schepjes moeten hebben, dat is ongeveer 165 ml per flesje. Volgens de berekening zou hij 4.85 x 150 / 5 = 145 ml per flesje moeten hebben. We geven hem al 3 a 4 weken lang 5 voedingen van 165 ml en ik heb nu het idee dat dit te weinig voor hem is. We gaan nu kijken of hij flesjes van 180 + 6 op kan krijgen en of hij het dan beter doet. Van het consultatiebureau heb ik afgelopen maandag begrepen dat een baby 150 a 200 ml per kilo lichaamsgewicht mag hebben, dus op zich kon het geen kwaad als ik meer voeding per flesje ging aanbieden. Je merkt zelf aan je kindje of het voldoende heeft of niet. Overdag zou er ongeveer 4 uur tussen de voedingen moeten zitten en 's nachts zou hij dan een voeding kunnen overslaan. Groetjes Saskia
Ik gebruik de voedingsfolder die ik van het consultatiebureau heb gekregen, daar staan de hoeveelheden duidelijk in die bij een bepaalde leeftijd en gewicht horen.
Wij doen hetzelfde als Anakin. Ik vind dat rekensommetje namelijk ook een beetje vreemd... want als je kindje ouder is en actiever word maar bv slank is en geen mollige baby dan slaat het nergens op! Isa is nu bv ruim 4 maanden oud, maar is lang en slank haar achternichtje van krap 2 maanden is kleiner maar net zo zwaar (mollige baby) als zij, maar zou dus meer mogen drinken.... krom hé als je ff goed nadenkt.