hoelang domperidon innemen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sunnyke, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    Belgiƫ
    Hallo,

omwille van omstandigheden wilde de bv bij mij niet echt lukken. Heb dan een lactatiekundige ingeschakeld, die me adviseerde om fulltime af te kolven en dit dan aan mijn kindje te geven. Omdat ik slechts weinig melk had (60 ml na kwartier dubbelzijdig kolven), raadde ze me aan om Domperidon in te nemen (3x per dag). Dit hielp goed voor mijn productie, en heb het dus zo'n anderhalve week ingenomen.
    Mijn huisarts zei me echter dat het beter was om te stoppen met de medicatie, hetgeen ik dus gedaan heb. Ik merk echter onmiddellijk een terugval in mijn melkproductie, en zit nu terug op de hoeveelheid van in het begin... Ik vind dit heel erg jammer, want wil wel het kolven volhouden, maar dan wil ik ook genoeg melk per keer kunnen verzamelen.
    Kan jij me misschien zeggen of het kwaad kan om de domperidon opnieuw te starten, en hoelang ik dit dan zou mogen blijven nemen?

Alvast bedankt!

Sunnyke

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Sunnyke,

Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met domperidon. Anders dan dat ik enkele vrouwen ken die het lang hebben gebruikt en ook, net als jij, direct een dip zagen in de productie. Daarna heb ik die vrouwen niet meer gesproken dus ik weet niet precies het verloop.

Op de site
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Domperidon [1]
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Domperidon [2]

Hier zijn stukken vertaald van Jack Newman een vooraanstaand man op het gebied van domperidon gebruik.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina