Hoelang doorgaan met hypoallergene kv?

Discussie in 'Voeding' gestart door DeeLighT, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij hebben onze dochter vanaf het begin ha gegeven ivm alergieen in de familie. Maar hoe lang moeten we doorgaan? We hebben nu de stap 2 maar ze krijgt ook bijvoeding waaronder brood. Daar zit vaak toch ook gewone melk in? Wat is dan nog heet nut van ha voeding?

Wanneer mag ze eigenlijk gewone melkproducten?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou zeggen vanaf 6 maanden omdat dat ook de leeftijd is waarop kindjes met een allergie beginnen met bijvoeding.

misschien langzaam afbouwen en kijken of ze reageerd?

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ben toen ze alles at langzaam gaan af bouwen met de hypo alergene voeding.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na 6 maanden kun je inderdaad rustigaan ermee stoppen als je kind op al het andere eten niet reageert.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee, bedankt voor de antwoorden.:)

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ons is verteld dat vanaf 9 maanden de darmen in principe sterk genoeg moeten zijn. wij wachten met melkproduckten to na zijn 1e verjaardag en met de hypoallergene voeding gaan we voor de zekerheid ook tot dan door. na zijn verjaardag beginnen we eerst met de gewone opvolgmelk als dat goed gaat met yohurt. omdat die de minste problemen bij overgevoeligheid geeft en dan kwark enzo verder.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Zodra je kind bijvoeding krijgt dan kan je gerust stoppen met hypoallergeen. WIj hebben het met 5 maanden stopgezet.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven de oudste twee nog altijd hypoallergene kunstvoeding. Dit omdat wij geen reden hebben om ze aan andere kunstvoeding te gaan laten wennen terwijl ze deze kunstvoeding lekker vinden. Ze blijven deze kunstvoeding dus gewoon krijgen tot we helemaal stoppen met de kunstvoeding/melk.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als je melkproduckten in de bijvoeding geeft doe je de werking van hypoallergeen teniet is ons verteld hanneke. ik was ook van plan voorlopig gewoon door te gaan maar dat heeft dus blijkbaar geen nut. vandaar dat we stoppen na zijn verjaardag als er melkproduckten ingevoerd gaan worden.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is toch prima dat jullie stoppen met de hypoallergene kunstvoeding?

Ik zeg toch ook alleen hoe en waarom wij het gedaan hebben en doen? Ik zeg toch niks over een ander, en of dat wel of niet waar is? Of snap ik je nu gewoon verkeerd?

Wij hebben ervoor gekozen om de kindjes geen andere melk voor te gaan schotelen als dat ze gewend zijn. 'Gewone' kunstvoeding bijvoorbeeld, smaakt heel anders dan de hypoallergene. Die smaakverandering in de kunstvoeding die ze altijd heerlijk hebben gevonden en nog altijd vinden willen wij niet voor onze kinderen. Dat het dan misschien geen toegevoegde waarde heeft, maakt voor ons niet uit. Wij vinden het fijn dat ze bij hun vertrouwde smaak blijven, daarvoor dus onze keus om deze kunstvoeding te blijven geven tot ze rond de 3.5 zijn, op dat moment stoppen wij namelijk helemaal met melk (ook geen koeienmelk idd). Dus ons nut van het blijven geven van de hypoallergene melk is vooral voor het fijne en herkenbare voor onze kindjes. Ik drink altijd of vers geperst sinasappelsap of sinsasappelsap van appelsientje. Mij maak je ook niet blij als je dan ineens met euroshopper sinasappelsap aan komt ;).

Hier overigens geen allergieen bij papa, mama, de kids, of wie dan ook. Maar deze kunstvoeding is me toen aangeraden en zijn die toen dus gaan gebruiken voor naast de borstvoeding.

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina