Vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door girl1988, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik dacht dat vocht vasthouden meer iets was voor het einde van je zwangerschap of als het warm weer is. Helaas loop ik nu al aan het einde van de dag met dikke vocht voeten. De kilo's vliegen erbij mag hopen dat het van het vocht komt. Iemand tips?

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Lekker koelen en masseren en met je voeten omhoog liggen/zitten :)

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Helaas hier ook begon vanaf zon 18 weken en echt veeeelll, ogen, handen, benen, voeten.
    Wat hier hielp was boeken onder het voeteneind van het matras, blijven bewegen maar ook zeker op tijd even zitten met de benen omhoog.

Helaas moet ik nu verplicht algehele rust houden, dus loop letterlijk vol.
    Door het vocht worden de pezen en spieren van mijn polzen pijnlijk dicht gedrukt en heb veel krachtverlies hierdoor, en de rest tsja ben net zon michelle mannetje haha.

Gelukkig is het niet gevaarlijk en de verlos zei dat het snel weg is na de bevalling.

4. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Het ging paar dagen terug weer iets beter maar dat was helaas voor korte duur. Nu weer aan het eind van de dag dikke en pijnlijke voeten.

5. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar verhaal! Ik heb sinds 3 weken ook overal vocht zitten! Handen, benen en voeten... Zelfs een schouderontsteking (slijmbeursontsteking), doordat het vocht niet weg trekt en bacteriën zich vormen in de holtes... :(

Maargoed! Tips die bij mij verlichting geven zijn een lymfedrainage massage van de fysio en een homeopathisch middel van Weleda genaamd 'berkenelixer'.

Helemaal weg gaat het niet, maar ik merk wel verbetering!
    Sterkte ermee!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had het ook al vanaf 18 weken. De laatste 3 maanden van m'n zwangerschap kon ik alleen nog maar op slippers, crocs en klompen lopen (gelukkig was het zomer).
    Tips: leg iets onder het voeteneind van je bed, ga 's avonds (overdag mag natuurlijk ook, als je tijd hebt :)) even met je voeten omhoog zitten. In beweging blijven helpt ook. Veel drinken. En verder: tsja het hoort er gewoon bij helaas. Bij mij was het 2 dagen na de bevalling alweer weg, gelukkig.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb de laatste maanden van mijn vorige zwangerschap veel brandnetel thee gedronken, schijnt te helpen tegen het vocht. Wel wat vocht vastgehouden, maar niet super veel.
    Weet dus niet of het echt werkt, ik ben het preventief gaan gebruiken, maar het is het proberen waard denk ik.
    Deze zwangerschap ga ik het ook weer doen, ben uitgerekend in augustus, dus hou mijn hart vast :)

Deel Deze Pagina