Ik heb het idee dat onze 9 maanden oude meid toe is aan wat uitdagender speelgoed, maar wat? Ze kan al goed kruipen, en langs tafels lopen, dus muziekmobielen en dergelijk sloopt ze binnen de kortste tijd. Het enige wat haar nu nog wel kan boeien zijn stapelbekers, en de afstandsbedieningen van tv en dvd speler (wat ze dus niet mag hebben). Iemand tips?
Hier is de pop up van Woezel en Pip een succes. Verder een houten boerderijpuzzel (met van die beestjes die eruit kunnen) en een stapeltoren met plastic ringen. Ook leuk vindt ze de Vtech baby muziekspeler.
Bij ons is/was het Chicco Sleutelhuis een heel groot succes. Deze: Chicco Sleutelhuisje Nieuw voordelig kopen Chicco Het is zo'n ding waar ze vormen in moeten passen, bestaan natuurlijk wel 1000 variaties op van allerlei merken/ winkels. Deze vind ik erg super omdat je de blokjes eruit kunt halen op de makkelijke manier (dakje opentrekken), maar ook op de moeilijke manier (met sleutel van de goede vorm en kleur), wat mijn dochter nu pas aan het leren is. Ze speelt al met de vormpjes sinds ze een maandje of 8 is en leerde ze daarna in de goede gaten te doen, en oefent nu (bijna 2 jaar) met de sleutels de deurtjes open te maken.
Je kunt ook vast een leuk Duplo startersetje (huisje, autootje, poppetje) kopen en daar 'samen' wat moois van bouwen. In het begin zal je dochter het vooral afbreken, maar daarna ook proberen zelf blokjes op elkaar te zetten... En met Duplo kun je echt nog jaaaaaren vooruit.