Slapen met kind in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mijn zoontje sliep altijd in zijn Co. Sleeper .
    Maar nu rolt hij er gewoon uit dus slaapt bij mij in bed.
    Vl. Slaapt nu even op een matras vind het te warm .
    Dus we hebben lekker de ruimte .

Na zijn Co. Sleeper zouden we gaan oefenen in zijn ledikant . Dat hebben we gedaan maar omdat het met dit warme weer voor hem echt veelste warm is met een slaapzakje (omdat zijn blote voetjes dan dus ook bedekt zijn) komt hij steeds tussen de spijlen en huilt dan natuurlijk .

Dus hij ligt voorlopig nog tot eind van deze maand lekker bij mij en wil daarna oefenen in zijn ledikantje . Wel bij ons op de kamer .

Is dit echt zo raar , is er echt niemand van wie hun kind bij hun in bed slaapt of heeft geslapen ?

Reacties dat het gevaarlijk is wil ik liever niet omdat ik het samen slapen wel onder de veiligheids regels doe .
    En de meningen zijn hier over verdeeld .

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik zou daar nooit voor kiezen.
    Ik vind het niet veilig, niet goed voor de relatie met mijn man, en ik vind dat een kindje moet leren in zijn eigen bedje te slapen.

Ik persoonlijk zou gaan kijken hoe je hem toch in zijn ledikantje kan laten slapen.
    Bijvoorbeeld door een heel dun slaapzakje (desnoods zelf maken van een lakentje) of kijken of je zijn kamertje wat af kan koelen.

Wat vind je man eigenlijk?

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Me man slaapt even in de woonkamer met de ventilater vol aan . Ik kan daar niet zo goed tegen vandaar .
    Dus hij vind het prima .

Hij sliep eigenlijk gewoon in zijn Co. Sleeper maar omdat hij er uit rolt kan ik hem net zo goed bij mij in bed leggen .
    Zijn eigen kamertje is nog heter dus voorlopig even geen optie .

4. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    O ja hoor, Julia slaapt s nachts lekker bij mij in bed. Overdag wel in haar eigen bedje (nog op onze slaapkamer). Van 19.00-22.00 ligt ze dan ook in haar eigen bedje, en dan valt ze na haar voeding vaak zo lekker naast mij in slaap, dat ik haar 9 van de 10 keer bij mij laat liggen. Ik merk dat ze rustiger slaapt en het is voor mij ook lekker aangezien ze nog elke 3 uur bij mij wil drinken, ze vaak zelf aanhapt en ik dus halfslapend haar kan voeden.

5. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik doe het ook liever niet, maar met nachtmerries of ziekte of een petnacht liggen ze er toch :) Maar als ik zeg maar het plan van aanpak hoor denk ik; niks mis mee toch? Wij deden hier ook; eerste week na geboorte op aankleedkussen tussen ons in, aantal weken ernaast in reiswieg/campingbed en dan als de nachtvoedingen eraf waren in het eigen bed op de eigen kamer. (wel overdag oefenen) met deze hitte kan ik me goed voorstellen dat je er even niet aan begint, lekker even ieder uurtje slaap meepikken dat je krijgen kan en doen waar je je goed bijvoelt. Wij hebben 4 kinders dus ik wil soms ook gewoon privacy op mijn eigen kamer en even geen kids om me heen. Maar dat is ieder voor zich...

6. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ventileer het kamertje van mijn zoontje. Eind van de middag alles open zodat het een beetje afkoelt.
    Verder een ventilator op zijn kamer, niet op hem gericht maar wel koele lucht in zijn kamer.
    En 's nachts de deuren open.
    Hij slaapt wanneer het erg warm is in zijn luier met een zomerslaapzakje. werkt prima.
    Ben je niet bang dat hij het bed uitrolt en jij niks merkt?
    Lijkt meer uitstel van en excuses verzinnen om er nog niet aan te hoeven...

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ben je niet bang dat hij het bed uitrolt en jij niks merkt?
    Lijkt meer uitstel van en excuses verzinnen om er nog niet aan te hoeven...[/QUOTE]

Dit klopt ook wel gedeeltelijk hoor, ik vind het heerlijk met haar naast mij, ik vind het helemaal niet erg dat ze naast me ligt, ze is maar één keer zo klein en eerlijk gezegd kijk ik er best tegenop dat er een dag komt dat ze naar naar eigen kamertje gaat, een hele verdieping hoger dan onze slaapkamer :)

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt hij alleen bij ons in bed als hij niet lekker is,, altijd zo geweest. Vanaf dag 1 slieep hij in zijn wieg, later in zijn ledikant. Hij heeft wel de eerste twee maanden bij ons op de kamer geslapen.

MEt dit warme weer is het in de slaapkamers overdag 27 graden, erg warm. IK gebruik een slaapzak van een heel dun stofje, soort van hydrofiel maar dan nog wat dunner. HIj kan dan goed zijn zweet kwijt en raakt niet verstrikt tussen de spijlen.
    MIisschien is zo een slaapzak wat voor je? IK heb hem van de babydump.

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Andreams , je precies zo een idee had ik ook .
    En het terug leggen na de voeding gebeurde rond die leeftijd bij mij vaak ook al niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het echt een van de mooiste momenten zijn en als ik het over kon doen had ik weer hetzelfde gedaan.
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben .

Sandra , wij deden in het begin ook aankleedkussen .
    Eerlijk gezegt heb je ook wel gelijk hoor . Met deze hitte en mijn vriend doet vakantiewerk dus moet voor 6e op en werk Savonds enzo vind ik het niet het geschikte moment. Daarom wil ik het ook einde van de maand proberen . Eerlijk gezegt meer omdat ik me een soort verplicht voel :p als het aan mij ligt slaapt hij er tot zijn 3e .
    Maar na 4 kinderen denk ik daar zeker weten anders over !

Micnick , ene kant de muur en aan de andere kant de Co. Sleeper dus vallen zal niet zo gauw gebeuren .

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Alle 8 kids tot min 1 jaar bij mij in bed/op de slapkamer gehad. Niks mis mee, vrheug me er straks ook weer op, heerlijk gezellig :)

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dankje!! Ik ga zeker even kijken .
    Ik heb nu die van lodger . Is ook erg dun maar net nog te dik .

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dit klopt ook wel gedeeltelijk hoor, ik vind het heerlijk met haar naast mij, ik vind het helemaal niet erg dat ze naast me ligt, ze is maar één keer zo klein en eerlijk gezegd kijk ik er best tegenop dat er een dag komt dat ze naar naar eigen kamertje gaat, een hele verdieping hoger dan onze slaapkamer :)[/QUOTE]

+1 !!

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben Mees nooit bij ons in bed gehaald en willen dit ook niet gaan doen. Natuurlijk een keer op zondagmorgen even de fles in bed bij ons wel. Maar niet om te slapen. Dat heeft hij altijd in zn eigen bedje gedaan. Eerst in de wieg bij ons op de kamer en na een week of 6 op zn eigen kamertje.

Vind dat hij moet leren in zijn eigen bedje te slapen. Ook als hij overstuur is nemen we hem niet in bed. We gaan dan met hem op de bank zitten. We willen hem gewoon niet aanleren dat als er iets is, hij bij ons mag komen liggen.

Maar dat is iedereen voor zich denk ik :)

14. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg

Maar als je het doet omdat je je verplicht voelt en je vriend vind het ook geen probleem waarom zou je het dan veranderen? Weet zeker dat je dan elk 'excuus' aangrijpt om haar terug te halen. (nou ja dat zou ik doen als ik het 'verplicht zou doen, zo van; o ze huilt nou kom maar dan en dan al voor het echt erg doorzet of ik iets anders probeer;) ) Maar voor nu vind ik het prettig dat ze op de eigen kamer liggen en we 's avonds voor het slapen gewoon ook even met ons twee zijn, manlief nog even rustig tv kan kijken en ik rustig wat kan lezen zonder dat er een kind wakker van wordt. En als ze er dan bij uitzondering wel zijn vind ik dat gezellig, hoewel ik van die dwarsliggers heb waardoor ik dan zelf niet tot nauwelijks slaap dus na 1 nacht is die grap er wel weer af:)

15. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had die slaapzak toch niet van de babydump maar van babypark. Ik kan hem nu alleen niet zo snel vinden.

16. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt snachts ook bij ons in bed (extra groot bed ;))
    Overdag en begin van de avond in haar ledikant in onze slaapkamer.

Vind het heerlijk om samen wakker te worden!

17. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Lauren sliep vanaf dag 4 in dr eigen bedje. De eerste paar nachten sliep ze in de kinderwagen op onze kamer. Maar na 2 onrustige nachten kwamen we er achter dat zij met een lichtje aan wou slapen. Wat er weer voor zorgde dat wij niet goed konden slapen. Maar vind t niet zo'n ramp. Haar kamer ligt naast die van ons en we hebben een ouderunit van de babyfoon op onze slaapkamer staan. We horen dus elke zucht en zijn vlakbij.
    Ik wil dr ook niet aanwennen dat ze bij ons slaapt. Ze moet zich veilig en goed voelen in dr eigen bedje. En dat gaat heel goed.
    Op haar kamertje hebben we een mobiele airco en rolluiken voor de ramen. De temeratuur valt dus best mee. Ze slaapt in een romper en een zomerslaapzakje. Zo af en toe een lakentje over als t te koud word. En ze heeft altijd sokken aan. Ze heeft nl enorme zweetvoeten. Als ze dan trappelt in dr slaapzakje, blijft ze hangen en trekt t slaapzakje strak over de schouders. En dat vind ze niet prettig...
    Tot slot ligt ze nog in een Snoozzz. Dat is een soort laken waarmee je je kindje "vast" legt in bed. Als ze hier niet in ligt reist ze in dr slaap het hele bed door. En zodra ze dan een zij- of bovenkant tegen komt word ze wakker. Nu kan ze nog gewoon bewegen, maar ze blijft op haar plek liggen.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier alleen de eerste 2 dagen omdat hij anders niet sliep. Puur omdat hij vreselijk onrustig slaapt en daar dus wakker van word. En voor privacy vind ik het niet echt prettig zon koekeloerende dremes :p

19. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderen hebben nooit standaard bij ons geslapen ( past niet echt met zn 5en in 1 bed), maar we hebben ze regelmatig om en om bij ons gehad. Elke keer als daar behoefte naar was, heb daar nooit een probleem van gemaakt. Tussen 18 en 20 mnd tijdens een heftige verlatingsangst periode heb ik 2 maanden lang samen met 2 dochters in ons bed geslapen en man sliep bij onze zoon op de kamer.
    Tijdens de hete dagen (zoals nu) slaapt onze zoon van 4 ook standaard bij ons omdat zijn kamer heel warm wordt. Ze gaan wel zonder problemen altijd terug naar eigen kamer omdat we ze wel geleerd hebben dat dat hun basisslaapplek is, met een uitwijkmogelijkheid naar Mama en papa.

20. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een beebje dat gewoon bij ons in bed slaapt, maar eerlijk gezegd ook een beetje omdat het anders niet haalbaar is voor mij.
    Ze drinkt lang en komt 's nachts nog om de 1 - 2 uur en ik doe gemiddeld 30-45 min over een voeding.
    Daarnaast heeft ze veel kramp en is ze erg alert en slaapt ze dus het meeste, als ze heel dicht tegen mij aan is.
    En eerlijk is eerlijk... ik geniet er ook erg van.

Deel Deze Pagina