Ik denk dat Tuc graag een beeld krijgt van het water verbruik. Optimaal schijnt 5 minuten te zijn... (elke minuut langer is niet efficient en dus volgens milieuactivisten ed verspilling) Ik douche 5-10 minuten en soms lekker lang (dat is dan een minuut of 20). Maar.. ik ga ook graag in bad (en dan zeker wel 45 min!)
Exact..niet dat ik dat wist van die 5 minuten....weet jij waarom dat is? Maar idd om een beeld te krijgen.
Nee maar ik vermoed dat je die tijd nodig hebt om je goed te wassen (lijf en haren) en weer goed uit te spoelen. Een beetje zoals 2 minuten tandenpoetsen de richtlijn is. Nationale WaterSpaardersdag: tips om water te besparen
Ik vind lang douchen dus ook waterverspilling en daarom mogen de vrouwen hier 8 minuten douchen ivm lange haren en de jongens 5 minuten. We zijn met zessen dus ik heb geen zin ook om mn eigen scheel te betalen.
Om de dag en dan minuut of tien? Manlief 15 min. Zet altijd de douche uit als ik mijn haar en lijf was. Kids gaan drie x per week in bad, de boys samen en dl in een heel klein laagje of de tummy.
Dan kun je toch je rekening vergelijken met het gemiddelde? Dan weet je direct of je onder- of bovengemiddeld water verbruikt... Douchen is uiteindelijk ook maar een fractie van het totale verbruik van een gezin...
hahaha, wat een goede regel! Ik douche zelf ongeveer 3-5 min, om de dag. In de zomer, sport, menstruatie iedere dag. Af en toe douche ik wat langer als ik zin heb, maar komt niet zo heel vaak voor. oudste zoon en man gaan elke dag 3 min douchen, kleintjes gaan samen in een piepklein opblaasbaar badje om de dag, tenzij vies natuurlijk.
Om de dag gemiddeld een kwartier. Dochter doucht 2-3x per week samen met mij, dan douchen we wat langer. Dan 20-30 minuten. Man doucht 20 minuten ongeveer.
Hier man en ik 2x per dag ongeveer 10 minuten maar wat ik net ook las inderdaad samen douchen en de dag doornemen kan het ineens 30 minuten zijn. Zoon doucht 2 a 3x per week ivm eczeem.
Wij spoelen ons iedere avond even af, max 5 minuten. Haren wassen, scheren etc dan sta ik 15 min onder. Zoontje gaat 2-3 x per week in het badje en zit er rustig 20 minuten in. Lekker spelen.
Niet het totale waterverbruik maar het ging ons dus specifiek om het douchegedeelte. Laatst stond ons zoontje onder de douche en deden wij de stop erin...we schrokken ervan hoeveel water je verbruikt op een paar minuten douchen.
Ikzelf douchen: 5-10 minuten Ik met dochter in bad: pakweg 45 minuten Dochter doucht in 5 minuten Dochter alleen in bad: 20 minuten Vriend doucht zich in 5 minuten, in bad circa 30 minuten
Normaal om de dag en ong. 5min zonder haren wassen met haren wassen/scheren ong.10-15min. Kinderen om de dag ong. 5-10min. soms laat ik ze even spelen. Ik zet de kinderen er eerst even onder en laat ze spelen dan kraan uit en inzepen evt. haren en dan weer onder de douche. (zelf doe ik het ook zo) Trouwens als ik erg moe ben dan vind ik het heerlijk om 30min. onder een frisse douche te staan (ong. 30gr.)
Manlief elke dag ongeveer 10 minuten Ikzelf om en om: de ene dag 5 minuten, de andere dag 15 minute. Dan was ik mijn haar en scheer ik. Ik ga op vrijdagavond meestal in bad, zo'n 60 minuten. Op zondagochtend duichen man en ik samen nadat we door het bos hebben gelopen met de hond. Dan duurt het wat langer en zijn we ongeveer 20/25 minuten bezig
Wij douchen elke dag, ik zo'n 10-15 minuten en mijn man ook 10-15minuten. Ons zoontje gaat ook dagelijks in bad dat is binnen 5 minuten gevuld.