hoelang douchen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het heerlijk om te douchen! I love it!!

In de periode's dat ik zwanger was had ik een kuipstoeltje in de douche staan en dan ging in gerust 30-45 min. zitten en zo warm mogelijk, het was echt wel af kicken hoor. Ik zou zo weer een stoeltje in de douche willen zetten!

Een bad vind ik overigens ook heerlijk, maar ik vind dat zonde van het water het is zo snel koud, dan sta ik liever onder de douche.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Snap ik (terwijl douchen dus weer veel minder verbruikt dan een bad) - maar wat denk je dat de WC verbruikt? En de Vaatwasser, wasmachine, tuinsproeier enz, enz...

Je kunt overigens ook zelf de meter regelmatig checken, zo weet je meteen hoeveel je verbruikt en met een beetje rekenen ook wat het kost... Doen wij ook. Heel interessant...

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik: 6x per week ongeveer 5 minuten, 1x per week ongeveer 10 minuten
    Manlief: 7x per week 10 minuten
    Dochter: 2x per week in bad

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Sochtend 10 min en savonds ook...
    Kind 1/2 p dag in badje.
    Partner ook 2 keer maar over het algemeen wat langer

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik: 15-20 minuten
    Man: 5-10 minuten
    Kinderen: 5-10 minuten

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

1x pd 10 min. Nu ik zwanger ben soms wat langer.
    Had afgelopen jaar 111m3 verbruikt. Vriend was toen 2x per week hier. Die douched meestal 5-10 min pd

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    7 of 8 minuten, ligt aan de buitentemperatuur hoe lang we warm water hebben.

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Mijn man en ik elke dag. Mijn man doucht 10 minuten en ik 20-30 minuten. De kinderen gaan om de dag in bad of onder de douche. Onder de douche 15-20 minuten en in bad 30-45 minuten.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik: ongeveer 8 minuten, om de dag (ik ben de enige met erg lang haar dus vandaar dat ik langer tijd nodig heb)
    mijn man 5 minuten, om de dag
    kind 1 5 minuten, om de dag
    kind 2 5 min douche aan en zit vervolgens een kwartier in bad, om de dag
    kind 3 5 min douche aan en zit vervolgens een kwartier in bad, om de dag

We letten erg op ons waterverbruik ivm het milieu, en het is slecht voor onze huid om vaker te douchen.

10. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hier doucht iedereen elke dag 's ochtends. De kinderen 5 minuten met timer (jaja wij hebben hem ooit gehad van de Nuon en hij werkt goed voor douchen, maar ook voor tandenpoetsen:D)
    Manlief ook rond de 5 minuten maar hij kan heel goed zonder timer en is gewoon gewend om kort te douchen.
    Zelf blijf ik er wel wat langer onder staan, rond de 10 minuten, in het weekend wel een wat langer. Maar ik heb het echt nodig om wakker te worden 's ochtends..;)

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    7à8 minuten. Geld voor ons beide en we gaan 1 keer per dag. Zoonlief gaat met mij of vriend onder de douche.

Pas geleden hier ook de discussie gehad en geconcludeerd dat lang douchen echt waterverspilling is. Ging geregeld 20 tot 30 minuten. Binnenkort komt hier ook een klokje.

Ik wil milieutechnisch gezien gewoon zo min mogelijk water verspillen. En gebruik dus op alle andere apparaten ook de ecoknop wat al gauw liters water scheelt.

Ben nu wel benieuwd naar jullie standpunt tuc..;)

12. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    gemiddeld denk ik 20 tot 30 minuten elke dag. Daarbij was ik ook elke x mijn haren.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Man 5-10 min . 2/ 3 x p week
    Kids 5 tot 15 min f in badje 30 min met 1 x bijvullen warm water .
    Ik 10-45 min 2 x per week ,Ik kan niet zo snel bewegen dus heb sowieso op zijn snelst 10 min nodig en als ik veel pijn heb geeft het de spieren ontspanning dus zit ( douchestoel, staan kan niet langer als 2/3 min volhouden) ik er rustig lang onder.
    douchen is een grote inspanning voor mij daarom meestal maar 2 x per week. Soms meer maar ligt echt aan de dagindeling of ik kan uitrusten.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Ik 10-15
    ML 5-10

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    2 x per week iets van een 8 à 10 minuten gemiddeld.

Manlief ook zoiets, maar zijn haar is minstens even lang als dat van mij.

En ja, ik heb voor mezelf de onhebbelijke gewoonte om dat ding "te timen" ;). Ik kijk vlak voor ik in de douche ga op mijn gsm hoe laat het is en als ik er terug uitstap kijk ik terug.

Ik stress mij overigens dood onder de douche, dus het is bij mij helemaal geen ontspanning.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

20/30 minuten, elke dag.
    Vriend ongeveer 10 minuten
    Dochters gaan in bad of met mij mee onder de douche.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waardoor heb je dat gevoel ? Dat stressen ?

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Alle gezinsleden gemiddeld 15 minuten douchen 2x daags. :) Met inzepen en scheren draai ik de kraan wel dicht.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Meestal heel kort. Af en toe (vooral als ik me niet zo goed voel) wel wat langer, gelukkig komt dat niet zoveel voor.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Werkelijk geen flauw idee hoe lang, nog nooit getimed.

Ik douche om de dag en mijn haren doe ik om de 2/3 dagen

Kids douchen ook om de dag.

Deel Deze Pagina