hoelang douchen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik knip ze altijd door de helft haha. Overigens vind ik het smeriger dat ze elkaars tandenborstel gebruiken.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zet dat ding tussendoor toch echt wel uit!
    Ik vind het ten eerste geweldige waterverspilling en ten tweede rotvervelend.

Ik zet de douche na een minuut of 2 uit, smeer mijn (lange) haar in met shampoo, zeep mijn lijf in daarna en spoel alles af.

Ik heb de sproeier sowieso altijd in mijn hand. Een sproeier die vanboven vast staat (op vakantie bijvoorbeeld) vind ik hatelijk irritant! En daar krijg ik mijn haar veel minder goed mee uitgespoeld.

Ik douche wel altijd met water van minstens 39 à 40 graden :). Da's mijn zonde.

Hoe lang ik onder de sproeier sta, hangt maar af van hoe lang ik "blijf hangen" om mijzelf af te spoelen. Maar 10 minuten bij "normaal" haren wassen en mijzelf wassen is toch echt wel 't maximum. Alleen al qua "verspilling".

Maar ik zie "douchen" dus echt wel als een verplicht nummertje 2 keer per week, niet als ontspanning. Vaak heb ik na 1 minuut in de douche al iets van "ik wil er NU uit". Ik moet mijzelf continu overtuigen om in die douche te blijven staan want dat ik toch écht wel mijn haar moet wassen.
    Teveel kans op een epilepsie-aanval en al te vaak vlak na 't douchen of in de badkamer er één gehad (plus sowieso ook een angststoornis door de combinatie epilepsie-autisme).

Als de angst echt te groot is, stap ik er soms ook effectief een paar minuten uit. Om mijzelf daarna voor de 10 miljoenste keer weer es samen te rapen en toch maar verder te gaan omdat ik weinig andere keuze heb.

(Bad hebben we niet en mijn eerste epilepsie-aanval was op mijn 11 jaar in bad en ben ik zowat verdronken. Mijn vader heeft me toen net op tijd gered en moeten reanimeren. Echt geen bad meer voor mij.)

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik iedere dag 20 min
    Man iedere dag 10 min
    Dochters elke dag 15 min ongeveer.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Verschilt, als ik moet werken ben ik binnen 10 minuten klaar.
    Als ik me wil ontspannen dan kan ik makkelijk 45 minuten onder de douche staan, dan word er gescrubt, geschoren, gepoedeld :D en dan heerlijk schoon en fris het bed induiken, echt zoooo heerlijk❤️

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nou gewoon.. :p
    Je stapt de douche in, maakt haren nat, doet haren in shampoo, wast lichaam, wast shampoo uit. Klaar. 3 min. Soms doe ik cremespoeling en dat duurt iets langer dus 5 min douchen.
    Wat zou ik anders onder die douche moeten doen?

6. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik heb best lang haar (voorbij mijn bh bandje) en douche 4x per week, daarbij was ik ook mijn haar. Ik douche ook maximaal 5 minuten, en dan treuzel ik nog best wel!

7. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik douche als ik moet werken snel. Maar ik ga soms ook puur voor de ontspanning onder de douche. Dan zit ik heerlijk relaxt onder de douche. Vooral als ik wat dingen aan mijn hoofd heb dan vind ik het heerlijk om ze weg te spoelen en ja dan zit ik soms 45 min onder de douche. En ja dat is mijn ontspanning en verwennerij

8. LiveLaughLove

man douchte elke dag ong 7 minuten ofzo. Kids gaan niet elke dag en vaak met zijn 3en gelijk en dan staan ze er 20 min onder ofzo

9. LiveLaughLove

o en ik beken... wij poetsen onze tanden weleens met dezelfde borstel hahaha

10. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Iedere dag allemaal en sws in de avond altijd schoon ons bedje in.10 a 15 min en in de ochtend snel even spoelen.Kan niet zonder douchen de deur uit dan voel ik me de hele dag ongemakkelijk

11. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik douche zolang(20min) omdat ik: mijn haren was, mijn tanden poets, mijn benen, oksels en down under scheer en mijn lichaam was. Ik neem er rustig de tijd voor want ik heb er een hekel aan om me te haasten. Daar word ik alleen maar gestrest van ;)

12. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik denk minder dan 5 minuten. Manlief +/- 10 minuten.
    Kids samen in bad (+/- 5x pw) 10 tpt 30 minuten.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Om de dag en dan 2x pw uitgebreid (half uur) gewoon om te ontspannen, douche zo heet mogelijk. Heerlijk!
    De andere dagen 15 min. Alle keren was ik mn haar en scheer ik me.
    Dochterlief gaat 2x pw in bad, vaak een half uur en dan afspoelen. en dan na het zwemmen was ik haar nog helemaal.

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Veel te lang neem me elke keer voor nu ga ik eronderuit en dan blijf ik toch weer staan :D

Deel Deze Pagina