Klopt het dat de onregelmatigheidstoeslag niet wordt meegenomen in de jaaropgaaf? De hypotheekadviseur gaf aan dat de ORT meegenomen kan worden in de hypotheekberekening, ik dacht dat dit automatisch in de jaaropgaaf zat. Dat dit het totaal is van wat ik verdien, maar nu ben ik aan het rekenen en lijkt dat anders te zijn. Of ORT, of vakantie & eindejaarslag lijken niet in de jaaropgaaf meegenomen te zijn, weet iemand hoe dit zit?
Dit moet allen worden meegenomen in de jaaropgaaf. Wellicht is de eindejaarsuitkering in het nieuwe jaar belast?
In principe moet je jaaropgaaf overeenkomen met alle uitbetalingen die je van je werkgever hebt ontvangen in dat jaar. Dus inclusief vakantiegeld, inclusief ORT, nabetalingen, winstdelingen, eindejaarsuitkering etc. Het zou dus gelijk moet zijn aan het totaalbedrag op je laatste loonstrookje van enig jaar.
Raar! Dacht ik ook hoor, lijkt nu in alle jaren niet zo te zijn. Maar ik zal wel een rekenfout maken. Het loon van de eindejaarsopgave lijkt hetzelfde als loon SV maar er staat ook een kopje; periode grondslag PF en dat is hoger
Ik zou hoe dan ook een hypotheek afsluiten op basis van je gewone salaris dus excl. ORT. Wanneer ze je minder avond of nachtdiensten geven, of je een andere baan krijgt kom je in de problemen.
mee eens. ik merk het nu aan mijn loon. ORT die afgebouwd word/gaat verdwijnen en scheelt per maand meteen een flink bedrag. bij mij word iig alles standaard meegerekend in de jaaropgave. volgens mij hoort dit ook altijd gewoon.
ja hoor ort komt gewoon op de jaaropgave. Is immers gewoon loon. Heb een tijdje als planner in de zorg gewerkt en heb veel van dit soort vragen gehadl
Dank! Ik ben eruit! Of het verstandig is of niet is natuurlijk voor iedereen anders, je weet iemands persoonlijke situatie niet
Nee dat klopt. Maar als je het niet nodig had gehad voor een hypotheek had je het ook niet uit hoeven zoeken. Het was alleen een tip....heb helaas een aantal mensen onderuit zien glijden die hun uitgaven gebaseerd hadden op de ORT uren.
hoe iemands situatie ook is, het is gewoon nooit verstandig om dit mee te laten berekenen. voorbeeldje: ik werk in de zorg en altijd ORT. dit zijn ze nu aan het veranderen. ORT is op sommige uren verdwenen of sterk verminderd. ja, op andere momenten iets verhoogd maar goed, dan moet je maar net op die dagen werken... het scheelt me een hoop geld per maand. als ik dit had mee laten rekenen dan had ik nu een probleem gehad. en hoe dan ook, op ORT gaan ze op den duur echt wel op bezuinigen. veel bedrijven zien bijvoorbeeld zaterdag al als een normale doordeweekse dag en rekenen dan ook geen ort.