Hier gemiddeld 2-3 dagen doen we met bovenkleding tenzij het eerder vies is. Ondergoed en sokken elke dag. Maar voor de gene die elke dag alles schoon aantrekken. Wat stoppen julie allemaal bijelkaar in de wasmachine.? Ik doe bijvoorbeeld de handdoeken apart. Vaatdoekjes van het aanrecht verzamel ik per week en doe ze dan in een kookwas. Spijkerbroeken doe ik ook 1 draai per week. Dan kijk ik ook nog naar de kleuren van de shirts en was de zelfde kleuren bijelkaar. Hoe doen julie dat?
ik gooi alles bij elkaar in hoor.... kleur of geen kleur... heb nog nooit een verkleurde was gehad erdoor... alleen als iets nieuw is en voor het eerst gewassen word kijk ik wel even uit.... vaatdoekjes gaan samen met de handdoeken en washandjes, en beddegoed in de kookwas...
Hier wit op 60 graden, bonte 60, soms 90 graden (handdoeken, onderbroeken, sokken, vaatdoekjes, etc) Donkere was 40 graden en rood/roze was op 40 graden. Ik heb meestal 2x een bonte en 2x donkere was. Wit 1-2x afhankelijk van of ik die week werk. Rood/roze is ook meestal 1x. Onderlakens zijn hier wit dus die gaan in de witte was. Dekbedovertrekken + kussenslopen roze, die doe ik soms bij de rood/roze was om een trommel vol te krijgen en anders apart.