Hoelang drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lisszy, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik was even benieuwd hoelang per keer andere kinderen van rond de 3 maanden drinken aan de borst.
    Ik geef volledige bv en ongeveer om de 3uur. In het begin deed ik er soms wel 1/2 uur tot 3 kwartier over en nu is Zoë al binnen 10 minuten klaar. Tenminste dan begingt ze te trappen met haar beentjes, rood aan te lopen en te jammeren. Ik laat haar dan een boer doen (vaak spuugt ze dan ook wat) en het lukt me daarna niet om haar opnieuw aan te leggen. e ziet er dan ook wel verzadigt uit.
    Nou groeit ze volgens mij prima, boven gemiddeld is ze, maar toch... Is 10 minuten drinken niet wat te weinig? :(

Groetjes Lisszy

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Lisszy,

Hier precies hetzelfde. In het begin deed ik er wel meer dan een uur over om te voeden. En opeens werd dat minder. Soms ben ik idd ook gewoon klaar na een kwartier (beide borsten samen).
    Dit komt doordat je kindje beter leert drinken naarmate het ouder wordt. In het begin is het best moeilijk om je borst leeg te drinken. Dus wanneer je kleine meid voldoende plasluiers heeft en genoeg aankomt, dan is het prima!
    Geniet lekker van je kleine meisje!

Groetjes Mariska

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hoi Mariska,

Nou aan die poep- en plasluiers daar ontbreekt het niet aan! :)
    Die zijn er genoeg! Zoë drinkt maar 1 borst per keer, maar dat zal wel goed zijn dnek ik...
    Het is ook dat ik het zelf nog zo gezellig vind, het is echt ons momentje en dan is al zo snel klaar! ;)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Mijn dochter van ong 3 maanden drinkt nu meestal ong een half uur, 2 keer 15 min. Komt om de ong 4 uurtjes.
    Maar zoiets is heel verschillend per kindje, hoe effectief ze drinken enzo. Anders moet je een keer op het cb gaan wegen tijdens het inloopspreekuur, dan weet je of dat ze groeien of niet.

5. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn zoontje dronk vanaf die tijd tussen de 5 minuten en 10 minuten. Langer nooit. Nu drinkt hij maximaal 5 minuten, en in 90%van de gevallen ook maar 1 borst.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje dronk in het begin ook veel langer dan nu. In het begin 15 minuten aan elke borst. En nu 15 minuten totaal, maar vaak ook korter, 5-10 minuten. Alleen de ochtend en avondvoeding duren vaak wat langer (20 minuten), maar da's ook omdat we dan gezellig samen in het grote bed liggen. Hij ligt dan knus tegen me aan te drinken. Hij komt ook overdag om de 3-4 uur. Zit op ongeveer 5 voedingen per dag.

Als je kleintje verzadigd is, dan heeft ze genoeg aan 10 minuten drinken denk ik. Sommige kindjes zijn enorm efficiente drinkers! Ze groeit goed toch? Als je je toch zorgen maakt kun je haar altijd een keertje extra tussendoor laten wegen op het cb.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Mijn dochtertje is nog maar 2 maand en drinkt max 5-10 minuten samen. In elk geval niet langer. Ze groeit goed, plast goed, dan zal het ook wel goed zijn.

Vind het aan de ene kant makkelijk, maar aan de andere kant ook wel jammer, want het is zo'n intiem moment. Wel komt ze nog een keer of 7-8 per dag dus nog genoeg momentjes met zijn tweetjes.

Deel Deze Pagina