Hmmm..nog aanbieden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elmo, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Onze jongste is 13 maanden en heeft al die maanden bv gehad.
    Sinds een weekje ongeveer lijkt hij geen behoefte meer te hebben. Hij drinkt misschien eens per 2 dagen een paar slokjes. Als ik hem aanbiedt dan wil hij gewoon niet.
    Ik moet zeggen dat ik het zelf prima vind hoor. Eigenlijk heb ik altijd gehoopt dat hij zou stoppen en niet ik.
    Is hij gestopt?
    Elmo

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bijna, zou ik zeggen :)
    En ik zou het er ook bij laten: hij geeft blijkbaar prima aan als hij wel wil, dus dan zou ik er niet achter aan gaan lopen hangen ;)

Netjes gedaan dan hoor! (En een beetje jaloers, wou ook wel zo'n dochter die het zelf voor gezien had gehouden ;)).

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een snelle reactie!
    Dank je wel!

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik sluit me er helemaal bij aan. Denk inderdaad dat Stijn er geen behoefte aan heeft, ook zeker niet opdringen, lekker houden zo.

Je mag ook trots zijn!! Hele prestatie. Ik wilde ook niet stoppen, en hoopte dat mijn melkproductie vanzelf zou stoppen, want met mijn werk was het zo onhandig. Heeeel langzaam afgebouwd en ja het stopte vanzelf na 8 mnd.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meid; als jij er vrede mee hebt, dan zou ik het lekker zo laten!
    Ga je wel weer meer aanbieden als hij daarom gaat vragen? Ik denk dat er op gegeven moment wel een knop om moet bij Stijn, dat hij niet opeens na 3 dagen aan de borst wil en het op is, snap je?

Succes ermee en je mag trots op jezelf zijn!;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hmmm...gisteren middag had hij dus nog een mini slokje gehad en vanmorgen wilde hij echt nog even drinken.
    Ik kijk het nog even aan, ga dan plussen en minnen van wanneer wel en wanneer niet gedronken en hak dan een knoop door.
    Of wel of niet.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Door een slimme Pcootje dacht ik ineens: ja, ben weer ongesteld inderdaad (dat ik daar keer op keer niet aan denk zeg..te stom!).

Maargoed, desondanks voelt het nu wel anders.
    Normaal wil hij wel maar wordt hij boos omdat het te lang duurt / anders smaakt....nu heeft hij eigenlijk helemaal geen interesse.

Vanmorgen dus weer wel, toen MOEST hij echt (ook steeds afwisselen, links-rechts-links-rechts..werd er gek van). De rest van de dag weer niet.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik moest ff zoeken wat je met eigen topic bedoelde maar kheb het gevonden.

Kijk het eens aan na je menstruatie.... dat zijn vaak de crisis dagen.

Zoals al je vorige maand ook schreef waren dat voor mn dochter ook de weiger dagen....daarna was het weer klaar.

Als hij nadien niet weer begint met normaal drinken, maakt hij dr of een spel van of is hij dr klaar mee..... maar zou het nog ff aanzien als ik jou was

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als hij echt wil, dan krijgt hij ook nog.

Mijn moeder aan de telefoon: Maar je geeft nu toch zeker geen bv meer? Ik: zucht, nou, het lijkt nu minder te worden.
    Zij: Jaaa, maar dat is nou toch wel klaar
    Ik: mam, wij hebben daar nu eenmaal andere ideeën over, zullen we het over iets anders hebben?

Ik was bijna opgelucht dat ik nu kon zeggen dat het voor mijn gevoel bijna over was met de bv.
    De volgende keer maar gewoon zeggen dat hij niet meer drinkt, terwijl dat misschien wel nog zo is.
    Maf mens.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ow wat herkenbaar, ik heb me ook vaak moeten verdedigen dat ik nog steeds BV gaf .... werkelijk te zot voor woorden, heb toen hetzelfde gedaan wat jij ook denkt.....gewoon zeggen dat we dr klaar mee waren. Ze dronk aan het eind ook alleen maar meer bij het wakker worden en bij het naar bed gaan dus niemand die het voeden nog mee kreeg.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat Stijn drinkt, drinkt hij ook eigenlijk alleen 's morgens en 's avonds. Dat van gisteren middag was een "foutje" volgens mij....hij dronk ook amper hoor.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Soms is het ook een troost die ze dr in vinden als ze wat ziekjes zijn of verdrietig.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja klopt, normaal wel, maar dat heeft hij eigenlijk nooit echt gedaan.

Maargoed, ben eens benieuwd hoeveel dagen hij er nu tussen laat. Had al eens 2 - 3 dagen niet meer gevoed.
    Raar kind;)

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ach als hij dr echt klaar mee is dan is het ook goed toch, je hebt het een mooie tijd volgehouden. Ben alleen wel benieuwd hoe het na je periode weer gaat

15. zogelukkig

Maar krijg je dan geen last van stuwing?

Oh, mijn moeder begint de bv eindelijk te begrijpen. Ik leg het steeds uit en doe er normaal over. Ik ben blij dat zij dat nu eindelijk ook doet.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zogelukkig: geloof echt niet dat het bij mijn moeder door gaat dringen...maar wie weet, jouw verhaal geeft hoop.
    Ze vond het inderdaad wel handig toen Stijn zo ziek was, begin januari, bv was toen eigenlijk het enige wat hij nam..

Nee, geen stuwing, heb ik nooit eigenlijk gehad (eerder tekort).
    Soms voelen ze wel ietsjes voller (is natuurlijk een soort stuwing) maar niet het gevoel dat ze te vol zitten.
    Er zit vast slagroom in. 1 zo'n hele stevige romige slok en vol zit meneer ...hihi *grapje*

17. zogelukkig

Nou lekker toch! Ik merk wel aan je dat je nog niet definitief wil stoppen, toch?;)

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    haha als je dr slagroom in hebt zitten dan moet je toch eens wat minder springen en stuiteren :D

Tis niet te achterhalen hoeveel ze toch nog drinken he.

Toen mn dochter geboren was wouden ze me in het zhuis al op de fles zetten want ze dronk veeeeelllll te kort, ik totaal verbaasd...dat ze kort dronk had ik ook wel door 3 slokken en ze was klaar, maar wel super tevreden en werd vanaf dag 1 niet wakker voor de voeding.
    Ben dan ook ff het gesprek aangegaan en toen moest ze voor en na de voeding gewogen worden om mij dr van te overtuigen dat ze toch echt te weinig kreeg.
    Met het schaamrood op de wangen moest de verpleegkundige toegeven dat ze dus in 3 slokken gewoon 10 gram was gegroeid :D
    Tja bij mij ging het dus als de brandweer....mond open en slikken maar!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Of ik er klaar mee ben?

Als Stijn er klaar mee is, echt, ben ik dat ook.
    Is hij dat niet, dan ik ook niet. Ik vind het meest ideale dat hij kiest.
    Zit ik een jaar lang mijn best te doen om bv te geven (en vooral te blijven geven) en dan zou ik het nu na 13 mnd afkappen?

Dus het ligt echt aan meneertje (die al het andere eten ook zo lekker vindt)

20. zogelukkig

Nou, dat is ook wat waard! Ik voed momenteel bijna ft, omdat zoon niks anders eet en drinkt en dat is best heavy hoor met zo'n groot kind aan de borst!

Deel Deze Pagina