Ervaringen vervroegde overgang

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jolein8, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik ben op zoek naar lotgenoten die ook vervroegd in de overgang zijn.

Vandaag te horen gekregen dat mijn fsh 34 is en mijn oestradiol 78.
    Lh was wel goed.
    Ik moet nog een keer opnieuw bloed laten prikken, omdat dit een momentopname is. Maar ze verwacht niet dat dit ineens wel goed zal zijn.
    Mocht nu ook eindelijk op amh laten prikken. Dat vonden ze eerst onnodig, omdat ik te jong was voor de overgang vonden ze. Ik ben 37.
    Over een maand krijg ik de uitslag van het amh.

Hoe is de overgang bij jullie verlopen? Wat waren de fsh, oestradiol, lh en amh waardes toen je het te horen kreeg?
    Hadden jullie toen wel nog een normale cyclus?
    En is er iemand op de normale manier zwanger geworden met deze waardes?
    Ik lees van alles over ubiquinol? Iemand ervaring mee?

2. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat ongelooflijk naar dat je dit te horen hebt gekregen vandaag! Ik weet uit ervaring wat een klap het is. Twee jaar geleden kreeg ik te horen vervroegd in de overgang te komen. Toen was m'n AMH al lager dan 0,1 en toen had ik ook een FSH van 34. Het is goed om de waardes nog eens te laten bepalen want FSH kan erg wisselen. Ik heb daarna ook twee keer een waarde van 7 gehad en verder een paar keer wat hogere waardes. Ik ben met behulp van iui zwanger geraakt van onze dochter. We zijn nu een jaar bezig voor de tweede en doen nu ICSI in Düsseldorf. Mijn ervaring, en met mij helaas meer, is dat ze in Nederland weinig van vervroegde overgang weten en hoe dit goed te behandelen. Ik zou je aanraden om contact op te nemen met Dusseldorf.
    Ik gebruik zelf geen ubiquinol maar slik al wel een tijdje DHEA, dit schijnt goed voor de kwaliteit van je eicellen te zijn.
    Waarom werd nu wel je bloed geprikt terwijl ze het eerder niet nodig vonden? En ben je wel zonder de mmm zwanger geworden van je zoon?
    Heel veel sterkte, het is niet niks om dit te horen!

3. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Bedankt voor je reactie.

Bij mijn zoontje ben ik zwanger geworden met behulp van clomid 100mg. Ik had toen lange cyclussen, korte lichte menstruaties en een lf van 7 dgn. Fsh was 2.5 jr geleden onder de 10 en oestradiol 101. Maar progesteron te laag. In de overgang daalt het progesteron als eerste. Maar er werd toen niet naar mij geluisterd toen ik vroeg of ik amh mocht laten prikken ivm vervroegde overgang. Ik kreeg clomid vanwege slechte eisprong.
    Nu korte cyclussen, lange zware menstruaties, nog steeds zeer korte lf en andere klachten. Daardoor onderzocht bij gynaecoloog. Toen bleek dat fsh 34 was, stelde ze zelf voor om op amh te prikken. Vandaag cd 10 geen follikels te zien op echo. Volgende cyclus nogmaals op fsh laten prikken. Vervolgafspraak om cyclus te volgen heeft ze geannuleerd. Had geen zin volgens de arts.

Mijn vriend wil niet verder de MMM in. 1 kind is dan genoeg vindt hij. Dus Dusseldorf valt helaas af. Vandaar mijn vraag of er succesverhalen zijn bij natuurlijk zwanger worden met zo'n hoog fsh.

4. Kes

Kes Actief lid

1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat naar dat er eerst niet naar je geluisterd werd terwijl je gevoel wel juist was. Hoe voel je je eronder?
    En je vriend wil niet de mm in maar wat wil jij? Zitten jullie wel op 1 lijn wat dat betreft? En waarom wil hij niet de mm in?
    Ik dacht dat de kans om nog zwanger te raken lifetime 5-10 procent is. Volgens mij vergroot DHEA dit wel iets.

Een beetje advocaat van de duivel hoor maar denk je niet dat proberen op de natuurlijke manier zwanger te raken misschien wel frustrerender en daardoor moeilijker dan de mm is? Mijn arts vertelde daar namelijk over. De kans per maand is zo klein maar zo lang je nog niet daadwerkelijk in de overgang zit is er natuurlijk elke maand een kans. Hij zag vrouwen die daardoor elke maand de hoop hadden zwanger te zijn en daardoor maand in maand uit erg teleurgesteld waren. Dit kan dan erg slopend zijn.
    Ik wil je keuze niet veroordelen maar ik proef een beetje uit je verhaal dat je vriend niet de mm in wil maar jij nog wel graag een tweede wil en daardoor je hoop vestigt op op de natuurlijk manier zwanger raken.

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik wil graag een tweede. Maar of ik door wil tot ivf of icsi weet ik niet. Ik was er vanuit gegaan dat als ik weer een slechte eisprong had, clomid of hormonen spuiten wellicht genoeg was. Maar de arts verwierp dit al. Bij een fsh hoger dan 25 adviseren ze zelfs eiceldonatie zei ze. Ik heb er nooit over nagedacht of ik verder de mmm in wil gaan voor een 2de.
    Door verschillende dingen wil mijn vriend niet verder de mmm in.
    Eerst maar eens de uitslag van het amh en 2de keer fsh afwachten en dan ons bezinnen of we door willen gaan voor een broertje of zusje.
    Hoop op natuurlijk zwanger worden is er maar een klein beetje. Door mijn korte lf weet ik al lange tijd dat de kans klein is. Daar ben ik heel realistisch is.

6. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Wat een klotenieuws. Maar je bent al een keer blijven zwanger geweest, dat is de beste indicatie voor herhaald succes. Je zou je luteale fase kunnen ondersteunen met Utrogestanbolletjes eventueel?

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje was mijn fsh wel goed. Mijn cyclus niet. Ik heb toen ook al vervroegde overgang geopperd, maar daar was ik te jong voor en mocht geen amh laten prikken. Lf was toen ook 6-7 dgn. Ik kreeg toen ook geen utrogestan! Dat had geen zin zei de arts. Met clomid moest mijn eisprong verbeteren en lf verlengd worden aldus de arts. 1ste ronde hielp het niet. 2de ronde opgehoogd en zwanger. Dus het zwanger worden ging toen ook al niet zo makkelijk.

Inmiddels zit ik nu in een lange cyclus. Mijn vorige 10 cyclussen waren kort, 22-27 dgn. Deze ronde op cd 10 was niks te zien op de echo, op cd 19 alleen kleine follikels, wel verhoogd oestradiol. Dus kans is dat er iets gaat groeien, maar de eisprong is niet in zicht.
    Niet gunstig dus.

Deel Deze Pagina