Nou het scheelt dat die van mij niet uit zichzelf komen De eerste 2 ingeleid in het ziekenhuis, nou ja geprimed, geen weeenopwekkers, de derde na een strippoging wel lekker thuis. En die bevalling begon ook pas toen de andere 2 kinderen sliepen. Dus heb wel vertrouwen dat ik niet zomaar in de supermarkt een kind ter wereld breng haha. En de kans is natuurlijk groter dat ik er dit keer langer over doe.
De eerste een kleine 6 uur en de tweede iets minder dan 3,5 uur. De tweede bevalling verliep wel een stuk relaxter en het herstel ging dan ook veel sneller.
1e: ~10 uur 2e: ~52 uur Gerekend vanaf gebroken vliezen. 2e bleek hoge vliesscheur te zijn, na ~48 uur zat ik op 5-6cm (vk dacht 1-2 omdat ik te goed aanspreekbaar was). Toen de vliezen goed gebroken waren door de vk toen kwam het goed op gang samen met infuus op de laagste stand. Toen waren het nog maar 2 uurtjes ofzo.
Bij mijn eerste had ik in de middag om 14:00 3 cm ontsluiting en was gestript. Om 00:07 is ze geboren dus iets van 8 uurtjes. Ik ging wel binnen 10 min van 5 cm naar 10 cm. Bij tweeede sneller als sneltrein haha. 00:30 vliezen gebroken en 02:15 geboren
Eerste duurde enorm lang, ook zo'n 36 uur. Met 41,6 wk.... Weeen kwamen maar niet echt goed op gang. ik had wel weeen maar geen goeie zullen we maar zeggen uiteindelijk naar het ziekenhuis, weeenopwekkers en ruggenprik. De 2e ging razendsnel. vliezen braken zo rond 7 uur. Eerst gewoon weeen die ik makkelijk kon hebben, heb nog gezogen en een was gedaan , toen de vk kwam had ik 2 cm ontsluiting. Ze zou na een paar uurtjes weer komen kijken maar ik kwam in een weeen storm terecht en wilde naar het ziekenhuis want dacht dat ik dit weer uren zou moeten doorstaan. Dus liet ik mijn man haar bellen, gelukkig kwam ze snel want toen bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben in minder dan een uur. Een half uur later is zl geboren om 11.20 uur. de kraamhulp kwam te laat.
Bij mij ging het wel sneller ja. Eerste bevalling was van vliezen breken, wee opwekkers tot spoed keizersnee 18 uur. Tweede was van vliezen breken en spontane ween tot geboorte 5.10 uur.
Eerste duurde 3 uur, tweede ruim 2 uur. Derde daarentegen duurde officieel 4 uur, maar al uren eerder had ik lichte onregelmatige krampjes, die achteraf dus wel het begin aankondigden.
Licht eraan hoe je rekent. De eerste 5 uur. De tweede langdurig gebroken vliezen, weeën die niet doorzette maar vanaf het moment dat de weeën kwamen die doorzette 2 uur. Mocht er nog een kindje komen dan liever zoals bij de eerste bevalling.
Vanaf de eerste weeen tot geboorte heeft de eerste bevalling ca 21 uur geduurd. Met 45 min persen. De tweede heeft vanaf de eerste weeen tot geboorte 4,5 uur geduurd. Persen was 15 min.
Nou ik hoop dat het niet heel veel sneller zal zijn. Bij zoontje braken wel 's nachts m'n vliezen al, maar de echte goeie weeën kwamen tegen 8.30 ' s morgens. Om 11.30 had ik 8cm ontsluiting en om 13.30 was meneer geboren. Ik moet bij de volgende in het ziekenhuis bevallen (vanwege totaal ruptuur bij de vorige bevalling), dus vind 3 uur dan toch minimaal wel handig.