Hoelang duurde de bevalling van het eerste kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door daffie, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie

daffie Lid

8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo,

Hoelang duurde de bevalling van het eerste kindje in totaal :(:
    En dan ook echt vanaf de eerste wee totdat je je kindje in je armen had liggen?
    Ik begin steeds meer op te zien tegen de bevalling :oops:
    Maar ja mijn kindje moet er toch uit he :)

Groetjes

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm, ik begon te tellen/ op te schrijven toen ik dacht dat er enige regelmaat in kwam. Dit was rond 0.00 s nachts. Ze kwamen op dat moment gemiddeld om t kwartier. Rond 05.00 kwamen ze al om de 4 minuten en heb ik mn man wakker gemaakt ( die had ik nog ff lekker laten slapen). De verloskundige kwam kijken en toen had ik al 6 cm. Om 09.00 kwam ze weer en waren de weeën heftiger geworden (en ik vond ze al heftig)! Ze keek en ik had toen al 8 cm ontsluiting, onderwijl moest ik overgeven van de narigheid, pff. Na een uurtje mocht ik mee gaan persen. Dit vlotte niet en er was vrij veel bloedverlies dus werd de ambulance gebeld. Ik moest acuut stoppen met persen, dit vond ik vreselijk :( . Na een half uur was ik in t ziekenhuis en werd ik (en de kleine) aan de ctg gelegd. Alles was prima dus mocht ik 'godzijdank' weer meepersen. Na een uur en een kwartier persen was Justin er! Al met al heb ik er 13 uur over gedaan vanaf 0.00 gerekend. Helaas kan ik t niet positiever maken als dit. Maar t enige voordeel is dat ik alles in n roes heb beleefd en t leek absoluut geen 13 uur hoor!

3. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    hele dag een menstratie-achtig gevoel. Niet echt heel bijzonder, Om 22:00 de verloskundige laten komen omdat ik dacht dat het toch was begonnen. Toen was het 2 cm. Vliezen doorgeprikt. Daarna braken de weeen door, behoorlijk.
    Om 00:15 was ze terug, 9 cm en om 01:30 was mijn zoon er. Dus 3,5 uur.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    13 uur in totaal (vanaf het moment dat de vliezen braken)
    Ik heb 11 uur weëen gehad.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Vanaf het breken van de vliezen 3,5 uur.
    Daarvoor was er niet echt wat aan de hand. Achteraf rommelde er wel wat, maar dat was zo weinig (rommelde darmen diarree), dat ik niet in de gaten had dat ik zou gaan bevallen die dag.
    De vliezen braken en de weeen kwamen meteen heel goed op gang. Na 1,5 uur weeen 6 cm ontsluiting. Weeen waren goed te houden, tot de persdrang kwam, maar toen had ik ook 10 cm ontsluiting en mocht ik meepersen. 2 persweeen en toen was ze er.

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    5 uur in totaal.

7. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi daffie,

ik had de week van te voren wel voorweeen gehad maar de werkelijke weeen en bevalling hebben bij mij in totaal 4 uur en een kwartier geduurt.om 00.30 braken bij mij de vliezen. kreeg daarna gelijk weeen om de 3 minuten en later gingen de weeen niet meer weg. om 4.43 is maureen geboren. als ze niet achter het schaambeen was blijven steken was ze binnen 3 uur geboren.

veel succes met je bevalling,

liefs rianne

8. gerianne

gerianne Niet meer actief

totaal 17 uur
    na 17 uur weeen wv 2 uur persdrang
    keizersnede

9. 17042007

17042007 Lid

2 jan 2007
    41
    0
    0
    Bij mij duurde het van de eerste wee tot de geboorte exact 5 uur. Daarvan ben ik eigenlijk het langst (voor mijn gevoel) met persen bezig geweest: 1 uur 22 minuten.

Maak je niet te druk, het komt zoals het komt en je zult het in een roes beleven. Succes!

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben bij Britt 52 uur bezig geweest. En echt 50 uur flinke weeen en 2 uur persweeen

11. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    De geboorte van Yentl was in 6 uurtjes gepiept en als ik eerder aan de persweeen had toegegeven(eerste kindje wist ik veel dat het persweeen waren :oops: )was het in 4,5 uur gebeurd.
    Meid maak je niet druk,als het eenmaal zover is zal je niet echt benul van tijd hebben.Succes met de bevalling.

Liefs,Claudia

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou ik kan je gerust stellen tenminste bij mij was het erg makkelijk.. 1e wee kreeg ik ik om 10.00 en ik bieviel om 11.06 dus 1 uur en 6 minuten duurde mijn bevalling... ik was overigens om 10 uur 2 cm en om 10.10 al 10 cm maar moest wachten met persen want de gyn stond in de file :(

ik heb wel veel voor ween gehad zon 3 weken lang.. maarja die krijg je al bij 27 weken soms...

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Van de 1e: 21 uur

Van de 2e: 7 uur

14. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Scheur in vliezen om 3 uur 's nachts,(had wel lichte weeen)om 12 uur s'middags dan ingeleid en om 22u20 was Elena er na 5 keer persen!
    Dus vanaf het moment dat ik ben ingeleid 10,5 uur.

Mijn bevalling was heel goed te doen!Maar door mijn BI heb ik na 6 uur daar te liggen toch maar een epidurale gekregen,één keer dat ik die had was alle pijn weg!

Maar je moet geen bang hebben,ik had ook heel erg bang maar één keer dat het begonnen was interesseerde mij niets nog behalve mijn dochtertje kunnen zien!

15. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Bij de eerste na inleiding: 5 en half uur waarvan 15 min persweeen en de de 2e 4 uur waarvan 17 min persweeen (hij bleef steken). In het begin (bij allebei) voelde het helemaal niet alsof ik moest bevallen. het voelde meer alsof ik mijn periode moest krijgen.
    Zo zie je maar weer: het kan dus heel snel.
    Later zie je op papier hoe lang het heeft geduurd. Gevoelsmatig voelt het veel korter.
    Bij iedereen is het weer anders. Het komt vast goed... ;)

16. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    de 1ste heb ik vanaf de 1ste wee 5 dagen over gedaan bij de eerste weeen had ik 1 cm ontsluiting en de weeen bleven komen tussen de 3 en 5 min maar geen verdere ontsluiting en op de 4de dag ben ik opgenomen in het ziekenhuis wegens uitputting had toen al 4 dagen niet geslapen moest eerst maar een nachtje slapen ik had een slaapprik gehad en alles en na een uur was ik weer wakker tegen 7 uur s'ochtends had ik 3 cm daarna als nog ingeleid om 10 uur kreeg ik persweeen en is ze om 10:10 met een grote knip geboren na 6 persweeen ze moest er in 1 keer heel snel uit omdat ze het benauwd had.

de 2de had ik gebrokenvliezen die nacht kreeg ik wel wat weeen maar waren niet regelmatig had toen alleen verweking tegen de ochtend geen weeen meer tot de volgende nacht weer die zelfde onregelmatige weeen dus ik dacht dat er nog steeds niks gebeurt was sóchtends in het ziekenhuis inleiden bleek ik al 3 cm tehebben het infuus ging er om 8:30 in kreeg gelijk een weeenstorm om 12:15 had ik 7 cm en gelijk kreeg ik persweeen die ik niet tegen kon houden dus ze is om 12:22 geboren met 7 cm ontsluiting en 2 persweeen.

hoop dat ik bij deze kleine meid niet ingeleid hoef teworden hoop dat me lichaam het zelf doet we zullen zien nog even w8en haha

17. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Zaterdag s'morgens begonnen om 5 uur met weeën en op zondagavond om 23.31 uur is mijn zoontje geboren ik heb er dus 43 uur over gedaan waarvan 1,5 uur persen

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb vanaf 09:00 uur 's ochtends tot 21:15 uur 's avonds weeën gehad.
    Toen werd ik naar de O.K gereden voor een keizersnee.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier 5 3/4 uur in totaal

20. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    mijn bevalling duurde ongeveer 6,5 uur vanaf het moment dat de vliezen braken (daarvoor nog geen activiteit) tot de geboorte.
    Het is mij erg meegevallen!

Deel Deze Pagina