De geboorte van Emma duurde vanaf de eerste wee ongeveer 70 uur waarvan ik ongeveer een half uur persweeen heb gehad. Heel veel sterkte meid!
Eigenlijk 8 weken.. met 26 weken weeen en ontsluiting. (dus weeenremmers) Met 32 weken weeen en 3 cm ontsluiting, zelfde avond nog 5 cm Met 33 weken nog steeds weeen en 7 cm ontsluiting. Met 34 weken en 2 dagen 10 cm, vliezen werden geboren en ik mocht persen en 47 minuten later was hij er.
Mijn bevalling duurde 7 uurtjes best snel dus voor een eerste. De eerste wee kwam om 4 uur (al weet ik het niet zeker ze kwamen in de nacht en ik ben tussendoor in slaap gevallen) en om 11.02 is Yildiz geboren.
op papier 14 uur, maar dat was het begin van mijn "serieuse" weeen(om de minuut gemiddeld, zucht.....) Ik begon zaterdag morgen met weeen(eerste kwam om +/- half 11) en Sanne werd maandag ochtend 03.28 geboren. Ik ben dus in het echt 41 uur bezig geweest. Waarvan tot zaterdag avond alles nog "leuk" was, zaterdag avond kwamen ze om de 5 minuten en heb ik naar zondag toe al niet meer kunnen slapen. Zondag ochtend is de VK geweest met de melding van 3 cm ontsluiting. Toen zijn de weeen in kracht afgenomen(van pijn naar steekjes) waarop ze zondag middag weer terug kwamen in kracht. Om 7 uur zondag avonds ben ik naar het ziekenhuis gegaan omdat het serieus was. Ik had ondertussen weeen om de 2 tot hooguit 3 minuten. In het ziekenhuis zijn ze alleen nog maar sneller gekomen. Ik zat om half 9 op de 5 cm ontsluiting. Na 3 uur weeen om de 1 tot hooguit 2 minuten zat ik bij het toucheren om 23.30 pas op de 6! cm ontsluiting. Toen zijn mijn vliezen gebroken en kwamen de weeen helemaal snel achter elkaar(zat geen halve minuut meer tussen en ze duurde gemiddelde 2-3 minuten, weet geneens of dit onder een weeen storm hoort trouwens?!). Pas om 03.10 mocht ik gaan persen! Maar gelukkig was met 18 minuten persen Sanne er!
ik begon zaterdag avond 10 dec rond 11 uur met lichte weeen die makkelijk te verdragen waren zondag 11 dec had ik die ook alleen werden ze steeds heftiger zondag avond is de vk langs geweest omdat ze om de 2 minuten kwamen maar nog niet heftig genoeg waren voor mijn doen ik dacht als dit het is nou dan wil ik er wel tien hij ik had toen 2 cm in de nacht kwam ie weer toen had ik nog steeds 2 cm maar de weeen waren wel heftiger toen heeft ie mijn vliezen gebroken en maandag om 11 uur had ik 7 cm om 1 uur had ik 10 cm en na 3 uur 54 minuten te hebben geperst is onze dochter geboren door middel van een vacuumpomp al met al vond ik het verschrikkelijk wat ik in het begin dacht ben ik dus snel op terug gekomen ..ook werd ik pas om 7 uur ofzo gehecht dus lag daar lekker 2 uren in me naakt te wachten op me hectingen wat ook nog een een uur duurde ik was om iets over acht na snel gedoucht te hebben eindelijk op me kamer nu ben ik zwanger van de tweede en zie erg op tegen de bevalling al word er vaak gezegd dat de tweede makkelijker gaat
Om 01.30 uur braken mijn vliezen, om 05.30 uur mocht ik gaan persen en om 07.58 uur is onze zoon geboren!
Totaal 64 uur. Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis kwam en de weeën opgewekt werden (dus de eerste weeën had.) tot het moment dat ik eindelijk mijn dochtertje in mijn armen had. Wat er in de 64 uur gebeurd is, hou ik voor mezelf... Is namelijk niet echt bevoordelijk voor mensen die nog moeten bevallen.
bij mij duurde het 12uur, 10 uur weeen en 2 uur persen! de verloskundige zei dat dit voor een eerste erg snel is, maar voor mij duurde het veeeeeeeeel te lang, ik kon niet meer! echt een hel! haha ik had me er van te voren nooit zo mee bezig gehouden maar echt ik vond het zwaar tegen vallen, maar ja ben het nu bijna 2 en half week later al bijna weer vergeten liefs emmie
Vanaf het moment dat de weeen om de 3 minuten kwamen in totaal 32 uur. Na 20 uur zat ik er volledig doorheen door de moeheid, lag te trillen in bed omdat mijn bloedsuiker heel laag was. Zat totaal geen vordering in (een kleine cm ontsluiting in totaal) en ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een ruggenprik + oxytocine-infuus. Daarna duurde het nog 12 uur. Vervolgens een schouderdystocie (schouder zat vast achter het schaambeen). Maar met Mc Roberts manoevre is hij toch geboren uiteindelijk. Hij heeft er niets aan overgehouden godzijdank. Ik zit alleen nog steeds met bekkenpijn tgv instabiliteit en trauma thuis helaas. Groetjes Emma
Bij mij zo'n 7,5 uur vanaf de eerste wee (het begon ineens heftig) tot ik Rick in mn armen had. Daarvan ben ik trouwens wel 2 uur aan het persen geweest!
Bij mij 3,5 uur vanaf de eerste wee ... had na 2 uur al 9 centimeter onsluiting. Als we niet naar het ziekenhuis waren gegaan was ie waarschijnlijk nog eerder gekomen!
De bevalling van de eerste duurde ruim 11 uur.Ik was ingeleid en ze zetten steeds het infuus hoger.Een spontane bevallin g had vast langer geduurd bij mij.
De bevalling van Olivier (en dus onze eerste) duurde precies 10 uur van eerste wee tot geboorte. Om 3 uur 's middags kwam de eerste wee en om 1 uur 's nachts geboren. Prima te doen voor een eerste!