als mijn bevalling deze nacht niet uit zichzefl begint (en dat zal wel niet meer) dan wordt het morgen opgewekt dmv een zogenaamde zetpil die dan vaginaal wordt ingebracht..weet niet of dat hetzelfde is als de gel waar ik wel van hier wat in nederland ook gebruikt wordt.. heeft iemand hier enige ervaring mee??
Hier doen ze het ook door middel van dit pilletje, ze noemen het hier primen. Dit pilletje verweekt de bmm en zodoende word geprobeerd ontsluiting te creeeren. Ze brengen hier 3 pilletjes per dag in, met tussenpozen van ongeveer 4 uur. Met een beetje geluk komt de bevalling dan vanzelf op gang. Bij mij is het twee keer op die manier gelukt. Succes! Nog eventjes en je mag je kindje vasthouden!!
ik heb wel al 2-3 cm ontsluiting.. mijn dokter zei dat ze het sochtends zou inbrengen en dat het wel 6 uur kon duren voor het enige werking zou hebben...heb nog niets gehoord over dat het een paar keer per dag zou worden gedaan..nouja we zullen wel zien.. waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of de bevalling verder wel normaal verloopt eigenlijk..of dat het hierdoor langer duurt of pijnlijker is ofzo.. net zoals met de weeenopwekker die je via infuus krijgt zeg maar die heb ik bij de eerste gehad en waren echt een hel.
Kunnen ze niet meteen de vliezen breken? Bij mij hebben ze bij 2-3 cm de vliezen gebroken. Bevalling kwam daarna vanzelf binnen paar minuten op gang, zonder weeënopwekkers o.i.d. Had binnen 5 uur mijn dochter op mijn buik liggen!
Waarom niet de vliezen breken dan? Dit hebben ze bij mij gedaan, had net zoveel ontsluiting. Toen na een uur de weeën nog niet goed vanzelf kwamen kreeg ik een weeëninfuus. Zo'n pil is om de baarmoedermond te verweken, maar dat is bij jou al gezien de 2/3 cm ontsluiting.
Nou, dat is mij afgelopen week uitgelegd, ik word zelf ook ingeleid zondag a.s. Je kúnt ontsluiting hebben zonder dat je baarmoedermond helemaal verweekt is, of dat de baarmoedermond nog naar achter ligt. Wist ik ook niet... Maar in dat geval gaan ze toch nog primen, om zo de 'echte' bevalling minder lang te laten duren.
antwoord waarschijnlijk te laat, maar hier werd ook gezegd dat het lang kan duren. Wél is het in je voordeel dat het je 3e kindje is. Hier bleek ook geen infuus meer nodig te zijn. De gel deed ruim voldoende. Ik kreeg een weeenstorm (viel me nog niet tegen, na veel horror verhalen te hebben gelezen ) die eerst amper wat deed, na 2 uur kreeg ik een pethidine prik voor de pijn en toen had ik in 1,5 uur tijd 10 cm ontsluiting... M'n vliezen waren nog niet doorgeprikt terwijl ik al aan het persen was. Dus toen dat gebeurd was, was onze dochter met 4 minuten geboren. Totaal 9.30 gel - 12.59 bevallen terwijl m'n 1e bevalling 19 uur duurde... Hopelijk heb jij je kindje ook al in je armen!
toen ik aankwam in het ziekenhuis die ochtend had ik 5 cm ontsluiting maar de baarmoedermond ofzo was dus nog niet helemaal verweekt..dus ik kreeg dat ding ingebracht..na een uurtje ofzo had ik echt vrij heftige weeen.. maar ben best lang blijven hangen op 5-6 cm..uiteindelijk hebben ze mijn water gebroken..want hij daalde maar niet in waardoor het gewoon niet verder ging..uiteindelijk is hij ingedaald en toen ging de ontsluiting erg snel. Helaas was het heel zwaar om hem er uit te krijgen omdat hij zo groot en zwaar was (4380 gr en 53 cm) vond de weeen veel zwaarder dan bij mijn tweede bevalling..weet niet of het door de inleiding komt of doordat mijn baby maar niet ingedaald was en zo groot was..de zusters zeiden dat het door het laatste kwam..