Hallo meiden, Ik hoor van iedereen dat een eileider het kan overnemen als je er maar 1 hebt, dus dat je dan nog elke maand een eitje aan maakt.! Mijn vraag is : ik heb 13 sept een fertiliscopie gehad en daaruit bleek dat ze allebei verkleefd waren! 1 hebben ze kunnen door spuiten en de ander helaas niet ( die zit dus dicht ) ! Rechts vrij en links dicht. Wel maak ik aan allebei de kanten gewoon eitjes aan! Maar stel ik maak eitjes aan aan mijn verkeerde kant ( de linker ) ,, dan kan die andere het toch niet over nemen omdat het eitje niet door de eileider kan, dus eigenlijk zijn deze maanden dus voor mij weg gegooid? Ik hoor graag van jullie?
Ja, dat kan! Dat zeggen de gyn's iig die ik heb gehad. In 2010 ben ik mijn linker eileider verloren na een bbz. Ik ben daarna heel snel weer aangeteld. Ik weet alleen niet welke kant mijn eitje was gesprongen toen.
Ja maar jij hebt nog maar 1 eileider. Ik heb er 2 die allebei eitjes aan maken, maar bij de 1 heeft het geen zin omdat de gang ernaar toe dicht zit! Dus als ik eitje aanmaak aan mijn linker kant, de kant dus die verstopt zit, kan de ander het toch niet overnemen? Dat is toch alleen als je er echt maar 1 eierstok hebt!?
Nee dat werkt volgens mij niet. Als je nog 1 eileider hebt, zal die heen en weer gaan zweven tussen de linker- en rechter-eierstok. Dan herkent je lichaam denk ik dat één eileider er niet meer is en zal de functie worden overgenomen. Als ze er allebei nog zijn, zal het ei "gewoon" in de bijbehorende eileider gaan, ongeacht of die open of dicht is.. ik geloof niet dat "dicht" wordt herkend en dat de functie wordt overgenomen (als leek, ik ben geen arts).
Ohhh zo... zo had ik er nog niet eens over nagedacht Pfff ik zou het niet weten dan. Waarom hebben ze de dichte laten zitten dan? Dan zouden ze die dichte er misschien beter uit kunnen halen zodat de andere het over neemt? Anders eens contact opnemen met je gyn? Of vragen als je er bent voor een afspraak? Ben ook wel benieuwd eigenlijk...
Bedankt sophy voor de bevestiging, dit leek mij zelf ook niet logische, Stopcontact : ik ga ditje eerst volgende x zeker bij mijn fertiliteitsarts voor leggen. Wat moet ik met een eileider die toch geen functie heeft! Bedankt voor julle reacties
Ik begrijp "wat moet je ermee" maar houd er rekening mee dat verwijderen echt ingrijpend is. Ik heb 2 weken alleen maar op bed kunnen liggen, daarna nog 4 weken heel rustig bewegen en pas in week 7/8 weer begonnen met parttime werken. Ik vermoed dat als hij "alleen maar" verstopt of verkleefd is, ze hem niet zullen verwijderen en dat je dat zelf ook niet moet willen
Precies Diet, dit is dus mijn vraag ook! Ik snap dat als je maar een eileider hebt, deze het werk voor beide eierstokken doet. Maar ik heb beide eierstokken nog én beide eileiders! Alleen werkt links niet. Als links een eitje springt en door de linkereileider wordt opgepakt, kan het dus niet verder. Ik stel me altijd voor dat eitje + zwemmers elk aan een kant van een muur wanhopig naar elkaar roepen: joehoe, hier ben ik!! De gyn zei na de hsg dat de tekeningen van de eileiders en eierstokken een wat vertekend beeld geven. In werkelijkheid ligt het meer achter elkaar en zou een eitje dat links springt ook door rechts opgepakt kunnen worden! Ik ga het woensdag nog eens duidelijk navragen en laat het je dan weten. Vanochtend een smiley gehad op de CB Digital dus wij zijn de komende dagen voor de zekerheid toch maar druk
Misschien zit ik helemaal fout, maar dit lijkt me echt onwaarschijnlijk. Ik kan me serieus niet voorstellen dat je ene eileider zich verplaatst naar de andere stok. Hoe zou die zich moeten verplaatsen en kan me ook niet voorstellen dat daar ruimte voor is in je buik. Ik ben echt heel nieuwsgierig of het mogelijk is. En zit dus met smart op je antwoord te wachten
Ik heb ook twee eileides en eentje zit helemaal vast en verkleefd. De gyn kon er niet eens bij om goed te kijken en er eventueel wat aan te doen. hij is dan ook dicht De andere is verkleefd maar functioneert wel naar behoren. Ik heb twee zoontjes gekregen bij beiden was ik zeer snel zwanger (eerste 3rondes en de tweede had ik viijfrondes nodig, waarbij de tweede en de vierde ook zwanger maar daar ging het al bij 6 en 5 weken fout) Het enige is dat je op ijd moet testen en een afspraak moet maken bij de gyn om te controleren of de zwangerschap op de juiste plaats zit vanwege grotere kans op een bbz.
Nadat ze bij mij een eileider hadden verwijderd vertelde ze mij ook dat de andere alles oer zou nemen. Ik snapte dat niet helemaal, tot ze uitlegde hor het werkte. Je eileiders zitten meer in het midden i.p.v. Daadwerkelijk links en rechts. De hersenen krijgen een seintje wanneer een eitje is vrijgekomen en daarop reageerd je overgebleven eileider. Deze gaat het eitje in je buikholte oppikken. Het duurt ongeveer een jaar voordat dit daadwerkelijk zo werkt en je elke maand gewoon kans hebt op een zwangerschap. Resultaat bij mij. Na 2 jaar na de operatie eindelijk zwanger !!!
Nou dit is dus eigenlijk mijn verhaal! Mijn kansen zijn eigenlijk nu pas begonnen! Ben al wel een anderhalf jaar bezig maar toen waren ze allebei nog verstopt en nu is er 1 open gelukkig dus er is wel iets meer kans nu! Bedankt flower power! Fijn om te horen
Dat klopt en dat snap ik ook maar ik heb ze allebei nog en ze maken ook allebei gewoon eitjes aan. Alleen als ik aan de linker kant eitjes aan maak kunnende niet door de eileider naar de baarmoeder. Want die zit dus verstopt. Dus kan ik maar met 1 eileider zwanger worden, en hopelijk zit het eitje zoveel mogelijk aan de goede kant!
Het klinkt ook heel onwaarschijnlijk maar het is wel waar De eileiders zweven een soort en zitten alleen aan je bm vast. Dan een flexibele buis met een grijphandje.. dat gedeelte kan naar links en naar rechts gaan. Meestal duurt het inderdaad een jaar voor dit echt in werking treedt, maar het gebeurt wel en ik weet dat er hier ook mensen zijn die zo zwanger zijn geworden, over de verkeerde kant zeg maar
Je snapt me inderdaad helemaal! Dit was mijn vraag dus ook! En je hebt precies zelfde als mij. Al lijkt mij het niet dat een eileider het eitje van de ander over neemt als als je er 2 eileiders hebt. Denk dat hij dan gewoon afbreekt en afsterft en dan maar hopen op een eitje aan de goede kant. Wel hoor ik hier erg graag meer over van je,, moet nog 3 weken wachten voordat ik naar de kliniek weer kan dus. Tot die tijd veel piekeren. Wauw heb je een smiley gehad.. Succes met klussen dan ! Zet hem op! Hoor graag meer van je meid. Liefs
Ja dat hebben ze wel aan mij gevraagd, of ik een half jaar wou proberen of elke maand voor mijn ei een echo. Heb natuurlijk voor dat laatste gekozen. Ik wil wel graag weten of ik die maand een kans maak ja en dan extra goed klussen natuurlijk Hihi.
Wow hoe ik versteld kan staan dat waarom soms het lichaam lijkt te "falen" mbt zwanger worden bij sommige mensen, zo versteld sta ik ook dat het lichaam dit dan wel kan.
Dag dames Vanochtend ben ik bij de gyn geweest en het was een erg prettig gesprek. De linker eileider zit echt dicht, dat was geen spasme door de vloeistof. De vloeistof liep niet eens de eileider in. Rechts zag er prachtig uit! Ze geeft ons 10% minder kans dan "normale" stellen op een spontane zwangerschap. Haar uitleg over de defecte eileider: Het is inderdaad zo dat ondanks dat links er nog wel zit, je lichaam toch weet dat die het niet doet. Rechts zal dus uiteindelijk het werk van links overnemen. Net alsof is hij er niet. Een precieze verklaring is er niet, zo werkt de natuur. Het kan alleen misgaan als het eitje toch links terecht komt, daar kan rechts niet meer bij. Dat is je enige handicap wat haar betreft. Al met al goed nieuws dus! Ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor iedereen.. Liefs