Mijn ex en ik zijn nog niet zo lang uit elkaar. Op dit moment zit hij bij zijn ouders totdat ik een eigen woning heb. De kinderen haalt hij eens in de twee weken op voor n weekendje en in vakanties zoals nu zijn ze er een dag of 4. Maar.... afgelopen vrijdag bleek mijn zoon ziek dus die is bij mij gebleven. Zaterdag bleek ook mijn dochter ziek ( en ikzelf) en zij is gisteren naar huis gekomen. Ik vind het prima aan de ene kant want als je ziek bent wil je gewoon zijn waar je je het meeste thuis voelt. Maar ik vraag me wel af hoe jullie dat doen?
Toen mijn man en zijn vrouw uit elkaar gingen waren de kinderen rond de 5 en 7 jaar oud, zoiets. Zij hebben vanaf het eerste begin al co-ouderschap gedaan: ma/di/wo bij mama, do/vr/za bij papa en om-om de zondag. De dagen van de ouder waren ook echt diens verantwoordelijkheid. Zieke kinderen werden dus ook 'gewisseld' en gingen dan bij de andere ouder onder de wol. Hun uitgangspunt: je bent bij ons allebei, mama én papa, evenveel thuis. Inmiddels zijn ze 15 en 17 trouwens.
Waarom kunnen ze niet ziek zijn bij papa? Mijn stiefzoon komt gewoon als hij ziek is. Hier is ook een bank/bed/dekentje/tv/kopjes thee enz. Vind het overigens wat anders als een kind zeer hoge koorts heeft of bijvoorbeeld niet kan stoppen met spugen en daardoor de reis van de 1 naar de ander niet kan maken.
Hij woont meer dan een uur hier vandaan dus dat speelde voor mijn zoon wel mee. Mijn dochter gaf zelf aan graag naar huis te willen. Hier dus geen co ouderschap. Denk dat het wel zal uitmaken als hij tzt n eigen huis heeft. Het is wel in overleg gegaan hoor, maar wilde ook geen nee zeggen tegen mn kindjes. Thanx voor het delen vsn jullie manier.
Zieke kinderen is 1 maar wat dacht je van een zieke vader die zich zo ziek voelt dat hij zijn kind niet wil/k an ophalen? Afstand is ook een uur rijden en op woensdag dus ik moest gewoon werken. Uiteindelijk heb ik dus maar oppas moeten regelen. Maar diagnostisch eigenlijk mijn probleem niet? Als ik ziek ben moet ik het toch ook maar zien te rooien. Dan regelt paps ook niet ineens iets voor mij. Zieke kinderen kunnen overigens prima bij papa ziek zijn vind ik. Hoewel ik moet zeggen dat ik mijn zoontje (bijna 2,5) toch liever thuis heb als ie ziek is. Maar dat is mijn eigen moeder gevoel denk ik. Niets fijner als bij mama zijn als je ziek bent toch...?
Ziek is ziek en dat kan net zo goed bij papa als mama. Ik geef ze ook gewoon mee naar papa als ze ziek zijn. En papa brengt ze gewoon weer thuis op de afgesproken dag.
Als mijn man ziek is komen de kinderen ook gewoon. Als 1 van ons ziek is brengen we de kinderen die we samen hebben toch ook niet ergens anders heen?
mijn (pleeg)kids zijn bij ziekte niet echt welkom bij hun vader. Bij mij zijn ze altijd welkom, dus vaak komt het er dan op neer dat ik het maar moet zien te regelen.
Kan alleen spreken namens kindjes uit directe omgeving waarvan ouders gescheiden zijn maar in het weekend en vakanties dat vader de kinderen heeft is het zijn verantwoordelijkheid. Andersom net zo. Bezoekjes huisarts, zwemles, school afspraken maar ook ziek zijn. zo zou ik het ook doen. Als niet gescheiden ouders met zieke kinderen of als je zelf ziek bent moet de ouder het thuis ook maar gewoon doen. Kunt moelijk vader/moeder van werk bellen omdat je vanwegen griep niet voor de kinderen kunt zorgen . Nee ik vind, jou moment met de kinderen, jouw probleem