Ik heb vorige week mijn vierde miskraam gehad... Bij de tweede miskraam hebben ze in het ziekenhuis het vruchtje intact uit mijn baarmoeder weten te halen. Dat zouden ze onderzoeken, maar dat viel tegen (ik had daar andere verwachtingen van): ze hebben gekeken naar de vatenaanleg van het vruchtje, verder niet. Ik weet niet zo zeer wat ik dan had verwacht, maar ik hoopte op wat meer onderzoek. Nu bij miskraam nummer 4 hebben we waarschijnlijk weer het vruchtje kunnen opvangen. In het ziekenhuis hebben we gevraagd of er wat verder naar gekeken kon worden (chromosomen of iets dergelijks), maar volgens het ziekenhuis is dat niet mogelijk en is de vatenaanleg het enige wat bekeken kan worden. Ik vind dat zo raar... Maar misschien kijk ik teveel televisie (CSI enzo), maar ze zouden toch wel wat meer uit zo'n vruchtje moeten kunnen halen? Heeft iemand ervaring met onderzoek op het vruchtje na een miskraam? Zou er eventueel een andere instantie zijn waarbij ik dat kan laten onderzoeken?
Jeetje je vierde miskraam.... Sterkte in ieder geval!! Ik heb geen idee van de onderzoeken op de vruchtjes. Heb ook zelf niet de vruchtjes opgevangen. Heb je wel andere onderzoeken gehad naar aanleiding van je miskramen? En heb je wel eens aan Utrogestan gedacht?? Is hier een heel lang topic van, moet je maar eens doorlezen als je (veel) tijd hebt. Ik gebruik het deze keer voor het eerst. Nogmaals sterkte!!
Bedankt voor je reactie! Ja, ik heb daar inderdaad al veel over gelezen. Deze 5e zwangerschap kwam iets sneller dan verwacht na de laatste mk, dus ik had nog niet zoveel tijd gehad om er echt iets mee te doen. Ik overweeg nu een afspraak te maken in Gent, omdat ik daar iets meer vertrouwen in heb dan in mijn ziekenhuis hier in NL...