Hallo, Ik heb al een aantal dagen last van rugweeen, maar nu ben ik aan de VK vergeten te vragen of die ook meetellen en of je die ook moet timen. Nou zijn ze bij mij niet echt goed te timen en heb ik ze merendeels als ik in bed lig en me omdraai. Op de bank heb ik het ook wel eens maar niet zo heel erg vaak. Afgelopen nacht heb ik de hele nacht bijna last gehad. ik ben gisteren nog in het ziekenhuis geweest voor een CTG, maar dan kijken ze alleen naar de buik toch? Ik wordt echt gek van de pijn en heb het idee dat ik ook steeds iets vruchtwater verlies, maar het is niet echt doorzichtig. Het ruikt wel zoetig, maar het komt in het inlegkruisje. Ik durf niet zo goed te bellen, want ik loop nu al 3 dagen bij de VK pfff.. heeft iemand hier misschien antwoord op?
ik zou ALTIJD bellen als je twijfelt. beter voor niks als te laat. ik heb ook lang last gehad van voorweeen, die idd ook 's nachts begonnen en 's ochtends stopten, maar dat kan zomaar omslaan in het 'echte' werk. vooral als je denkt vruchtwater te verliezen zou ik toch ff bellen. maar je zegt dat het niet doorzichtig is, maar wat is het dan? kan misschien ook veel afscheiding zijn of urine...
Ja dat weet ik dus niet. Het is licht van kleur en het blijft af en toe druppelen ook als ik zit of lig of sta. Ik moet wel elke keer een nieuw inlegkruisje indoen. Ik denk dat ik zo ook even de VK bel
hoi, het kan best zijn dat het wel je vliezen zijn. bij mij waren ze gescheurd en ik verloor af en toe een beetje. ik had een klein scheurtje in mijn vliezen en daardoor verloor ik niet ineens een plens. tijdens de bevalling zijn mijn vliezen nog een keer gebroken en toen kwam er nog een plensje uit, toch de vk maar bellen! succes joyce
Voor die onregelmatige rugweeën hoef je (denk ik) niet te bellen. Het wordt pas serieus als ze minimaal een minuut duren, met regelmaat blijven komen, of je nu ligt of loopt of zit of staat. Maar dat je denkt vruchtwater te verliezen, daarvoor zou ik zeker bellen! Je kunt ook een poosje op een po gaan zitten, en zodoende wat vocht opvangen. Dat neem je mee naar de vk en zij kan zeggen of het vruchtwater is of niet. Dan weet je zelf ook waar je aan toe bent, lijkt me.