Hoelang duurde het voordat je zwanger was van een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iris6weken, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maureen

Maureen Nieuw lid

29 jan 2013
    2
    0
    0
    Woow zo te lezen verschilt t enorm maar kan t dus ook heel snel gaan.. Nou ik ben benieuwd.. Ik heb vanmiddag een test gedaan en die gaf negatief aan :'( heb er misschien iets te veel op gehoopt :( is mijn lichaam nu dan weer aan het ontpillen? Weet iemand hoe lang het duurt voor de pil weer definitief uit je lichaam is? Misschien moet ik t toch nog een weekje aankijken of ik ong wordt?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja dat is zeker mogelijk! Vrienden van ons deden 15 maanden over nmr 1, en hun tweede en derde hebben ze nauwelijks hoeven proberen :)

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

wij zitten nog erg te twijfelen de eerste heeft 20 rondes geduurd voor dat zij raak was... Dus nu met een tweede.... wat moeten we? gewon zien waar het schip strand? of toch even wachten?
    Morgen telefonisch spreekuur.. want wij weten het echt niet..
    (wens is heel groot)

4. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Fijn om ook positieve ervaringen te lezen :) dank jullie wel , geeft me wat meer hoop en vertrouwen. Maarja ik weet het , elk lichaam is anders ;)

5. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    2e poging. Bij mijn eerste 1 ste poging.

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    1e zwangerschap / kindje: 3e ronde (was wel al eerder met de pil gestopt).
    2e zwangerschap: 3e ronde, helaas BBZ (besparende operatie)
    3e zwangerschap: 1e ronde, helaas BBZ (eileider verwijderd)
    4e zwangerschap / 2e kindje: 8e ronde (+ een korte break)

Als het gelijk goed was gegaan dan had er 2 jaar en 8 maanden tussen kunnen zitten. Toen 2 jaar en 10 maanden en uiteindelijk zit er 3 jaar en 10 maanden tussen.

xxx

7. Gazy

Gazy Niet meer actief

Maar kweenie hoe ervaar je dat leeftijds verschil?
    ik ben zo bang dat het onze wens wel kan zijn langer wachten maae dat het dan niet meer wil... de eerste duurde ook lang

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Aan de ene kant vind ik het jammer dat er nu meer leeftijdsverschil tussen zit. Ze zitten nu wel heel ver uit elkaar wat samen spelen betreft. Aan de andere kant zegt het nog niet veel. Kort leeftijdsverschil zegt immers niks over karakters. Onze oudste is (nu) heel zorgzaam en begrijpt veel waardoor we de aandacht goed kunnen verdelen. Ook gaat ze net een maand naar school dus weer meer tijd voor de baby, zonder dat de oudste daar last van heeft. T gaat allemaal wat relaxter denk ik. Ik vind het grotere leeftijdsverschil niet meer zo erg.

T enige wat je zelf kunt bepalen is hoeveel verschil je minimaal er tussen wilt.
    Als jullie 16 maanden prima vinden....

Xxx

9. Dominique2

20 jan 2011
    71
    0
    0
    Noord Holland
    Bij de eerste 2,5 jaar ivm pcos, 5maanden na bevalling onverwachts maar zeer welkom zwanger van de tweede..

10. Gazy

Gazy Niet meer actief

Bedankt kweenie, je hebt gelijk. we willen ze niet direct op elkaar omdat ze dan veel aan elkaar hebben. Mijn zus is vijf jaar ouder, en ook al ervaren we het leeftijdsverschil wel, we zijn toch dikke vriendinnen.

ja precies dat gevoel heb ik ook.. ik denk dat we er maar voor moeten gaan, alleen ben ik bang voor de reacties van de omgeving. Zij kennen onze wens, en reageren dan heel veel van jo doe toch even rustig aan, weet wat je doet, etc.

11. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hier bij de eerste eerst een miskraam en daarna duurde het ruim een jaar voordat ik zwanger was. Gezonde dochter gekregen!
    Aangezien we ervan uit gingen dat een tweede ook wel weer even op zich zou laten wachten, zijn we na 7 maanden weer gaan proberen. En... je raadt het al: direct raak! haha
    Nu 9 weken zwanger, dus nog wel even spannend uiteraard.

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

Lex: is jullie dochter dan van juni ?
    En je ziet er niet tegen op dat ze zo dicht op elkaar zitten?
    Je verwacht geen rare reacties van de omgeving?

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    pas in ronde 10 over 7 maanden hebben we onze ukkie in onze armen

14. Wish87

Wish87 Lid

30 dec 2012
    10
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn inmiddels ook al aan ronde 6 toegekomen.
    1,5 jaar geleden gestopt met de prikpil.
    heb nu sinds 6 maanden weer een regelmatige cyclus.
    Helaas nog gelukt :(
    deze week starten we maar met ovulatietesten.

15. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ik hoop dat het bij mij nu ook zo is gegaan @ Lex

Eerste heeft ook op zich laten wachten. Nu dus eerder begonnen met het idee dat het lang kan duren maar nu een heel sterk voorgevoel ik nu gelijk zwanger ben.. Hoop t zo!

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoezo rare reacties? Stel je wordt gelijk zwanger dan is jullie meisje 7 maanden toch? Plus 9 is 16 maanden verschil. Moet er zelf niet aan denken maar raar is dat toch niet? Tussen de oudste en jongste van mijn zusje zit straks 22 maanden. Vind ik ook erggggg weinig hihi. Maar zij vindt het geweldig en daar gaat het om!!

En trouwens, in de meeste gevallen duurt het zeker wel 3-6 maanden, als het al niey langer is. En, hier wil je natuurlijk niet aandenken maar het kan ook mis gaan...
    Dus nee hoor, niks rare reacties. Het is jullie leven!!

Xxx

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ja zo zeker zou ik wel in mijn schoenen moeten staan en sta ik normaliter ook wel. bedankt.
    maar ik voel me er inderdaad onzeker over, ik til behoorlijk aan de mening van mijn familie, en mijn moeder zegt regelmatig dat ik moet denken aan haar hart en nog even moet wachten....

het is inderdaad ons leven, en we zijn best bang dat de tweede niet gaat lukken omdat de eerste ook even opzich liet wachten.

Maarjha,.. wie weet zit het kleintje al in mijn buik! ;)

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hihi, nou ald dat zo is hoef je niet meer te twijfelen....

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

nee inderdaad ... *Bloos **

20. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    3 maanden na de bevalling van de eerste dus heel rap.
    Over de eerste hebben wij ruim 15 maanden gedaan

Deel Deze Pagina