Meteen zwanger na miskraam? Zonder menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nolewsky, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nolewsky

Nolewsky Niet meer actief

Hallo dames,

Na 15 maanden proberen waren we eindelijk zwanger ! Helaas .. 13 december heb ik een miskraam gehad.. Deze moest opgewekt worden met cytotec.

3 januari heb ik een echo gehad en een test en was dus weer schoon. De arts zei dat m'n nieuwe cyclus zou beginnen op de 1e dag bloedverlies van mijn miskraam. Dit was dus 13 december.

We zijn dus inmiddels 28 dagen verder dus zou vandaag ongi moeten worden.. Alleen nog niets te bekennen. Vorige week verloor ik na de gemeenschap een beetje licht roze afscheiding op m'n toiletpapier .. En de ochtend daarna weer een veeg beetje lichtbruinig??

M'n NOD is dus vandaag en ik had vanmorgen weer een heel lichtbruine afscheiding .. En voor de rest vandaag alleen doorzichtige afscheiding.. Nu was mijn vraag! Zou ik zwanger kunnen zijn?? Ik heb gisteren weer een test gedaan en ik dacht een heel licht streepje te zien maar was te onduidelijk ..

Kan het soms een innesteling zijn geweest!? Wie van jullie was weer meteen zwanger? Zonder menstruatie ?
    Hoor graag van jullie!

Lieefss

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik was destijds ook meteen weer zwanger na mijn miskraam zonder ongesteld te zijn geweest.

Het klopt idd dat je cyclus weer begint op de dag dat het bloedverlies begon toen je de miskraam kreeg, maar dat wil niet zeggen dat je twee weken later alweer een eisprong heb gehad. Dat houden ze meer aan om een indicatie te hebben. Het kan gerust dat je eisprong de eerste keer na een miskraam pas 4 weken later plaatsvindt.

Maar goed, in mijn geval teste ik exact vier weken na mijn miskraam weer positief. Het kan dus wel! Ook ik had bij de eerste test een heel vaag streepje en drie dagen later een knalstreep!

Ik hoop je dat je weer zwanger bent en dat het een "plakkertje" is!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang je maar een eisprong hebt gehad weer, kun je gewoon direct weer zwanger worden.
    Dat bruinverlies kan dan idd een innesteling zijn geweest, maar kan ook bij een eisprong horen.
    Als je nu een licht streepje had, zou ik met een dag of 2-3 nog eens testen: als je zwanger bent, zou ie dan donkerder moeten zijn en dan heb je dan meer duidelijkheid.

4. Nolewsky

Shit .. Had ik toch even moeten tempen of moeten testen.. Ik ga over een paar dagen maar weer is testen dan .. Hoelang deden jullie erover om zwanger te worden voor de miskraam?? Ik heb gelezen dat je vruchtbaarder bent na de miskraam maar dit is volgens
    Mij een fabel ?

Xx

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Vraag me idd af of je echt vruchtbaarder bent na een miskraam.

Ik ben niet echt een gemiddelde. Ik ben alle keren gelijk in ronde 1 zwanger geworden...

6. Nolewsky

Zou ik dit nu kunnen zien als overtijd zijn? X

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad bij mijn oudste.

Als ik jou was morgen of overmorgen nog eens testen.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als je uitgaat van je vorige cyclussen ben je idd overtijd, maar een miskraam kan de eerste cyclus na je miskraam wat in de war schoppen. Dus je weet eigenlijk niet of dat je nu overtijd bent.

Ik zou als ik jou was over een paar dagen nog eens testen en als de streep duidelijker is ben je zeker weten weer zwanger!

9. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik was na de miskraam ook gelijk in verwachting. Wel bleek dat mijn eisprong 2 weken later was dan normaal, en dus ook een cyclus die 2 weken langer zou zijn geweest.

Ik zou rustig een paar dagen afwachten en dan testen. Het kan dus alle kanten op en dat is de onrust die je hebt na een mk, tenminste dat vond ik.

Veel succes en hopelijk kun je je aansluiten bij die gene die direct na een MK weer in verwachting raakte.

Groetjes,
    Krissa

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heej Nolewsky,
    ik zit in dezelfde situatie als jou. 9 dec begon bij mij de bloeding, 12 dec het vruchtje verloren en 15 dec 2de echo gehad om te kijken of alles schoon was, en dit was zo.
    Uitgaande van 28 dagen (wat ik voor de zwangerschap ook had), zou afgelopen maandag mijn nod zijn geweest (gerekend vanaf het verlies van het vruchtje), zondag een testje gedaan, maar deze was wit.
    Ik heb denk ik wel een eisprong gehad, maar wat later. Aankomend weekend ga ik weer een testje wagen. Ik heb wel veel symptomen die overeenkomen met mijn vorige zwangerschap (na de bevruchting).

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Krissa, als je eisprong later is geweest, wanneer heb je dan getest?
    Heb je nog 2 weken langer gewacht met testen dan het normale aantal weken?

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik!!!!!
    Rond 17 dec miskraam gehad, en een week later alweer rijpende eitjes en nu dus weer zwanger......4 dgn voor NOD al zo'n streep heb ik nooit, ik weet via een bloedtest ook dat al mijn HcG uit mijn lichaam was.

13. Nolewsky

Ik heb vandaag wel gewoon witte afscheiding .. Geen druppel bloed gezien ..

14. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    ik heb op 3 december mk gehad en sindsdien nog niet ongi geworden.
    zwanger ben ik ook niet, want we hebben de laatste 2 weken geen gemeenschap gehad ;)

kan het echt zo lang duren? wij worden erg ongeduldig omdat we opnieuw willen 'proberen'
    na mijn ongi, zou mijn cyclus dan opnieuw normaal zijn?

15. Nolewsky

@hopesept12

Oooh dus je bent al 10 dagen overtijd..
    Hou jij bij wanneer je eisprong is ?
    Ik ben nu 2 dagen overtijd heb 10 dagen een bloeding gehad .. Van 13 tot 23 december .. Daarna heb ik 2 x een lichtroze afscheiding gehad .. Een week voor m'n nod .. En op mijn nod. Nu helemaal niks meer .. Hebben wel veel geklust na m'n MK ..
    net getest was negatief ..
    Zou het nog steeds kunnen?
    Liefs..

16. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @sitalita, omdat het vruchtje al spontaan was afgekomen hebben ze bij mij alleen een controlle echo op de dag zelf gedaan. En verder geen nacontrolles meer. Van de HA had ik het advies gekregen mijn temperatuur bij te houden, ook voor evt een infectie?? en om vanaf dat ik ongesteld zou moeten worden elke week een test te doen. De test op NOD en de test erna waren heel vaag positief en de week daarna ineens duidelijk positief.

Met een echo is toen de zwangerschapsduur vast gesteld en daaruit konden we uiteindelijk definitief afleiden dat de eisprong 2 weken later was geweest.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord.

Groetjes,
    Krissa

17. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Heb voor onze laatste zoon ook een vmk gehad en was de maand erna zwanger zonder een menstruatie tussendoor dus het kan zijn dat je zwanger bent.

Zou goed kunnen dat je een late ei heb gehad ivm mk. Dus dan zou je wellicht positief testen over een week.

Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in je handen hebt.

18. danijelle

danijelle Actief lid

11 aug 2011
    146
    0
    0
    ik ben huismoeder
    brabant
    ik zit met dezelfde vraag.
    27 dec begon ik bruine afscheiding te verliezen, ik was toen 11 weken zwanger. 28 dec bij de echo zagen we dat het hartje was gestopt en heb op 5 dec een curretage gehad.

Ik weet dus niet wanneer mijn cyclus opnieuw is begonnen.
    Ik ben tot op heden nog niet ongi geworden maar durf nog niet te gaan testen of ik zwanger ben.
    Heb het heel erg zwaar gehad na de miskraam en de teleurstelling van het nu niet zwanger zijn omdat ik te vroeg zou testen zou weer een teleurstelling zijn.

Denk dat ik nog maar even wacht met testen of denken jullie daar anders over. Het is nu bijna 6 weken geleden na de curretage.

Groetjes

19. essiie

essiie Nieuw lid

8 jan 2012
    4
    0
    0
    rotterdam
    hallo dames ,

ik hoop dat iemand me een beetje verder kunt helpen .

ik heb vrijdag avond 9dec een miskraam gehad en was 5weken zwanger.
    wij willen heel graag nog een 2de erbij en zijn er daarna gelijk weer voor gegaan .nu is het 4 weken en 6 dagen geleden dat ik de miskraam heb gehad en ben dus 6 dagen overtijd !
    ik heb last van misselijkheid(af en toe) vooral na het eten , hoofdpijn,heel erg moe en moet echt vaak naar de wc voor een plasje .
    ik heb al 2x een test gedaan en 2x negatief
    nou ben ik gister naar me huisarts geweest en die zei alleen maar het is afwachten . maar dat is juist het verveeldste van allemaal
    mij vraag was dus herken iemand dit of kan iemand me der meer over vertellen of helpen ??

alvast bedankt .!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eerste zwangerschap (Thirza dus): 3 maanden
    Tweede zwangerschap: 3 maanden
    Derde zwangerschap: 6 maanden
    Vierde zwangerschap: zomaar ineens

Dat vruchtbaarder zijn, dat dacht ik ook altijd, maar dat ligt er allemaal nogal aan of je cyclus weer snel op gang komt, hoe ver je was toen je een miskraam kreeg (ik zie hier om me heen op het forum dat na een vroege miskraam, veel meiden wel snel daarop weer zwanger zijn. Als de miskraam wat later was, duurt het vaak langer).
    Dat je vruchtbaar zou zijn na een miskraam, heeft overigens dan te maken met het feit dat alles door de zwangerschap nog goed doorbloed is en dus een goede plek voor een vruchtje om zich in te nestelen. Maarja, dan moet dat dus niet te lang na een miskraam zijn, en als je HCG maar traag daalt of je cyclus komt anderszins maar traag op gang, vis je wat dat betreft dus al snel weer achter het net...

Deel Deze Pagina