Hallo dames, Om te beginnen, allemaal sterkte! De meesten van jullie op dit deel van het forum zal een miskraam zelf hebben ervaren.. Ook een vriendinnetje van mij. Ongeveer 3 weken geleden heeft zij een Missed Abortion gehad. Heel sneu! Ze was er kapot van! Logisch.. Ik had wel vaker 'gehoord' van meiden met een miskraam, maar.. Zo dichtbij, vond dat heel heftig! Misschien ook wel omdat ik nu zelf zo'n sterke kinderwens heb.. Ze is die week erna gecurreteerd. Dit omdat ze zich nog heel zwanger voelde en dat klopte voor haar gevoel helemaal niet meer. Ze voelde zich in de steek gelaten door haar eigen lichaam. Nu wacht zij haar eerste menstruatie af.. Ik ben benieuwd, hoelang heeft dat bij jullie geduurd? En werd je bijvoorbeeld ineens onregelmatig, terwijl het altijd regelmatig was? Mijn vriendin vind dit soort sites helemaal onzin, geen tijd voor, blabla.. Eigen keus natuurlijk! Daarom wilde ik het even aan jullie vragen.. Voor de dames die proberen (weer) zwanger te worden: succes! Veel liefs Alina!
Volgens mij worden de meeste meiden binnen 4 tot 6 weken na de curretage weer ongesteld. Sterkte voor je vriendin! Lief dat je dit voor haar hier komt vragen! Groetjes Marie
Het is voor mij nu twee weken geleden (de curretage) en ik denk dat het nog even kan gaan duren. Ik kan nu dus nog geen antwoord geven op je vraag, maar volgens de verloskundige moet ik uitgaan van 4 tot 6 weken (daarna volgt ook de controle). Groetjes Franka
Hoi Ik ben op 1 maart gecurreteerd en op 7 april kwam mijn ongie weer op gang. Meestal dus 4-6 weken.
Ik hoop stiekem dat die eerste menstruatie helemaal niet komt. En als ie dan toch moet komen hopeleijk weer netjes na een dag of 25
Bij mij kwam mijn eerste menstruatie al na 2,5 week en die daarna ook weer na 2,5 week. Ik heb wel een 'natuurlijke' miskram gehad. Geen missed abortion, dus. En het vruchtje bleek al 1,5 week niet meer te leven. Ik weet niet of dat uitmaakt. De gyn zei nu tegen mij (een week geleden weer een miskraam gehad) dat het nu wel wat langer kan duren omdat ik bijna 11 weken zwanger was. Bij mijn eerste miskraam was ik ruim 7 weken. Daar kan dus blijkbaar ook verschil in zitten. Ik hoop in elk geval dat ik nu snel weer ongesteld word, want ik ervaar dat als een signaal dat mijn lichaam weer 'normaal' functioneert. Sterkte voor je vriendin!
Ik heb helemaal geen menstruatie gehad. Ik heb dan ook het PCO maar goed... ik heb op 8 juli een MK gehad en ik bleek in september alweer zwanger te zijn... .heb ook gewoon de hormonen weer geslikt direct na de mk in overleg met de arts natuurlijk.
Ik heb begin dec'05 een curettage gehad en was na 5 weken precies weer voor eerst ongesteld. Daarna gewoon volgens mijn 'oude' cyclus. Alleen wel veel heviger dan dat ik gewend was. Ik heb dit gelukkig maar 2x mee hoeven te maken, de derde keer bleef ie uit! Met positieve oorzaak uiteraard..
Hi Heb geen curretage gehad maar een volledige mk met ca 6wk. Volgens de ene vk kon ik de dag van de mk tellen als de eerste dag van de nieuwe cyclus (dus vandaag 3 dagnovertijd) - de andere die een echo had gemaakt zei aan de hand van de echo, grootte van de eitjes en baarmoederwand, dat ik waarschijnlijk eind april zou kunnen testen of ik weer zwanger ben. Ik wacht nog even af dus... succes!
Hi! Ik ben eind december gecurreteerd na een missed abortion. Drie weken daarna werd ik ongesteld. Mijn cyclus was daarna heel regelmatig (27 dgn) terwijl het daarvoor juist onregelmatig was. Ik werd wel veel heftiger en vooral pijnlijker ongesteld. Ben nu weer zwanger en vind het erg spannend. Veel sterkte voor je vriendin!
ik heb een natuurlijke miskraam gehad met 11 weken. 5 weken erna was ik weer ongi,de 2e keer kwam ook normaal volgens mijn cyclus.3e?hoop dat t wegblijft heel veel sterkte toegewenst,neem de tijd om het een plekje te geven
Ik was 7 weken en 5 dagen zwanger toen ik op 26 Februari jl. een MK kreeg; 's morgens verloor ik het vruchtje en heb het gelukkig op kunnen vangen. Exact 29 dagen daarna kwam mijn eerstvolgende menstruatie weer de hoek om...
Hoi Alina, Wat lief dat je dit voor je vriendin navraagt. Bij mij kwam het na mijn curretage keurig volgens plannig weer op gang. 3 weken nadat ik gecurriteerd was en daarna was het gewoon regelmatig. Maar dat is dus bij iedereen verschillend. Wens je vriendin sterkte.
Bij mij is het inmiddels al 5 weken geleden, maar nog geen menstruatie te bekennen. Hopelijk blijft ie weg, en ben ik weer zwanger, maar dat zal wel niet. En als ik niet zwanger ben, hoop ik dat ie gauw komt. Zo niet, moet ik weer met de medicatie beginnen.