Hoelang duurde het voordat jullie een woning kregen? (woningbouw)

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Kijk anders als noodoplossing eens op ad-hoc. Dat zijn woningen die op den duur gesloopt worden en je dus tijdelijk goedkoop kunt wonen. Zo zijn wij ook aan onze flat gekomen. Betaal 315 per maand, staat is redelijk en contract is van 2012 tot 2015. Dus nog tijd om punten te sparen voor de woningbouw.

Oja de eerste keer dat ik bij adhoc een woning aangeboden kreeg wad binnen een paar maand, toen geweigerd en later opnieuw ingeschreven. Duurde minder dan een jaar voor we in onze flat konden.

Succes!!:)

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Meer dan een jaar, en dat is lang voor deze stad ;) Er werd ons verteld dat het 6-8 maanden zou duren.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    :D lol

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier moet je ongeveer 10 jaar staan ingeschreven.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn man stond 3 jaar ingeschreven, maar onze woning was een lotingwoning. Dan maak je namelijk meer kans dan als je op gewone woningen reageert. We hebben wel maar een flatje van 70m2 met 2 slaapkamers, maar ach beter iets dan niets en het is goede staat dus wij zijn tevreden :).

6. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hier ongeveer vier jaar stonden we nog zesde dus geluk gehad

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wij waren doorstromers, heb een jaar lang elke week gereageerd en binnen dat jaar 2 huis mogen bezoeken, de 2e namen we....

het betreffende huis stonden we op de 43e plek ofzo...6 wkn na de reactie kregen we alsnog een uitnodiging...waren nr 4...iedereen wees af ( moest gewoon alles verven, maarja dat doe je toch altijd)

volgens mij staat voor starter 4 jaar ofzo...maar de kansen nemen pas toe als je daadwerkelijk gaat reageren...en actief

8. XoXo

XoXo Niet meer actief

1 maand. Was een 2 kamer appartement. (9 jaar geleden) Mijn zusje 2 maanden, ook 2 kamer appartement, ze krijgt volgende week de sleutel.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier moet je 10 jaar ingeschreven staan. Zijn toen maar gaan kopen. Dit is al 10 jaar terug en is alleen maar erger geworden.

10. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon in een grote stad, dat maakt natuurlijk wel uit.... Na 6,5 jaar een 3 kamerflat. Wil je hier een eengezinswoning, dan moet je zo'n 12 jaar ingeschreven staan...

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

5 maanden en 3 maand. Nu is wachttijd een jaar ong. In anna paulowna en in breezand maand of 8. Alleenstaande woning bijna per direct.
    Huurprijs tussen 380;- en E 520,- eensgezin en rond 300 alleensaande (evt met 1 kindje tijdelijk) In hippolytushoef ook bijna per direct allerlei woningen. Dat is dus wel echt de kop van noord holland.

12. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ligt dat :):)

13. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    LOOOOL!

Ik dacht een smartass opmerking te maken (het leek op een autocorrectiefoutje), toch maar even dat rare woord gegoogeld en het is gewoon echt een plaatsnaam :| het klinkt als een nijlpaardenziekte :p

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik denk niet dat het flatje aan ons word toegewezen omdat we pas 9 maanden staan ingeschreven. Mijn gevoel zegt dat ik straks eens moet proberen te bellen naar de woningbouw, maar ja wat zeg je dan? Wij willen dat flatje hebben want hebben een dochtertje van 2 jaar? Dat is natuurlijk geen goede reden.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kan je niet echt helpen, hier bouw je punten op, per maand 1 punt. In mijn oude woonplaats had ik niet eens genoeg aan mijn 54 punten. En een iets ander Stadje in de buurt was vaak minimaal100 punten. Waar ik nu woon valt het mee, ik heb alle punten ingeleverd maar de buurman had er maar 3 en woont in hetzelfde huis als ik;)

Succes

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Haha You made my day!:p

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hier kun je bellen wat je wilt, maar urgentie krijg je echt alleen bij ernstige gevallen bijv gezondheid, veiligheid...maar nooit dingen als gezinsuitbreiding.....
    hoor hier altijd dat je veel en actief moet reageren...ook gewoon op huizen die je niet per se wilt..maar dan zien zij dat je echt zoekt

18. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Toen wij uit Duitsland zijn vertrokken hebben we 2 weken bij m'n schoonmoeder in huis gezeten en toen kregen we al een woning toegewezen.

Bij deze woningbouw kun je reageren op " direct te huur " woningen. toevallig stond dit huis waar we nu zitten daar tussen en we hadden er een "optie" op ...Dus al met al, binnen 2 weken hadden we een woningen

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wij na inschrijving heel snel. Maar de woonjaren van mijn man werden mee geteld dat waren 10 jaar. ..... en nog werden we vaak boven de vijf. ...

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het inschrijven duurde het ongeveer 3 jaar, begreep dat dat nu ongeveer het minimum is..

Deel Deze Pagina