Ik werd vannacht wakker met een flinke kramp die door trok naar mijn rug. Ik ben naar de wc gegaan en daarna naar beneden. Vervolgens kwamen deze krampen om de 3a4 minuten. En hielden echt een halve minuut tot een minuut aan... De pijn is te omschrijven als een golf. Het komt rustig op tot een piek en zakt weer af. Om tot rust te komen ben ik gaan douchen en daarna werd het nog erger. Om 06:00 ben ik weer op bed gaan liggen en bleef het aanhouden. Toch ben ik in slaap gevallen en werd om 07:00 weer wakker van kramp. Vanmorgen heb ik het ziekenhuis gebeld waarop ze aangaven dat ik eerder aan de bel had moeten trekken. Maar omdat ik vorige week ivm longonsteking in het ziekenhuis heb gelegen, en ook omdat ik hier met een kindje zat wilde ik het even afwachten. Ook heb ik bij mijn eerste zwangerschap heel veel voorweeën gehad. Omdat het nu is afgezakt mag ik het nog even aankijken. Als het weer zo heftig terugkomt moet ik een ctg en gaan ze even kijken. Ook hebben we gisteren gemeenschap gehad, en ik wijt het dan ook daaraan. Nu is mijn vraag kennen jullie dit of hebben jullie dit ook meegemaakt? Ik wil namelijk niet weer iedere keer met loos alarm naar het ziekenhuis en krijg een beetje het gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houd.
zoals je zelf al beschreef heb je gisteren gemeenschap gehad, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. zou het wel aankijken, mocht het nou wel weer voorkomen, dan moet je maar (ook al is het loosalarm) toch naar het ziekenhuis voor een ctg.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ongeveer hetzelfde gehad en daardoor dus wel een nacht in het ziekenhuis gelegen. Ik zou het echt even goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken!
De dag erna werd het pas rustiger, maar ik moest het wel heel rustig aan doen. Uiteindelijk is mijn dochter met 39 weken dmv een keizersnede geboren, maar het had ook eerder kunnen gebeuren door de weeen.