Hoelang duurde jouw 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Goddes, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Nou, even de vraag: hoelang was de vk of gyn bezig bij jou met de 20 weken echo?

Ik twijfel aan mijn gyn want die had 2 spoedkeizersnedes en zodoende zat de zaal vol voor spreekuur.. ik was als eerste voor de 20 weken echo...

Echter duurde het precies 2 minuten... groeit goed hoorde ik hem zeggen en ziet er goed uit... enkel de omtrek van het schedeltje gemeten en daar kreeg ik een foto van :( ik was teleurgesteld....

Hoelang hoort het te duren!?!

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Volgens mij hoort het iets van een half uur te duren.
    Zo kunnen ze echt alles nakijken en meten.

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Dat vind ik dieptriest hoe het bij jou is gegaan zeg!

Bij mij heeft het zeker 10 minuten geduurd en echt alles is goed bekeken en ik had ook geen gyn of vk maar een vaste echoscopist in het ziekenhuis op de gynacologen afdeling.

Zou er wat van zeggen bij de vk.

Groetjes Anna.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Bij mij duurde het zeker dik 20 minuten. Alles word normaal nagekeken bij de 20 weken echo (hartje, hersentjes, omtrek hoofdje, omtrek buik, bovenbeentje werd bij mij gemeten en er werd gekeken naar hoeveel aders er door de navelstreng liepen... Vast nog wel iets, maar kom er zo niet op) Dus het is echt schandalig dat je maar 2 min een echo hebt gehad!

Gr. Miranda

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons een half uur tot 3 kwartier. Mede doordat er een stagiaire mee liep. Belachelijk dat t zo kort duurde bij jullie. Is toch niet normaal. Ze moeten van alles meten, niet alleen de hoofdomtrek hoor. Ik zou bellen ofzo..

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Bij mij duurde het een uur, maar ik heb er dan ook twee om na te kijken!

Maar een paar minuutjes is echt te weinig hoor! Ze horen te kijken naar hartje, niertjes, maag, blaas, hersenshelften, ruggengraat enzovoort. Ik zou nog even bellen om te zeggen dat je het er niet mee eens bent! Ze horen met de 20 weken echo echt alles na te kijken.

Marian

7. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Nou ik moet volgende week weer naar de gyn en ik zal dan gelijk even zeggen wat ik ervan vond...

nu lag ons kleintje wel in een stuit, maar hij heeft verder niet gezegd dat we een andere keer nog zouden doen omdat het nu bijv. onmogelijk was...

Ik was ook helemaal niet gerustgesteld door zijn manier van doen.. enkel verbaasd.... Ik heb ook zonder protest de kamer verlaten wat al niets voor mij is!

Nouja, volgende week laat ik wel even weten wat hij ervan gezegd heeft!

Groetjes Goddes

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij ons een kwartier tot 20 min. Gewoon ff alles na lopen en de rest van de tijd heeft ie zn best gedaan om te kijken of ie kon zien wat het wordt.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ligt eraan, afhankelijk van hoe het kindje ligt en of ze makkelijk overal bij kunnen zonder dat er een voet ofzo voor ligt. maar bij mij was het een minuut of 40.
    en 2 min. kan echt niet. ik zou er zeker werk van maken, omdat die het waarschijnlijk wel gaat declareren als 20 weken echo. je kan altijd bezwaar indienen. het ziekenhuis heeft een klachtencommissie. eventueel kan je ook informeren bij je verzekeraar, die zal hier ook niet blij mee zijn.

10. Niet meer actief

Bij mij duurde het een half uurtje, die 2 minuten zijn inderdaad belachelijk!

11. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, wat wazig zeg, 2 minuten! Zo'n echo is toch juist een screeningsecho.....en in 2 minuten kan je echt geen kindje screenen!
    Jammer hoor, want het is toch echt wel heel bijzonder als alles zo nagelopen wordt. Bij ons duurde het zo bij elkaar ook wel een half uur!

Zeker even aan de bel trekken hoor!
    Succes!

12. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    WAT! 2 minuten! Ik ging terug voor een nieuwe afspraak, lijkt me niet normaal!

Onze echo duurde max 20 minuten, ook niet erg lang....(collega van mij had de echo op hetzelfde ziekenhuis en die duurde 1 uur) Maar 2 minuten :S

13. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Wat belachelijk.. Kan wel zijn dat ze het druk hebben maar dat betekent niet dat ze hun werk mogen afraffelen

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat hadden wij dus met de 11 weken echo.
    We hadden een afspraak om 6 uur 's avonds en de man wilde graag naar huis geloof ik. :( Om 5 voor 6 stonden we weer buiten.

Ik zou er wel wat van zeggen bij de gyn!

15. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Bij mij duurde het ruim 20 minuten,ik zou er zeker wat van gaan zeggen het is echt belachelijk zeg :confused:

16. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Ik heb inmiddels afgelopen vrijdag gebeld en de assistente uitgelegd dat ik geen goed gevoel had over de 20 weken echo en ik het asociaal kort vond duren.. totaal geen uitleg, alleen "groeit goed en een foto van het hoofdje wat hij had opgemeten"..

De assistente heeft een aantekening gemaakt en extra ruimte ingepland voor aankomende vrijdag als ik een afspraak heb.

Ik wil sowieso dat hij gewoon normaal zijn werk doet en mij uitlegd wat hij ziet enzo.

Jullie horen van mij wel hoe het afgelopen is aankomende vrijdag!

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Je heb groot gelijk ;)

18. HenA

HenA Lid

22 apr 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    hoi

wij zijn vandaag geweest en hebben zeker 20 minuten gezeten en alles was goed..

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook de mijne duurde zeker een half uur, waarbij alles wat gezien kon worden ook is bekeken. Dus hart, aorta, ruggegraat, niertjes, blaasje etc etc.
    Hoop dat je vrijdag een echte 20 weken echo gaat krijgen. Ik moest hem ook nog voorschieten, en 95 euro voor 2 minuten dat zou ik nooit betalen!

Groetjes Daphne

20. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Wat vervelend voor je meid!

Bij mij duurde het 30 minuten...de echomevrouw was heel aardig....

Liefs Najet

Deel Deze Pagina